تاریخ انتشار : جمعه 26 آبان 1402 - 14:57

جوابیه راهداری وحمل ونقل استان به خبر صبح خرد؛

تخریب گارد ریل تنگ پیرزال به دلیل تصادف بود؛ به زودی تصمیم می گیریم

تخریب گارد ریل تنگ پیرزال به دلیل تصادف بود؛ به زودی تصمیم می گیریم
در خصوص تخریب گاردریل یک دستگاه پل انتهای مسیر بعد از اطلاع رسانی عوامل راهداری مستقر در محور دال بر اینکه تخریب گاردریل تنگ پیرزال بر اثر برخورد پژو ۴۰۵که جانپناه پل نیز محسوب می شود ، بلافاصله رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان چرام به محل وقوع حادثه رفته و بصورت کتبی و شفاهی شرح عملیات به سمع ونظر همکاران در استان رسانده که بعد از ۱ روز اکیپ گاردریل به محل اعزام ولی در اثر تخریب بیس پلیت پل امکان نصب مجدد گاردریل روی پل وجود نداشت و. با بررسی و اعلام نیازمندیها جهت رفع اثر تصمیم مقتضی انجام خواهد گرفت

بعد از درج خبری با عنوان؛ تصویری دلهره آور در تنگ پیرزال چرام اینجا بخوانید https://sobhekherad.ir/?p=100622 روابط عمومی  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان جوابیه ای ارسال کرده که عینا می خوانید؛ 

رسانه ی صبح خرد

سلام علیکم

احتراما در خصوص خبری با عنوان تصویری دلهره آور در تنگ پیرزال چرام به تاریخ انتشار روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ – ساعت ۱۳:۴۷ جهت تنویر افکار عمومی لازم است موارد وجوابیه این اداره کل جهت درج در آن رسانه انجام گیرد.

 

ابتدا، ذکر این نکته از خبر که در این عنوان شده به نظر میرسد گاردریل ها از بین رفته که در ته دره قرار گرفتند نتیجه یک تصادل بوده که به حال خود رها شده و راهداری شهرستان چرام تا این لحظه برای تعمیر آن اقدامی نکرد کاری ایست غیره مسئولانه و دور از انصاف توسط یک رسانه است. چه بهتر بود که قبل از انعکاس این موضوع ابتدا با همکاران سخت کوش و همیشه پای کار عوامل راهداری شهرستان چرام و راهدارخانه شهید جلیل پور جوخانه موضوع را در میان می گذاشتید.

محور باغچه سادات به جهت تردد و ترافیک که دارای گردشگری های سیاحتی وزیارتی است سالانه مورد ارزیابی، پایش و عملیات اجرایی در حوزه نگهداری است. ارتباط شهرستانهای چندگانه کهگیلویه بزرگ از این معبر است. گذرگاهی خاص در استان که خدمات دهی آن به مردم در نوع خود چند وجهی است، شرکت گاز،گردشگری، زیارتی، حمل ونقل بارهای کشاورزی وباغی است.

این ترافیک و این خواستگاه چند منظوره مستلزم بستر مناسب جهت تأمین تمامی این ظرفیت ها ست. حالا این محور مواصلاتی درون استانی با این کیلومترطول مسیر که بخش ها و روستاهای زیادی را از بعد تردد وترافیک در خود جای داده است چه دستگاه ونهادی اداره ومدیریت می کند؟!

تنها اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد است که با تأمین اعتبارات زیاد در تمام فصول بدون هیچ منتی و چشم داشتی به مردم خدمات می دهد.

مجموعه ای از عملیات نگهداری و تلاش های همکاران را تیتروار برایتان ارسال می کنم تا بدانید چه زحماتی و خطراتی متوجه کارکنان زحمت کش راهداری. وحمل ونقل جاده ای استان است.

 

۱_ ۸۵۰ مورد نصب و اصلاح تابلو و علائم

۲_خط کشی روکش آسفالت به طول ۱۵کیلومتر

۳_ پاکسازی قنوها و ابرو های طولی به طول ۴۰ کیلومتر

۴_حذف و ایمن سازی پیچهای حادثه خیز ۸ مورد [جوخانه _ و دوراهی _ باغچه سادات]

۵_ایمن سازی در نقاط پرتگاهی بیش از ۵۰ مورد

۶_ایمن سازی نقاط پرتگاهی طولی به طول ۳کیلومتر

۷_ تنقیه، لایروبی وبازگشایی هفت دستگاه پل مسدود شده

۸_تعمیر و بازسازی گاردریل های آسیب دیده و معیوب حدفاصل (مورمیخی_ شاه حمزه_تنگ پیرزال)

۹_ نصب برج روشنایی در حاشیه راه و تقاطع ها در ۳ مورد حادثه خیز

۱۰_ مرمت ابشستگی راه ها و شانه راه ها بیش از ۵۰۰متر مکعب

۱۱_شروع آسفالت روکش دلی مو _ باغچه سادات _ سرفاریاب به طول ۲۰ کیلومتر

۱۲_ اصلاح نقاط حادثه خیز و موج های موجود در آسفالت تنگ پیرزال که در اثر رانش زمین بوجود آمده بود.

اینها تنها بخش کوچکی از خدمات نگهداری از جسم راه و ابنیه فنی در این معبر است. 

واما در خصوص تخریب گاردریل یک دستگاه پل انتهای مسیر بعد از اطلاع رسانی عوامل راهداری مستقر در محور دال بر اینکه تخریب گاردریل تنگ پیرزال بر اثر برخورد پژو ۴۰۵که جانپناه پل نیز محسوب می شود ، بلافاصله رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان چرام به محل وقوع حادثه رفته و بصورت کتبی و شفاهی شرح عملیات به سمع ونظر همکاران در استان رسانده که بعد از ۱ روز اکیپ گاردریل به محل اعزام ولی در اثر تخریب بیس پلیت پل امکان نصب مجدد گاردریل روی پل وجود نداشت و با بررسی و اعلام نیازمندیها جهت رفع اثر تصمیم مقتضی انجام خواهد گرفت.

اداره روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.