تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 0:02

به استقبال کنگره ۲۰۰۰شهدای استان:

توزیع ۲ هزار جهیزیه همزمان با کنگره شهدا

توزیع ۲ هزار جهیزیه همزمان با کنگره شهدا
نخستین اجلاسیه 208 شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده های معظم شهدا درسالن فردوسی گچساران برگزار شد.

به‌گزارش “صبح خرد”،فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدا و به نیت دوهزار شهید استان ۲هزار جهیزیه را تقدیم زوج‌های نیازمند خواهیم کرد.
سردار حمید خرم‌دل  در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در شهرستان گچساران  گفت: از همه عزیزانی که در برپایی این اجلاسیه شهدا همت کرده‌اند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم، خدا را شاکرم که اولین اجلاسیه کنگره ملی دو هزار شهید استان را امروز برگزار می‌کنیم.


نقش مهم و راهبردی ارتش در دفاع مقدس


فرمانده سپاه فتح ادامه داد: بارها شاهد حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی بوده‌ایم و هشت سال دفاع مقدس به برکت جان‌فشانی‌های ارتش قهرمان است.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که در نبرد مروارید نیروی دریایی رژیم بعث در هفت آذرماه منهدم شد، تصریح کرد: هیچ عملیاتی بدون پشتیبانی نیروی هوایی ارتش نداشتیم و شایسته است دستاوردهای انقلاب تبیین شود.


خرم‌دل به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای استان بعد از هشت سال اشاره کرد و گفت: امسال دومین کنگره ملی شهدای استان را برگزار می‌کنیم و کنگره اول در سال ۹۵ برگزار شد.


اجرای ۲۰ اجلاسیه در راستای کنگره شهدا


وی به برنامه‌های مهم برگزاری این اجلاسیه اشاره کرد و گفت: این کنگره عظیم ۲۰ اجلاسیه در سطح استان دارد که ۸ اجلاسیه در شهرستان‌ها و ۱۲ اجلاسیه‌هم به‌صورت تخصصی در مرکز استان بوده و اجلاسیه نهایی در شهریورماه برگزار خواهد شد.
فرمانده سپاه فتح ابراز داشت: در اجلاسیه از ظرفیت همه اقشار بهره خواهیم برد.
خرم‌دل در ادامه به تقدیم دو هزار شهید این استان در راه آرمان‌های انقلاب اشاره کرد و افزود: این استان دو هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد هشت شهید متعلق به دوران انقلاب است و پنج شهید زن را نیز تقدیم انقلاب کرده‌ایم.


تألیف ۲۰۰ کتاب خاطرات شهدا و رزمندگان


وی به تألیف ۲۰۰ کتاب از خاطرات رزمندگان استان اشاره داشت و گفت: در راستای این کنگره ۲۰۰ کتاب که برگرفته از موقعیت جنگ بود را در دست طراحی و چاپ داریم و ۱۴۰ مورد فیلم نیز در دست اقدام بوده که در زمان‌های مختلف اکران می‌شوند.


فرمانده سپاه فتح استان به تولید فیلم فاخر شهید طیب اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین برنامه در راستای کارهای فرهنگی نیز تولید فیلم درباره شهید طیب است که امید داریم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد و بحث روایتگری را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها داریم.
خرم‌دل به تولید برنامه فصل شیدایی درباره دفاع مقدس اشاره کرد افزود: این برنامه در ۱۵ شب هم‌زمان سیر تاریخی از دوران حضرت آدم تا انقلاب و روایتگری از استان را پخش خواهد کرد.


توزیع دو هزار جهیزیه همزمان با برگزاری اجلاسیه شهدای استان


وی به توزیع دو هزار جهیزیه هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه شهدا و به نیت دو هزار شهید استان تعداد دو هزار جایزه را تقدیم زوج‌های نیازمند خواهیم کرد.
فرمانده سپاه فتح استان به کاشت نهال در راستای این کنگره نیز اشاره داشت و گفت: ۶۳ هزار نهال در دست کاشت داریم و جشنواره‌های مختلف در طول این ایام برگزار می‌کنیم و تمثال مبارک همه شهدا در شهرستان‌ها نصب خواهد شد و در میدان‌ها اصلی شهرها نمادها و المان‌های شهدا نصب خواهد شد.
خرم‌دل به برگزاری این اجلاسیه در سطح شهرستان‌ها اشاره داشت و گفت: هرچند روز یک‌بار یک اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا به اجلاسیه نهایی برسیم.
وی با تقدیر از برگزاری این اجلاسیه ابراز داشت: از همه عزیزان ارتشی کمال تشکر و قدردانی رادارم و یک‌بار دیگر از همه عزیزانی که تلاش کردند که این اجلاسیه برگزار شود کمال سپاسگزاری رادارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.