تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 10:56

اشاره بزرگواری به ظلم تاریخی به کهگیلویه بزرگ؛

۳۲سال مردم را معطل خود کردید/آب و خاکمان در سایه ترس از نمایندگان خوزستان غارت شد

۳۲سال مردم را معطل خود کردید/آب و خاکمان در سایه ترس از نمایندگان خوزستان غارت شد
کاندیدای انتخابات کهگیلویه بزرگ و نماینده اسبق مجلس در جمع مردم شهرک ولیعصر از عملکرد نماینده فعلی مجلس انتقاد کرد و گفت: 32سال کهگیلویه را معطل کردید و در مقابل حق آبه دشت های تشنه کهگیلویه مدعی شدید نمیشود در مقابل 18نماینده خوزستان کاری کرد.

به گزارش“صبح خرد” از لیکک،  سید علیمحمد بزرگواری با اشاره به ظلم بزرگی که به کهگیلویه بزرگ شد گفت: در جریان احداث سال مارون یک به کهگیلویه ظلم شد چرا که اولا چون بالا دست سد هستیم امکان استفاده از آن قانونا ممکن نیست دوما زمین ها و خانه های عشایری زیر آب رفته و هرگز هزینه ان را پرداخت نکردند و دست آخر در اثر پیگیری های مداوم ما ثابت شد سند این سد مطلقا در اختیار آب خوزستان است. 

بزرگواری در جمع مردم شهرک ولیعصر افزود؛  همدل و همگام شویم برای عبور از تکرار و نه گفتن به کسانی که نتوانستند وکیل خوبی برای مردم باشند و آمدن ما به همین دلیل بود چرا که بعد هشت سال نمایندگی مردم در مجلس معتقد بودم باید عرصه را به جوانان و نخبگان و متخصصان واگذار کرد و دیدم آقایان رها نمی کنند و آمدم تا به مردم خدمت کنم و هرگز برای نمایندگی مجلس جیبی ندوختم و هدفم صرفا خدمت به مردم است و از مردم در تمام کهگیلویه بزرگ می خواهم یکدل و یکصدا به تکرارها نه گفته و دنبال تغییر جدی باشیم. 

بزرگواری افزود؛  مردم بدانند بعد از ۴۴سال از عمر انقلاب چه بیدادهای به مردم وارد نشد و اگر چه خدمات نظام شایسته تقدیر است اما در مقابل ظلم های که به کهگیلویه بزرگ شد ، خدمات به تاریکی رفت. 

وی ادامه داد؛  سد مارون یک میلیارد و هشتصد میلیارد حجم دارد و به کهگیلویه سهمی ندادند و حتی زمین های مردم که زیر اب رفته را هزینه ندادند و نزدیک ترین جاده کفش کنان عملا حذف شد و زیر آب رفت و راه ارتباطی تاریخی کهگیلویه به بهبهان قطع شد و در مقابل هیچ سودی برای ما نداشت. 

نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ تصریح کرد؛  معاون وزیر نیرو را به کهگیلویه را اوردم و گفتم جاده ارتباطی ما و لیکک قطع شد و عملا سودی برای ما نداشت و علی رام اصرار و. پیگیری ها از وی خبری نشد و این بار معاون دیگری را اوردیم و بررسی کردیم دیدیم سند سد مارون به اسم اب خوزستان است و علی رغم قول برای احداث پل اب و برق خوزستان زیر بار نرفت؛ یعنی جاده قطع شد، زمین ها از بین رفت و حق ابه هم ندادند و این ظلم در روز روشن انجام شد. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع سد آبریز گفت؛  خلاصه بحث سد ابریز پیش امد و به محل احداث سد ابریز رفتیم و مسئولان وزارت مدعی شدند بهترین محل احداث سد همین جا بود و میشد چهار میلیارد متر مکعب اب جمع شد و هر چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ  و بهبهان اباد می شدند و بدانید این ظلم بزرگ هرگز یادمان نمیرود. 

