تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 17:24

فوتبال لیگ دسته سوم کشور،

میداووی و شناخت اصولی قواعد بازی شطرنج

میداووی و شناخت اصولی قواعد بازی شطرنج
میلاد میداوودی و نوید ظهور یک مربی با کیفیت در فوتبال ایران

صبح خرد:یاداشت به قلم ثارالله آذریتون ؛میداوودی و شناخت اصولی قواعد بازی شطرنج

به گزارش صبح خرد:فوتبال ورزشی است که امروزه در سرتا سر دنیا علاقه مندان بیشماری را دارد و هر کدام بسته به سلیقه سبک های مختلفی را می پسندند و دنبال می کنند.
علاقمندان به دنیای فوتبال عموما مربی های خاص را می پسندند  و گاها یک بازی و یا یک مربی را در  ذهن خود به خاطر  دلایل مختلف تحسین می کنند.
در دنیای امروز فوتبال و مربی گری یک علم است که اگر لحظه ای این علم تقویت نشود ممکن است کلی از رقیب خود عقب بیوفتید.

هفته سوم لیگ دسته سوم در اهواز و تقابل نفت اهواز و اتحاد کهگیلویه بهانه ای شد که ما را وادار به نگارش  این مطلب کند.

تقابلی که شباهت بسیار زیادی به یک بازی شطرنج داشت،فوتبال و شطرنج از جنبه نمادین، زیبایی‌شناسی، طراحی و تاکتیک، تمرکز و خلاقیت، اتکا به غریزه و… شباهت‌های بی‌نظیر و جالبی به هم دارند که کمتر به آن‌ها توجه داشتیم.
بد نیست بدانیم خیلی از مربیان بزرگ فوتبال، شطرنج‌بازهای قهاری بودند و حتی تاکتیک‌های دفاعی  و هجومی خود را از ساختارهای شطرنج به فوتبال آورده‌اند.

میلاد میداوودی مربی نام آشنای اتحاد کهگیلویه دیروز نشان داد که جز آن دسته از مربیانی است که نشان داد قواعد بازی شطرنج را به خوبی می شناسند و این را در تک تک لحظات بازی با نماینده خوزستان کاملا مشاهده کردیم،نمونه بارز این حرف ها را میشود به تغییر تاکتیک ،تعویض ها،جابه جایی بازیکنان و..‌‌.مشاهده کرد.
میداوودی به خوبی توانست در روزی که نفت با اتکا بر میزبانی و کیفیت بازیکنان درون زمین شروع خوبی را داشته،با دستورات تاکتیکی خود در طول بازی و بین دو نیمه جریان بازی را کاملا به سود اتحادی ها عوض کند.
میداوودی با بازی خوانی بسیار خوب توانست در همان بیست دقیقه ابتدایی نقاط ضعف و قوت تیم خود و حریف را شناسایی کند و با تغییر سیستم و چرخش بازیکنان خودی درون زمین کاملا سوار بر بازی شود و اگر بی دقتی بازیکنان و کم شانسی اتحادی ها نبود،پیروزی دور از دسترس نبود اما تلاش بازیکنان در تمام کردن توپ ها چندان اثر گذار نبود تا سرانجام بازی با نتیجه مساوی(صفر بر صفر)خاتمه یابد با این حال این بازی و عملکرد خوب میداوودی نشانگر این بود که این مربی برای تبدیل شدن به یکی از مربیان با کیفیت راه زیادی را در پیش ندارد.

به امید فردایی بهتر،ثارالله آذریتون

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.