تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 19:41

پیام مهم تاجگردونی ها به کهگیلویه ای ها؛

“بزرگواری” مطلوب استان برای مجلس آینده است

“بزرگواری” مطلوب استان برای مجلس آینده است
با حضور "اردسیر یاری" رفیق سیاسی دیرین غلامرضا تاجگردون اندک ابهام باقی مانده در همراهی تاچگردونی ها با جریان بزرگواری در کهگیلویه بر طرف و یاری رسما پیام چنین مناسبتی را صریح و علنی مطرح کرد.

پیوند نانوشته غلامرضا تاجگردون و علیمحمد بزرگواری در بستری تازه و حرکتی نوتر شکل گرفت.

نظر مخاطبان “صبح خرد”؛ عصر امروز “اردشیر یاری” یار غار و دوست دیرین تاجگردون با حضور در جمع هواداران بزرگواری به ایراد سخن پرداخت و صریحا اعلان کرد مطلوب و آرمان تاجگردونی ها در گچساران و باشت، علیمحمد بزرگواری در کهگیلویه بزرگ است و تمام تلاش بر همراهی این دو در مجلس آینده است.

معاونت هشت ساله اداره کل آموزش وپرورش با این اقدام و حضور در کنار یاران بزرگواری عملا و علنا، همراهی تاجگردون و یارانش را با بزرگواری و هوادارانش را اعلان کرد و با این حرکت، مسیر انتخابات کهگیلویه بزرگ برای بزرگواری تا رسیدن به کرسی بهارستان بیش از پیش هموارتر شد.

حمایت های بدون ترس بزرگواری از تاجگردون در بزنگاه تلخ خروج نامنصفانه تاجگردون از مجلس فعلی در کنار سکوت و عدم همراهی دو نماینده استان منجر به اتفاقی شد که تاجگردون از آن به عدم یاری در “برادر کشی” که پیش از ان به ان پرداخته شد منجر به ایجاد رابطه ای عمیق و متفاوت بین این دو و هواداران آنها شده به گونه که مطلوب کهگیلویه بزرگ و گچساران و باشت دو نام است و بس “تاجگردون، بزرگواری” در نشست در مجلس آینده برای عبور از چالش ها و کمک به توسعه استان است.

این پیام مستقیم اردشیر یاری که همگان به خوبی می دانند کلمه به کلمه چنین موضعی را قطعا با رفیق شفیق و دوست دیرینه اش یعنی تاجگردون هماهنگ کرد؛ یعنی آنچه یاری گفت همان است که تاجگردون به ان فکر می کند.

در هر حال همراهی یاران نزدیک غلام تاجگردون با جریان علیمحمد بزرگواری تا حدی ابهامات انتخابات کهگیلویه بزرگ را بر طرف کرده و به نظر می رسد بزرگواری برای سومین بار در مجلس آینده در کنار تاجگردون دو نماینده استان نمایندگان استان خواهند بود.

آنچه امروز در کهگیلویه اتفاق افتاد نقطه عطفی در تاریخ سیاسی استان خواهد بود چرا که مردم در کهگیلویه و گچساران با عبور از بازی های معمول سیاسی تحت عناوین گروه های سیاسی ترکیبی از از تاچگردون و بزرگواری را راهی بهارستان می کنند که علی رغم برخی اختلاف سلیقه ها در خیلی از موارد اشتراکات فراوانی دارند مثل ؛توسعه و آبادانی کل استان ،همراهی با دولت ها برای حل مشکلات استان و دوری از مرزبندی های آسیب زای قوم گرایی و جغرافی گرایی….

با حضور یاری و پیام صریح وی از طرف تاجگردون مشخص میشود داستان تلخ “برادر کشی” نه از یاد تاجگردون می رود و نه از یاد مردم استان و مهمتر اینکه معلوم شد رسم “برادر دوستی” بزرگواری در جریان رد اعتبار نامه تاجگردون هم تا ابد در یاد تاجگردون می ماند و هم در یاد مردم استان ؛نمود این حرکت در ۱۱ اسفند منجر به اتحائی ماندگار بین هوادران دو جریان در دو حوزه انتخابیه خواهد شد و قطعا با شناختی که از بزرگواری وجود دارد کسی هرگز جرات برخورد های پیشین با تاجگردون را نخواهد داشت و با حضور تاجگردون مطالبه گری ها بزرگواری خاصا در حوزه آب و کشاورزی زودتر و بهتر به نتیجه خواهد رسید.

امروز عصر ایل تاس احمدی میزبان خادم صادق کهگیلویه بود.

در این همایش با شکوه نخست جمعی به نمایندگی از ایل محترم تاس احمدی مطالبی را در خصوص انتخابات و الزامات آن، شرایط کهگیلویه و راهکارهایی برای برون رفت از وضع موجود بیان کرد و ضمن آن حمایت قاطع و پیروزی آفرین خود را در حمایت از حاج آقای بزرگواری اعلان کردند.

بزرگواری ضمن تقدیر از ایل سترگ تاس احمدی ، حمایت آنها را موجی در راستای تغییر توصیف نمود. بزرگواری با اشاره به تاریخ سازی ایل تاس احمدی در کهگیلویه و نقش این ایل در شکل دادن به دهدشت جدید از مفاخر این ایل به نیکی یاد کرد.

بزرگواری دلیل حضور مجدد خود در انتخابات را ناشی از درخواست های مکرر مردم جهت خروج از وضع موجود دانست و ضمن تاکید بر باور به خدمت گفت: نه در پی رانت هستم و نه جیبی برای منافع مادی دوخته ام بلکه؛ آمده ام تا در کنار شما و همگام با این موج قاطع خواهان تغییر ، به تغییر وضع موجود کمک نمایم.

بزرگواری راهکار خروج از بن بست را تغییر در نگرش اهالی و بیداری عقل سیاسی توصیف نمود و تاکید کرد:  وضع موجود ناشی از اضمحلالی است که عده ای با باندبازی، قومگرایی و قبیله گرایی راه تحول سیاسی را در راستای تأمین رانت خود بستند و نخبه گزینی را به محاق بردند.

بزرگواری ضمن تاکید بر جایگاه نیروی انسانی در توسعه پایدار ، بر تقویت جایگاه نخبگان و جوانان در ایجاد تحول تاکید نمود.

وی در ادامه بر ظرفیت های کهگیلویه در راستای توسعه اشاره نمود و ضمن برشمردن استعدادهای مادی و معنوی موجود در کهگیلویه، توسعه را  با باور به «ما می توانیم»، خدمت صادقانه و به میدان آوردن نیروی انسانی کارآمد امری قابل حصول معرفی کرد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 8
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

لنده بزرگ چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

تمام شد ؛سلام اعتدال و انصاف به مجلس ؛بزرگواری فراتر از مرزهای قبیله

معلم چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

موحد سنگ بنای عدم توسعه کهگیلویه ؛با تشکر از زحمات موحد ؛بای بای موحد بای بای مجلس

مال زیر چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

صبح خررد ،ادریس کشاورز و بزرگواری پیوندتون مبارک

سیروس نژاد چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

سید بزرگوار خدا پشت و پناهت باشد

صبوری چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

انشالله ۱۲ اسفند جشن پیروزی بگیریم
درود خدا بر مرد عمل حاج آقا بزرگواری

سردار دل ها چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

مثلث موفق در بهارستان
تاج گردون بزرگواری بهرامی

گچساران چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

عجب تیتری عالیییی

مردی از ساورز چهارشنبه , ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

آهالی کهگیلویه بزرگ؛ دست در دست هم بساط قومگرایی را برچینیم/بزرگواری فرمانده دلیر