تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 0:46

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

تخصیص یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های کهگیلویه

تخصیص یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های کهگیلویه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص یکهزار و ۳٠٠ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های شهرستان کهگیلویه خبر داد.

به گزارش صبح خرد، جهانگیر شاهینی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرستان کهگیلویه افزود: ۱۳ هزار میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شد.

وی ابراز داشت: راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و طرح‌های آبرسانی به شهرستان کهگیلویه ازجمله تکمیل شبکه انتقال آب اراضی پایین دست، طرح آبرسانی دهدشت غربی و چهار شهر کهگیلویه، لنده، سوق و چرام و همچنین سد سرپری در زمره طرح‌های تخصیص اعتباری قرار دارد.

شاهینی تقسیم و تخصیص این اعتبارات را بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی شاخص‌های توسعه نیافتگی در حوزه‌های مشخص شده دانست.

شاهینی با بیان اینکه مردم تا پایان سال زراعی آینده می‌توانند از نعمت آبرسانی به اراضی پایین دست سد کوهبرد بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: تأمین و تخصیص به طرح از محل اعتبارات استانی، ملی و دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری انجام شده است.

 

شاهینی اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه‌های کهگیلویه را ۴ هزار و صد میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان کرد: کرد: این اعتبارات طی بازه زمانی سه تا پنج ساله تخصیص داده خواهند شد.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته به طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت را ۵۵۰ میلیارد ریال و آبرسانی به چهار شهر را ۵۱۰ میلیارد ریال دانست و از تخصیص ۷۵ میلیارد تومانی به سد کوهبرد و همچنین تأمین اعتبار برای سد سرپری خبر داد.

شاهینی توجه ویژه دولت سیزدهم و شتاب بخشی به طرح‌های نیمه تمام را ستودنی خواند و افزود: با توجه به اعتبارات تأمین شده پروژه‌ها، دستگاه‌های مربوطه با زمان بندی مناسب به روند اجرایی طرح‌های آبی را شتاب ببخشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: هیچ پروژه جدیدی تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نباید از سوی فرمانداری‌ها تعریف و در دستور کار قرار گیرد.

شاهینی توسعه زیر ساخت‌ها را از اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به تأمین و تخصیص چند برابری اعتبارات طرح‌های عمرانی در دولت سیزدهم و با بهره برداری از طرح‌های آبی، شاهد کاهش تنش آبی در این شهرستان و تحولی عظیم در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: با توجه به عدم توسعه راه‌های ارتباطی استان، ۵۳۰ میلیارد ریال از بودجه استان به توسعه راه‌ها تخصیص داده شده است.

شاهینی رقم تخصیص داده شده به کل مطالبات پروژه سد کوهبرد را ۶۷ میلیارد ریال  اعلام کرد و بیان داشت: مقداری اعتبار از بحث پروژه‌های محرومیت زدایی نیز تخصیص خواهیم داد که با رصد و پایش این سازمان و فرمانداری تا پایان سال جاری مردم از این سد بهره مند خواهند شد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.