تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آبان 1398 - 12:55

نشست هم اندیشی آموزش کسب و کار های نوین و درآمد زایی در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد

نشست هم اندیشی آموزش کسب و کار های نوین و درآمد زایی در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) با حضور مدیر کل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد جلسه هم اندیشی با دهیاران بخش مرکزی کهگیلویه با عنوان ” آموزش کسب و کار های نوین و در آمدزایی دهیاری ها” در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد. فرماندار کهگیلویه از دهیاران خواست با استفاده از تمامی ظرفیت ها روستا و با استفاده

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir)

با حضور مدیر کل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد جلسه هم اندیشی با دهیاران بخش مرکزی کهگیلویه با عنوان ” آموزش کسب و کار های نوین و در آمدزایی دهیاری ها” در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

فرماندار کهگیلویه از دهیاران خواست با استفاده از تمامی ظرفیت ها روستا و با استفاده از شبکه های مجازی برای معرفی قابلیت ها و محصولات روستای خود در جهت درآمدزایی و عمران روستا تلاش کنند.

به گزارش”پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد”،علی رضا اتابک  گفت : استفاده از تجارب گذشته در بحث توانمندسازی دهیاری ها مهم است و بسته های تشویقی که در این زمینه لحاظ شده می تواند به راندمان و کیفیت کار همچنین اثر بخشی آن کمک کند.

علی رضا اتابک گفت : قطعا در بحث اعتبارات دهیاری های فعال دیده خواهند شد و عمده فعالیت دهیارها باید به سمت و سویی توانمندسازی و درآمدزایی باشد و حقیقتا روستاهای ما این ظرفیت و قابیلت را دارند.

اتابک گفت : سهم اعتباری دهیاری کهگیلویه حدود چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان است و تلاش می کنیم این اعتبار را به دهیاری ها اختصاص دهیم اما دهیارها فقط متکی به این بودجه نباشند و با استفاده از تمامی ظرفیت ها درآمدزایی کنند و در بحث درجه بندی دهیاری ها عامل درآمد زایی نقش مهمی خواهد داشت.

فرماندار کهگیلویه افزود : درآمدزایی داشته باشید و آن  را صرف عمران و آبادی روستا کنید و به جای پرداختن به امور جزیی خلاقیت داشته باشید ،ظرفیت ها را شناسایی کنید و با برنامه ریزی مشکلات روستا را حل کنید.

اتابک ادامه داد ؛ اقلیم ،آب وهوا ،صنایع دستی ،دامداری و پرورش طیور از جمله موارد درآمد زا برای روستا هستند و تلاش کنید از افکار منفی و تفکرات منجمد دست بردارید و با استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروی انسانی در روستا و ایجاد کسب و کار محلی زمینه تولید و در آمد را فراهم کرده و به عمران روستایی کمک کنید.

فرماندار کهگیلویه خطاب به دهیاران گفت : از ظرفیت دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی برای شناسایی و معرفی روستای خود ،محصولات آن و صنایع دستی به نحو صحیح و درست استفاده کنید.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری گفت : کسب و کارهای نو و درآمدزایی و استفاده از تمام ظرفیت ها نقش مهم و اساسی در توسعه روستاها دارد و لازم است نگاه و حرکت دهیاری ها بدین سمت و سو باشد.

دارا کریمی نژاد گفت : توانمند سازی و در آمدزایی دهیاری ها هدف اصلی  جلسه هم اندیشی است و لازم است دهیارها با استفاده از ظرفیت ها و پنانسیل روستاها در جهت نیل به این هدف تلاش و برنامه ریزی کنند.

مدیر کل دفتر روستایی افزود : توانمندسازی دهیاری ها باید به نحوی باشد که مستقل باشند و خود بتوانند از پس هزینه برآیند و به توسعه و عمران روستا کمک کنند.

کریمی نژاد با انتقاد از سیستم سرپرستی در فرمانداری کهگیلویه در سالهای اخیر گفت : متاسفانه عدم ثبات مدیریت و نداشتن تمرکز در مدیریت فرمانداری بخاطر سرپرستی باعث شد در زمینه جذب اعتبارات اشتغال زایی و درآمدی شرایط خوبی نداشته باشد و یکی از شهرستان ضعیف در این زمینه است که این موضوع دلیلی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

کریمی نژاد خطاب به دهیاران گفت : سعی کنید ظرفیت ها را بشناسید با برنامه زیزی درست از پتانسیل ها استفاده کنید و راه های به دست آوردن درآمد را شناسایی کنید و صرفا محتاج بودجه اندک دهیاری ها نباشید.

فرماندار سابق لنده با انتقاد از بودجه روستاها در ایران گفت : استان های بزرگ ایران با جمعیت روستایی حداقل با استان های مثل استان ما با جمعیت و درصد روستانشینی در زمینه اعتبارات یکسان دیده می شوند و گاها مشاهده می شود بودجه روستایی در تهران ۱۲ میسلیارد تومان است در حالی که کل بودجه استان ما با ۴۲ درصد جمعیت روستایی ۵۰ میلیارد توان که این عدم توازن بودجه آزار دهنده است و لازم است نمایندگان مجلس در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری گفت : روستاهای بالای ۱۰۰۰نفر جمعیت دهیار تمام وقت دارند اما روستاهای که جمعیت زیر ۱۰۰۰ نفر داشته باشند اما در زمینه درآمد زایی فعالیت کنند نیز دهیار تمام خواهند داشت و بسته های تشویقی خوبی نیز در این زمینه خواهیم داشت.

 

 

پایگاه خبری تحلیلی”صبح خرد”(sobhekherad.ir) 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.