تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 11:27

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كهگيلويه و بويراحمد خبر داد؛

هوشمند سازي در سامانه هاي ژئوپورتال زيرساخت داده‌هاي مكاني عملياتي می شود

هوشمند سازي در سامانه هاي ژئوپورتال زيرساخت داده‌هاي مكاني عملياتي می شود
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كهگيلويه و بويراحمد نسبت به راه‌اندازي سامانه زيرساخت داده هاي مكاني (SDI) با هدف تسهيل به اشتراك‌گذاري سرويس‌هاي اطلاعات مكاني ما بين دستگاه‌هاي استاني به نشاني اينترنتي http://10.181.14.9 خبر داد.

“صبح خرد”؛ شاهيني در اين خصوص ابراز داشت: به منظور اتصال دستگاه‌هاي اجرايي به اين سامانه بايد با راه‌اندازي سرور و نصب نرم‌افزارهاي لازم از طريق اينترانت به ژئوپورتال استاني متصل شده و نسبت به ايجاد و انتشار سرويس‌هاي مكاني خود جهت بهره‌مندي سايرين ذينفعان اقدام نمايند.

وي افزود: در اين راستا سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان نسبت به راه‌اندازي سامانه زيرساخت داده هاي مكاني (SDI) و بارگذاري تعدادي از لايه هاي اطلاعاتي آماري خود اقدام كرده است.

شاهيني ادامه داد: يكي از برنامه‌هاي مهم اقتصادي دولت ايجاد و راه‌اندازي اطلس سرمايه‌گذاري با هدف جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي در سطح استان و بر اساس ارائه اطلاعات دقيق، كامل و بروز به سرمايه‌گذاران است.

وي خاطرنشان كرد: به جهت الزام به ارائه اطلاعات اطلس سرمايه‌گذاري از طريق سامانه SDI استاني مقرر شده دستگاه‌هاي عضو اطلس به ژئوپورتال استاني متصل شوند و بدين منظور اقدامات و هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي مذكور به‌عمل آمده و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، شركت آب منطقه اي استان، شركت آب و فاضلاب استان، سازمان جهاد كشاورزي استان، شهرداري ياسوج، اداره كل دارايي استان، سازمان محيط زيست استان، اداره كل صنعت معدن و تجارت استان، اداره ورزش و جوانان استان، شركت شهرك هاي صنعتي استان هم اكنون به ژئوپورتال SDI استاني پيوسته اند.

شاهيني توضيح داد: همچنين نزديك به يك صد و پنچاه لايه اطلاعاتي در ژئوپورتال SDI استاني بازگذاري شده و هماهنگي هاي لازم جهت تهيه سرور، اتصال و بارگذاري لايه هاي اطلاعاتي ديگر دستگاههاي اجرايي استان به ژئوپورتال استاني ((SDI انجام گرفته و در آينده نزديك ژئوپورتال استاني ((SDI توسعه كامل خواهد يافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.