تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 0:08

حسرت آبریز؛

تصویری غم انگیز از شرایط کهگیلویه بزرگ

تصویری غم انگیز از شرایط کهگیلویه بزرگ
مشاهده هر روزه کامیون های حامل علوفه از سمت بهبهان به سمت استان های مثل اصفهان در مسیر ارتباطی جاده دهدشت به پاتاوه برای کهگیلویه غم انگیز است.

“صبح خرد”؛ مطالبه جدی اهالی کهگیلویه برای ساخت سد آبریز همچنان در پیج و خم وعده های مسئولان به سرانجام درستی نرسید و به نظر میرسد با ادامه این شرایط  امید چندانی به احداث آن نیست.

نکتهخ دردناک و غم انگیز ماجرا آنجا است که کامیون ها علوفه را دشت ها و مزارع اطراف بهبهان که با آب کهگیلویه سیراب میشوند بارگیری کرده و با عبور از کهگیلویه در مسیر جاده دهدشت به پاتاوه راهی استان های مثل اصفهان میشوند تا احتمالا مراکز دامپروری صنعتی را تغذیه علوفه ای کنند.

اصل این داستان شاید موضوع ساده ای باشد اما دقت در همین تکته نشان میدهد سرزمینی که خود صاحب آب است اما از آب بی بهره و زمین ها انبوه کهگیلویه بزرگ هم خشکیده و چشم انتظار بارش اندکی باران اند و از یک طرف آب کهگیلویه بزرگ در دو سد مارون یک و کوثر تماما تقدیم دیگر استان ها میشود و این در حالی است که فقر و بیکاری و در ادامه آن انواع آسیب های اجتماعی مثل خودکشی های سریالی امان کهگیلویه را برید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 5
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

لر خلق جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱:۱۸

موحد تنها کسی بود که با افکار قدیمی و پوسیده و بارانت … و بانگاه قوم گرایی مانع ایجاد اول سد کلات ودوم سد آبریزشد امروزه هرچه بدبختی وفلاکت وفقر بر کهگیلویه حاکم هستش نتیجه دو دهه نمایندگی این شخص ….ناکارآمد قوم گرا ورانت خوار هستش……

مرادی جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

سد کلات و سد آبریز؟ یعنی دشمن زیاری اینقدر بی شفاخو شده که هرکسی به خودش اجازه می دهد درباره سرنوشت مردمش هر ظلم و دست درازی روا دارد؟

ایل جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸

ربطش چیه؟ دشمن زیاری هم بخشی از کهگیلویه بدبخت است و مثل همه جاهای استان عزیز

ناشناس جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹

شهرستان کهگیلویه و توابع آن مقصر اصلی خود مردم هستند بعدها مس
مسولان مربوط

ناشناس جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

موحد مشکل اصلی محرومیت دهدشت بعدها لیدرها و عده‌ای بفکر جیب خودشان هستند نه اکثریت مردم و شهرستان کهگیلویه دهدشت و توابع