بزرگواری گفت:  اگر کلات احداث میشد خیر و برکت ان هم به استان میرسید و هم به بهبهان و این ظلم هیچگاه یادمان نمیرود چرا که بهترین موقعیت احداث سد در محل فعلی آبریز بود و اخداث آن در محل فعلی به نام مارون یک عملا هیچ سودی برای کهگیلویه بزرگ نداشت. 

بزرگواری افزود؛ با اصرار و پیگیری فراوان نهایتا پنجاه میلیون متر مکعب برای دهدشت غربی و چنگلوا و سوق گرفتیم و لوله ها خریداری شد  و هشت سال بعد به دلیل عدم توجه آقایان  پروژه تعطیل شد. 

بزرگواری با اشاره به ضعف مفرط نماینده فعلی کهگیلویه گفت:  ۱۲۵میلیون متر مکعب حق آبه کهگیلویه از مارون با عینک ترس از ۱۸نماینده خوزستان مغفول ماند  چرا که نماینده مدعی بود مگر میشود در مقابل ۱۵نماینده خوزستان مقاومت کرد و الان می بینیم همچنان کهگیلویه از نعمت مارون بی نصیب است. 

وی گفت:  سد بالیاب در دیشموک هم ابتکار و تلاش ما بوده و بعد از ما ناکام ماند و زمین های که باید اباد شوند، نشدند. 

بزرگواری با اشاره و توصیه جدی به تبور از تکرار گفت؛ اگر دوست و برادر عزیزم جناب عدل هاشمی پور هم بود مردم از تکرلر عبور می کردند و وقتی میدان را خالی کردم که جوانان بیایند ولی دیدم رها نمی کنند و اجازه حضور متخصصان ندادند و امدم خدمت کنم نه جیبی دوختم و نه لابی دارم.. 

وی با اشاره به موج روز افزون حمایت های مردمی در سراسر کهگیلویه گفت:  با اهنگ حضور مردم برای نه گفتن به ۳۲سال تعطیلی کهگیلویه صدای مردم شنیده میشود و دیگر نمیشود با قران خانه بردن و عمامه گرو گذاشتند مردم اغفال کرد. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 9
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تنهایی شنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

ای جونوم سی چماق ودس😅

لیکک شنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

بیشتر مردم لیکک بهمئی به حاج آقا بزرگواری رای میدن به امید خدا

مدافع حرم شنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

حاج آقا حضرت عباسی بیو بریم سوریه ول کن این مجلس رو
این مردم قدر نشناسن

پاریاب شنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

ای سید آل علی خت اولی خت اولی

توگبری یکشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۰

چرا موحد حاضر به دیدار با مردم توگبری نیست؟
چون از بی مهری خود نسبت ب مردم توگبری شرمنده هست
ما مردم دیگه‌آگاه شدیم
نه به موحد

انقلابی یکشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۱

رفیق شفیق حاج قاسم ما تا آخر راه همراه و همیارت هستیم.

پاریاب یکشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۳

هستیم برآن عهد که بستیم✌
تنها کسی که بتونه موحد رو شکست بده حاج آقا بزرگواری هست

دهدشتی یکشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۷

ای خدا سی ای مردم ذلیل علیل بدبخت بی نوا
به خدا به پیر به پیغمبر نه موحد نه بزرگواری هیچ کاری سی ای شهرستان چول وابیه انجام نیین.سیچه ایشا ایقد بدبختین

علی یکشنبه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

مگه این ۳۲ سال هشت سال خودت نبودی ۰شما برادران روحانی از قدرت سیرشدنی نیستید آیا حاضرید سکان نمایندگی را دست یک ادم باسواد ووکاردان باید ۰ایا این همه رجال سیاسی وباسواد در کهگیلویه قحطی رجال شده فقط یا موحد ویا بزرگواری۰