تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1403 - 16:38

مرثیه ای برای دشت های تشنه کهگیلویه؛

باران ببارد تشنه ای؛ باران نبارد تشنه ای!

باران ببارد تشنه ای؛ باران نبارد تشنه ای!
امام جمعه کهگیلویه در خطبه‌های نماز جمعه هشدار داد که وضعیت به همین روال باشد لطمات سد کوثر را خواهم گفت.

به گزارش“صبح خرد” و به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت تهمت زدن را یکی از مواردی که تقوا و دین انسان را از بین می‌برد عنوان کرد و گفت: این روز ها بازار تهمت داغ است، مراقب باشید آن‌چیزی را که می‌شنوید بیان کنید.

 

وی به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و دید رهبر معظم انقلاب در سنوات گذشته برای انتخاب شعار سال را اقتصادی خواند و گفت: این نشانگر اهمیت مسئله تولید است و جهش تولید برعهده مسئولان ماست مشارکت تکلیف شرعی ما است.وحدانی فر خاطرنشان کرد: جهش تولید اقتصاد پایدار به وجود می‌آورد و معضل اشتغال بر طرف خواهد شد و نرخ تورم کاهش می‌یابد.

 

وی از حل معضل نظام بانکی و کسری بودجه دولت به عنوان نتیجه تقویت تولید نام برد و گفت: کشوری که پایه اقتصاد قوی داشته باشد عزت دارد و اعتماد به نفس ملی کشور را ارتقا می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی آب، گفت: مسئله آب برای دنیا حیاتی است و در آینده نزدیک جنگ روی مسئله آب است.

 

وی به مسئله آب در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با وجود سد های فراوان در استان مانند مارون و کوثر اما به استان ما آبی نمی‌رسد. وحدانی فر از آب در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اشتغال، تحول در کشاورزی و رفاه نامید و گفت: آب از هر مسئله ای مهم تر است.

 

وی با اشاره به بارش های فراوان اخیر افزود: با این وجود هم‌چنان دشت های کلاچو، سوق و چنگلوا تشنه هستند و نمایانگر این است که گذشتگان کاری نکردند و دعای خیر مردم پشت سر آن‌ها نیست و اگر ما کاری نکنیم مورد نفرین آیندگان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام وحدانی فر به کارهای سال گذشته در حوزه آب شهرستان اشاره کرد و گفت: لذا عمق نداشته‌ها بالا است باید چاره ای اندیشید.
وی به اقدام خوب احداث مخزن آب و مجوز ماده ۲۳ آب دیشموک و چاروسا اشاره کرد و گفت: در سرپری به همت پیمانکار آن کار خوب پیش می رود و کوهبرد نیاز به کار بیشتر دارد.
وحدانی با ابراز امیدواری به احداث سد آبریز در سال ۱۴۰۳، گفت: پیشرفت آب چهار شهر رضایت بخش نیست شتاب در این طرح مطالبه جدی ما در اول سال است.
وی با بیان اینکه در خصوص سد کوثر ناگفته‌های مهمی هست که خواهم گفت، افزود: مدتی به عهده مسئولان وزارت نیرو می‌گذارم و در فضای عمومی مطرح نمی‌کنم، اگر توجه نشود سد کوثر و لطمات وارده به کهگیلویه را به سمع مردم خواهم رساند.وی با هشدار به مسئله روزه خواری در شهرستان گفت: مسئولان اقدام جدی نداشتند و مردم هم نسبت به امر به معروف بی تفاوت شدند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

لر خلق جمعه , ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

تشکر از امام جمعه محترم بابت پیگیری سد آبریز تنها راه برون رفت کهگیلویه از فقر فلاکت وبدبختی احداث سد آبریز هستش از امام جمعه محترم عاجزانه خواهشمندم تورا به الله قسم داد این مردم را به مسولان کشوری برسان و همچین باید خاطر نشان کرد که نماینده فعلی کهگیلویه تنها کسی بود که در دور اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که قرار بود سد آبریز ایجاد شودبا احداث سد آبریز مخالفت کرد.همچون سد کلات که باز همین نماینده با احداث آن مخالفت کرد.امام جمعه محترم ماهیچه امیدی نداریم که نماینده فعلی برای ما کاری انجام دهد چون اگه میکرد در ۲۰سال دوره نمایندگی ایشان کاری میکرد بعد از الله تنها امیدمان به شماست.جوان تحصیل کرده وبیکار کهگیلویه ای