تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:01

جاده کم عرض،چاله و چوله,نبود امکانات ؛

آیا شهرت”حسین پناهی” و زیبایی”طوف خیمه”برای مسئولان کهگیلویه وسوق اهمیتی دارند!؟

آیا شهرت”حسین پناهی” و زیبایی”طوف خیمه”برای مسئولان کهگیلویه وسوق اهمیتی دارند!؟
نه صدای بلند، نمایش های ماندگار و کتاب های "حسین پناهی" و نه زیبایی و شکوه آبشار "طوف خیمه" و زیبایی ها خاص آن و نه منزلت امامزاده ناصرالدین محمد در کنار شرایط زندگی مردم دلیلی نشد تا مسئولان کهگیلویه و سوق فکری به حال جاده خطرناک، پر پیج و خم و پر چاله منطقه ای کنند که به بنا به همه دلایل بالا نقش مهمی در استان دارد.

“صبح خرد”؛ نه صدای بلند، نمایش های ماندگار و کتاب های “حسین پناهی” و نه زیبایی و شکوه آبشار “طوف خیمه” و زیبایی ها خاص آن و نه منزلت امامزاده ناصرالدین محمد در کنار شرایط زندگی مردم دلیلی نشد تا مسئولان کهگیلویه و سوق فکری به حال جاده خطرناک، پر پیج و خم و پر چاله منطقه ای کنند که به بنا به همه دلایل بالا نقش مهمی در استان دارد.

اگر به قصد بازدید زادگاه حسبن پناهی شاعر، بازیگر و نویسنده شهیر استان یا به قصد بهرمندی از طبیعت زیبای پا قله و آبشار زیبای طوف خیمه در مسیر پر حرف و حدیث دهدشت به سوق و سوق به لنده حرکت کنید باید قبل از حضور در لنده از سمت راست به منطقه مورد نظر به جاده پر پیچ و خم و با عرض کم گام خواهید نهاد که باید حواستان خیلی بیشتر جمع باشد چرا که جاده ناامن، پر چاله و چوله و بدون علائم رانندگی و طبیعتا امکان هر خطری وجود دارد و بدتر اینکه وقتی به انتهای سرازیری میرسید تازه سختی داستان بیشتر هم شده و علاوه بر مشکلات گفته شده جاده خاکی است و شرایط رانندگی قطعا سخت میشود و تا انتهای امامزاده، روستای طوف خیمه و زادگاه حسین پناهی به همین شکل است.

عجیب مسئولان استان و شهرستان بهایی به اماکن گردشگری و توریستی نمیدهند و انگاری نه نام حسین پناهی و نه ابشار طوف خیمه و نه شرایط دشوار اهالی اصلا ارزشی نداشته و شرایط سخت این جاده در شرایط عادی بسیار سخت است و قطعا در شرایط باراندگی که داستان خود را دارد.

همین امروز یعنی فروردین ۱۴۰۳اگر در این منطقه حضور یافتید خواهید دید که انبوهی گردشگر هم استانی و هم وطن در این منطقه حضور دارند ولی حتی مسئولان زحمت استقرار اورژانس سیار به خود نداده و انگاری حتی سلامت انسان ها اهمیتی ندارد؛ توضیح اینکه فصل بهار استان و گردشگر فراوان و امکان هر خطری وجود دارد!

مسئولان شهرستان کهگیلویه و بخش سوق باید با درک این موضوع که گردشگری یکی از راه های مهم رسیدن به توسعه پایدار است و همین دو کلمه “حسین پناهی” و “آبشار طوف خیمه” می توانند بخش زیادی از گردشگران را روانه این دیار کرده و ازقبل آن محرومیت و فقر از چهره سرزمین استعداد و ظرفیت رخت بربندد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

منتظر یکشنبه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

درود
تازه این حوزه نسبت به بقیه ی مناطق شهرستان بهشتی از امکانات هستش بقیه جاها که حرفی برای گفتن…
درهمین جاده ی سوق هرساله چه نخبگان و سرمایه هایی به علت تصادف فوت شدند تازه سنگ سناتور رابه سینه می زنند این مسیرسناتور موحدهستش یکی نیست بگه…
حسین پناهی اگه لر نبود واگه متعلق به این بخش ازجغرافیای گم شده درقاموس سیاسیون و کشورداران
الان بارگاهی داشت درخور
یادواره براش می گرفتند
خیابان وکوچه ها را به نامش مزین…
چه کنیم که دیگران مارانمی بینند ومسوولین خودی استان وشهرستان دنبال شومن بازی و دیده شدن درفضای مجازی هستند