تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 21:01

موحد و روشنفکر و صخره سخت و سنگین خرسان سه و آبریز؛

“سدها” عامل تعیین کننده انتخابات بویراحمد و کهگیلویه

“سدها” عامل تعیین کننده انتخابات بویراحمد و کهگیلویه
این مطالبات عمده خواسته مردم در حوزه انتخابیه بویراحمد و کهگیلویه از مهدی روشنفکر و سید محمد موحد  بوده و عجیب انکه تا امروز دو نماینده استان در مجلس نتوانستند اقدامی در جهت حل این دو مشکل انجام دهند؛ نه مهدی روشنفکر مانع احداث خرسان شد و سید محمد موحد توانست برای احداث سد آبریز کاری کند.

“تحریریه صبح خرد”؛ عدم احداث سد “خرسان سه” مطالبه عمومی مردم استان و احداث “سد ابریز” مطالبه مهم دیگر مردم استانی است که منابع آبی عمده دارند و خود درگیر انواع مشکلاتی است که با اختصاص سهم استان از منابع آبی میشود بخش زیادی از مشکلات توسعه ای استان و در ادامه مشکلات اقتصادی و بیکاری و به تبع آن کاهش معضلات اجتماعی را حل کرد.

این مطالبات عمده خواسته مردم در حوزه انتخابیه بویراحمد و کهگیلویه از مهدی روشنفکر و سید محمد موحد  بوده و عجیب انکه تا امروز دو نماینده استان در مجلس نتوانستند اقدامی در جهت حل این دو مشکل انجام دهند؛ نه مهدی روشنفکر مانع احداث خرسان شد و سید محمد موحد توانست برای احداث سد آبریز کاری کند.

روشنفکر نماینده بویراحمد در آخرین موضع گیری خود تلویحا گفت مطالعات احداث سد خرسان از سالها پیش آغاز شده و نمی تواند مانعی برای احداث آن شود و تا امروز محمد موحد علی رغم وعده های پیشین و گفته های خود در آخرین نشست خبری با رسانه ها کهگیلویه نتوانست یا نشد کوچکترین اقدامی برای احداث آبریر انجام دهد و تخصیص حداقل بودجه در بودجه سال گذشته و عدم تخصیص بودجه در سال جاری گرهی از مشکل ابریز حل نکرد و بعید است تا اسفند امسال که آغاز انتخابات مجلس است کاری انجام دهد و عملا پروژه احداث سد آبریز با شکست همراه بوده است.

سید محمد موحد و مهدی روشنفکر در فواصل زمانی مختلف برای احقاق این حق مردم در مجلس نطق کوتاه داشته،در کهگیلویه از رئیس مجلس با بغض مطالبه کرده و در چرام در ماشین حامل وزیر کشور فریاد زده؛ نه نطق در مجلس ،نه بغض در کنار قالیباف و نه فریاد در کنار وحیدی وزیر کشور هیچ کدام اتفاقی برای آبریز نیفتاد تا عملا در سال چهارم نمایندگی مجدد و مکرر خود با صخره سخت و سنگین آبریز برخورد کند؛ از آن طرف اگر چه روشنفکر به درستی از مطالعات سی سال پیش خرسان گفته و گفت : استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۰ درصد آب‌های سطحی تشنه مانده، مردم سادات محمودی آب خوردن ندارند، باغاتشان خشک شده بی‌توجهی می‌کنید و برای‌تان مهم نیست ولی کنار مردمان دیار من که لب تشنه مانده‌اند می‌خواهید آب را به دیگر مناطق انتقال دهید. او همچنین گفته بود که سد خرسان سه جز مصیبت نفعی برای مردم ندارد ؛ اما روشنفکر در نشست خبری خود با رسانه‌ها یکباره از مواضع قبلی خود کوتاه آمد و با چرخشی ۱۸۰ درجه ای از مواضعش به نحوی صحبت کرد که گویا مخالفت چندانی با ساخت سد خرسان ۳ ندارد. او گفت: برای ساخت سد بخش زیادی از مردم رضایت دارند.

حال این دو نماینده که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ مجددا نام نویسی کردند در صورت گذر از فیلتر شورای نگهبان و تایید صلاحیت قطعا باید پاسخگویی بخش زیادی از جامعه مطالبه گری باشد که معتقدند ؛ خرسان سه خیانت به آب،طبیعت و تاریخ منطقه است و احداث آبریز که بیشتر شبیه یک برکه آبی بزرگ است تنها سدی است که تمام ظرفیت آن به استان می رسد،حق کهگیلویه بزرگ است .

نکته فاجعه بار اما زمانی است که فاطمه رشیدی جهان آباد از خبرنگاران استان و مخالفان سد خرسان سه در بازدید از منطقه سادات محمودی محل احداث سد خرسان سه در پاسخ پرسش خود می شنود که مسئولان وزارت نیرو صریح گفتند آبریز فعلا احداث نمی شود چون خوزستان مخالف است و در جواب می شنوند که خوب ما هم با احداث خرسان سه مخالفیم که پاسخ می دهند نیازی نیست!

این سطح از کم محلی یا بهتر بگوییم بی محلی مسئولان وزارت نیرو به بویراحمد و کهگیلویه نه قابل گذشت است و نه قابل هضم و فلش این عدم توجه قطعا به سوی سه گروه می رود، استاندار و تیم مدیریتی استان،مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و سید محمد موحد نماینده کهگیلویه…..

خلاصه اینکه ؛مطالبه مردم از روشنفکر عدم احداث خرسان سه بوده و هست ،مطالبه کهگیلویه بزرگ از سید محمد موحد احداث آبریز بوده که عملا هر دو اتفاق نیفتاد یا دست کم حالا حالا قرار نیست بیفتد و این یعنی ؛ بخش عمده ای از سبد رای این دو نماینده به احداث و عدم احداث آبریز و خرسان بستگی دارد و باید دید مردم چه پاسخی به این دو در آوردگاه انتخابات مجلس در زمستان ۱۴۰۲ می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی زاده چهارشنبه , ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

موحد……..چکار سد و مردم بدبخت دارد ۴۰ سال سیاه روز برای کهگیلویه بزرگ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!