تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 12:33

بیانیه اصلاح طلب؛

از اتهامات مبرا هستم؛ دلایل رد صلاحیتم را اعلان کنید

از اتهامات مبرا هستم؛ دلایل رد صلاحیتم را اعلان کنید
از مسئولین محترم استانی و کشوری می پرسیم چگونه در کهگیلویه بزرگ بواسطه همین موضوع تایید یا رد صلاحیت ها طی چهل سال فقط یک نگرش سیاسی حاکم شده و می شود؟ چرا جماعت وسیع اصلاح طلبان کهگیلویه با این همه ظرفیت فکری و نخبگی فرصت خدمتگزاری در جامعه خود را نداشته باشند؟

“صبح خرد”؛ بیانیه دکتر محمد جليل فر پس از رد صلاحیت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بدین شرح است؛ 

بسم الله الرحمن الرحیم

الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم

مطابق روایت دینی حکومت با کفر باقی می ماند ولی با ظلم نه
مردم شریف، نجیب و مظلوم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده

با سلام و احترام از همراهی و الطاف کریمانه یکایک شما مردم خوب، جوانان برومند، اندیشه ورزان دردمند، اصلاح طلبان خوشفکر و آنهایی که دل در گرو اجرای عدالت در جامعه دارند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم. 

بر اساس اعلام نظر هیئت مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اینجانب مطابق بندهای ۲ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات به جرم عدم التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدم وفاداری به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه رد صلاحیت شدم. 

منی که از ابتدای انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دفاع از میهن عزیزمان ایران داوطلبانه مقابل خصم تا دندان مسلح قرار گرفته و همسنگر با سایر رزمندگان و شهداء و کسب درجه جانبازی بخشی از جسم ناقابل خود را فدای کشورم نمودم چگونه امروزه مخالف نظام، قانون و رهبری شناخته شده ام؟

جواب این همه اتهام و ظلم به امثال من و سایر مردمی که منتظر تأیید صلاحیت افراد خیرخواه جامعه هستند چیست؟ آیا متولیان امر در پیشگاه خداوند پاسخی برای عمل خود دارند؟

آیا شماهایی که امروزه برای جامعه بیرحمانه تعیین تکلیف کرده و صالح و ناصالح می کنید، به اندازه امثال من سابقه حضور در صحنه های گوناگون نظام جمهوری اسلامی بویژه حضور در میادین رزم جنوب و غرب دوران دفاع مقدس دارید؟

آیا امثال ما که با جسارت و فداکاری جان ناقابل خود را در لابلای میادین مین و زیر آتش ادوات سنگین دشمن به بازی گرفته بودیم اکنون نامحرم و بدخواه کشور و آنهایی که از دور هم دستی به آتش نداشته اند خیرخواه ملت شده اند؟
آیا راه شهیدان و انبیای الهی و صالحین، خط کشی در جامعه اسلامی، خودزنی و دفع حداکثری است؟

از همه دلسوزان استان و کشور انتظار دارم از ظلم مضاعف به مردم ممانعت کرده و نگذارند یاران اصلی انقلاب، خادمان صادق و در یک کلام متخصصین و متعهدین جامعه اینگونه اسیر نگاههای سلیقه ای و نگرش‌های سطحی برخی مرفهین بی درد شوند
جایگاه هیئت های نظارت شورای محترم نگهبان رفیع و برای پایداری حکومت اسلامی بنا شده اند ولی برخی اعضای آن با عملکرد و قضاوت های ناعادلانه خود حق ندارند جایگاه این نهاد قانونی را در جامعه تنزل داده و مردم را نسبت به حکومت جمهوری اسلامی بدبین و اشخاص حقیقی را بدون دلیل قانونی رد صلاحیت کنند آنهم کسانی با سوابق درخشان که یا در سنگرهای جبهه و جنگ جانانه حماسه آفریدند و یا در سنگر مدرسه و دانشگاه به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم مشغول بودند

از آنجایی که با طیب خاطر، خود را از اتهامات وارده مبرا دانسته و هیچ خطایی در پرونده ام وجود ندارد از هیئت محترم نظارت درخواست میکنم در صورت صلاحدید تمامی موارد و خطاهای موجد رد صلاحیت من را بصورت علنی اعلان نموده تا مردم عزیز و ولی نعمتان انقلاب، مدعیان خدمت و فرزندان خود را بهتر شناخته و سبب افزایش اعتماد به نهادهای انقلابی گردد. 

بار دیگر از همه حامیان و مردم شریف کهگیلویه بزرگ که به فرزند خود اعتماد کرده و او را برای این کارزار مهم همراهی نموده اند صمیمانه قدردانی می نمایم و امیدوارم ضمن حفظ آرامش با صبوری در میدان رقابت حضور داشته تا از مسیرهای قانونی نسبت به حقوق تضییع شده اعتراض و پیگیری های لازم انجام شود

از مسئولین محترم استانی و کشوری می پرسیم چگونه در کهگیلویه بزرگ بواسطه همین موضوع تایید یا رد صلاحیت ها طی چهل سال فقط یک نگرش سیاسی حاکم شده و می شود؟ چرا جماعت وسیع اصلاح طلبان کهگیلویه با این همه ظرفیت فکری و نخبگی فرصت خدمتگزاری در جامعه خود را نداشته باشند؟ از رد صلاحیت ظرفیت ها و خوبان جامعه بویژه انسان های بزرگی مانند استاد وارسته مرحوم دکتر لاهوتی و اندیشمندی چون منطقیان چه سودی نصیب جامعه شده است که این راه را اینگونه و بدون ملاحظه ادامه می دهيد؟ آیا جامعه به تنوع، تکثر، خلاقیت و گردش نخبگان نیاز ندارد؟ آیا در کهگیلویه قحط الرجال است؟ چرا فرزندان صادق، پاکدست، کارآمد و نخبه این دیار را اینگونه حذف می کنید؟

در این دوره که بخش زیادی از مردم بدلیل تورم زیاد و سایر مشکلات اقتصادی نسبت به صندوق رای دلسرد شده، ضرورت دارد به چهار مولفه مهم انتخابات یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است عمل نموده و با تجدیدنظر در بررسی صلاحیت ها، جریان سیاسی اصلاحات کهگیلویه و دلسوزان اصلی و واقعی کشور را وارد میدان رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده تا نظام اسلامی از بالندگی، پویایی و مقبولیت روزافزون برخوردار شده و مردم نسبت به مسئولین و خدمتگزاران خوب خود همواره امید داشته باشند. 

پناه می برم به خدا و رسولانش که مردم را به تحمل سختی ها و آزمون های دنیوی فرا می خوانند والعاقبه للمتقین
با احترام
محمد جليل فر
۱۶ دیماه ۱۴۰۲

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.