پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد(sobhekherad.ir)

می بینید که ۱۴۰۰ فرهنگی در نقش یک رسانه هر روز حداقل چهار پیام (با هزینه حداقلی) برای ۲۰ مخاطب خود ارسال می کنند و در کنار مخاطبان خود در گروه های مختلف نیر عضویت دارند که این به گسترگی کار می افزاید ، ببینید شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما ما عملا با قسمت اعظمی از جامعه خود ارتباط داریم ؛ دقت کنید یک معلم چه نقشی می تواند در عبور از یک بحران‌ملی مثل ویروس کرونا داشته باشد و چه شخص اثرگذاری در حوزه فرهنگ سازی است !!!

بسم الله الرحمن الرحیم

 

“نقش شگرف معلمان در عبور از بحران‌ کرونا”

 

ادریس کشاورز کارشناس روابط عمومی آموزش وپرورش دهدشت ؛ حدودا هزار و هشتصد فرهنگی در آموزش وپرورش دهدشت مشغول به کار هستند و عموما همه آنها دارای گوشی با قابلیت نصب و استفاده از شبکه های مجازی هستند و روزانه ساعتی را به دنیای مجازی اختصاص می دهند.

 

بر اساس بررسی که انجام شده قریب هزار و چهارصد نفر از فرهنگیان ما از یکی از شبکه های مجازی استفاده می کنند که نکته مثبت و قابل قبولی است و ظرفیت بالایی برای فرهنگ سازی،آشنایی با حقوق شهروندی ،آموزش ، مهارت های زیست محیطی و یادگیری مهارت های اجتماعی و …. است.

 

حالا بیایم با محوریت مقابله با ویروس کرونا و با در نظر گرفتن نقش معلمان به عنوان جامعه ای که مردم همواره به آنها نگاه مثبتی دارند به بررسی اجمالی تاثیر آنها بر جامعه از حیث اطلاع رسانی ،آگاه بخشی و ایجاد آرامش برای عبور از این بحران بپردازیم؛

موافقید ؟

فرض کنیم که موافق هستید ؛ اگر ۱۴۰۰ معلم هر کدام در طول یک روز چهار پیام امید بخش ،آگاهی بخش و حاوی نکات مراقبتی بهداشتی تولید یا بازنشر (منابع مطمئن و قابل قبول) ارسال کنند و برای هر معلم حداقل ۲۰ مخاطب در نظر بگیریم چه اتفاقی می افتد؟

 

می بینید که ۱۴۰۰ فرهنگی در نقش یک رسانه هر روز حداقل چهار پیام (با هزینه حداقلی) برای ۲۰ مخاطب خود ارسال می کنند و در کنار مخاطبان خود در گروه های مختلف نیر عضویت دارند که این به گسترگی کار می افزاید ، ببینید شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما ما عملا با قسمت اعظمی از جامعه خود ارتباط داریم ؛ دقت کنید یک معلم چه نقشی می تواند در عبور از یک بحران‌ملی مثل ویروس کرونا داشته باشد و چه شخص اثرگذاری در حوزه فرهنگ سازی است !!!

 

حالا این تولید محتوا که اساسا نه هزینه زیادی دارد و نه وقت زیادی می خواهد ، خود به تنهایی می تواند جامعه را در حوزه های آگاهی بخشی ،مراقبت و بهداشت و آرامش حرکت دهد.

 

پس تلاش کنیم ؛ اول ؛ خود ما به عنوان قشری که می توانیم الگو جامعه باشیم رعایت کنیم ،مراقبت کنیم و برای جامعه الگوی خوبی برای رفتار مردم باشیم.

 

دوم ؛ به نقش رسانه ای خود واقعا آگاه باشیم و بدانیم می توانیم‌ همراه و همگام با سیستم بهداشت و درمان کشور و سایرین در عبور از این بحران نقش آفرین باشیم.

 

سوم؛ تولید محتوا کنیم با استفاده از منابع موثق و معتبر و مراجعه به خبرگزاری ها و سایت های مطمئن و مجوز دار و تولیدات خود برای مردم شهر و دیارمان ارسال کنیم و در کنار آنها باشیم به عنوان یک معلم مسئولیت پذیر ،متعهد و آگاه.

 

چهارم ؛ در ایجاد جو التهابی برای جامعه نقشی نداشته باشیم این خود قدم بزرگی است ؛ هر خبری ،کلیپی و یا هر محتوایی که به التهاب جامعه می افزاید و ترس و استرس ایجاد می کند بدون مطالعه و تامل بازنشر ندهیم‌.

 

ودر آخر توجه کنیم که همه ما با همه اختلاف سلیقه ها و نگاه های متفاوت در یک کشتی نشسته و سرنوشت یکسانی داریم ؛ من ، ما و همه ما فرزندان ایران عزیز هستیم پس ؛ برای عبور از این بحران آگاهانه ، مسئولانه و با تمام توان همراه دولت و عوامل دخیل در جریان باشیم.

 

این نگاشت کوتاه در مورد آموزش و پرورش دهدشت بود و دقت کنیم در تمام استان و کشور فقط معلمان ما در کنار سایر اقشار و افراد چه نقش پر رنگی دارند.

 

روزگاران خوش ، سالم و تندرست باشید.

 

پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد(sobhekherad.ir) 

این خبر را به اشتراک بگذارید :