تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 0:33

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

شکوفایی حوزه آبرسانی استان در سال ۱۴٠۳

شکوفایی حوزه آبرسانی استان در سال ۱۴٠۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: شکوفایی مطلوبی در حوزه آبرسانی استان طی سال ۱۴۰۳ در پیش داریم.

به گزارش صبح خرد به نقل از خبرگزاری مهر،آرش مصلح در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان کهگیلویه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در شهرستان کهگیلویه چند طرح در حال اجرا یا در حال مطالعه وجود دارد که طرح آب رسانی به دیشموک با پوشش جمعیتی بالغ بر ۷۴ هزار نفر تنش آبی این منطقه را برطرف خواهد کرد.

مصلح در ادامه با اشاره به سد آبریز گفت: این طرح در کنار چند طرح دیگر که در مرحله مطالعاتی است، کمبود آب شرب و کشاورزی، صنایع پتروشیمی دهدشت، کارخانه آجر و کارخانه سیمان را تأمین خواهد کرد.

وی با اشاره به بحث گردشگری سد آبریز گفت: با اجرای این سد می‌توان رونق شگرفی در حوزه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام داشته باشیم و علاوه بر اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی را می‌تواند تحت آبیاری قرار دهد، درآمد برای این منطقه خواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان به سد سرپری اشاره کرد و اظهار داشت: در سد سرپری طی ۱۰ ماه به اندازه ده سال گذشته کار شده است.

مصلح با بیان اینکه پیمانکار پروژه از فرزندان بومی شهرستان کهگیلویه است، خاطر نشان کرد: وی از متعهدترین و پای کارترین پیمانکاران این خطه است.

وی آغاز عملیات اجرایی سد سرپری در شهرستان کهگیلویه را از سال ۱۳۹۰ دانست و گفت: ساخت سد بیش از ۱۳ سال پیش آغاز شد که میزان پیشرفت فیزیکی آن تا آغاز دولت سیزدهم کمتر از ۲۵ درصد بوده که ظرف ده ماه گذشته به بالای ۴۷ درصد پیشرفت رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی سد سرپری بیان داشت: مجوز زیست محیطی و ماده ۲۰ این طرح اخذ شده و بدون هیچ گونه تردیدی سد سرپری در ۱۴۰۳ آبگیری خواهد شد.

مصلح ادامه داد، فاز نخست آبرسانی به دهدشت غربی نیز در سال آینده به بهره داری می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آبرسانی گفت: جشن خوبی در حوزه آبرسانی در سال ۱۴۰۳ در پیش داریم و به لطف خدا می‌توانیم نوید اجرای سد آبریز را در ۱۴۰۳ به شهروندان این منطقه بدهیم.

مصلح تاکید کرد: در پروژه آبریز مجوز زیست محیطی، پدافند و مطالعات شبکه صورت پذیرفته و نیز تخصیص برای مطالعات سد آبریز داده شده است.

مصلح در انتها با اشاره به اعتبار پروژه‌های آب منطقه‌ای استان گفت: یکهزار و ۱۵٠ میلیارد تومان اعتبارات آبی آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.