تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 13:42

با حضور هنرمندان و مسئولان شهرستان؛

آئین رونمایی از پوستر جشنواره منطقه ای خوش نویسی کهگیلویه برگزار شد /+تصاویر

آئین رونمایی از پوستر جشنواره منطقه ای خوش نویسی کهگیلویه برگزار شد /+تصاویر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلوی در آئین رونمایی از پوستر جشنواره منطقه ای خوش نویسی کهگیلویه گفت : این جشنواره با حضور خوش نویسان استان های فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار میشود.

به گزارش“صبح خرد”،”عبدالکریم عبودی” ضمن اعلان خبر حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در مراسم پایانی این آئین هنری گفت : در این آئین خوشنویسی را یکی از شاخص‌ترین هنر‌ها در سطح دنیا است و پیامبر (ص) در این خصوص فرمودند:(( که خط نیکو بر روشنایی قلب می‌افزاید.))

وی ادامه داد : بنا بر این است که اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی با حضور پنج استان فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

عبودی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره در شهرستان در کهگیلویه است، افزود: قرار است این جشنواره  در دو قالب نستعلیق و شکسته آثار به استان‌ها ارسال شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در ادامه تصریح کرد: با پیش‌بینی خانه خوش‌نویسان کهگیلویه بنا بر این است که اختتامیه این جشنواره در آذر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

عبودی از صداقت و مهرورزی در زندگی اجتماعی به عنوان بخش ویژه این جشنواره نام برد.

به گفته مدیر فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نفرات برگزیده این جشنواره نفر اول هر رشته شش میلیون تومان، نفر دوم از هر رشته چهار میلیون و پانصد هزار تومان و نفر سوم از هر رشته سه میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

گروه خوش نویسان کهگیلویه با مدیریت صادق حاج هاشمی از گروه های هنری فعال شهرستان است که علاقمندان این رشته هنری به صورت هفتگی در جلسات آموزشی به شکل مداوم دور هم جمع می شوند.

نکته جالب و قابل این جشنواره منطقه ای هنری حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان است که قطعا فرصتی مناسب برای شورای اداری شهرستان است تا مشکلات زیرساختی حوزه هنر و همچنین دغدغه هنرمندان را در میان گذاشته و گرهی از مشکلات شهرستان حل کنند.

شورای اداری باید باید با استفاده از تمامی ظرفیت های اداری شهرستان بستری مناسب ایجاد کنند تا مهمانان این جشنواره بعد از اتمام سفیران شایسته و مبلغان فرهنگی کهگیلویه باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.