تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 0:56

در بازدید مسئولان از کشتارگاه دهدشت

شهردار دهدشت خبرداد : هزینه ۲۵۰میلیون تومانی برای حل مشکلات کشتارگاه دهدشت/رضایت محیط زیست از اقدامات اصلاحی شهرداری در کشتارگاه

شهردار دهدشت خبرداد : هزینه ۲۵۰میلیون تومانی برای حل مشکلات کشتارگاه دهدشت/رضایت محیط زیست از اقدامات اصلاحی شهرداری در کشتارگاه
شهردار دهدشت این اقدامات را نشان‌دهنده تعهد شهرداری به رعایت استانداردهای بهداشتی و ارتقای کیفیت خدمات عنوان و خاطر نشان کرد: مشکلات باقی‌مانده کشتارگاه طی دو هفته آینده برطرف خواهند شد.

شهردار دهدشت از رفع مشکلات کشتارگاه دهدشت  و ارتقای کیفیت و استاندارهای بهداشتی در دو هفته آینده خبرداد

به گزارش“صبح خرد” به نقل از خبرگزاری مهر دهدشت ؛به منظور بررسی مشکلات کشتارگاه دهدشت صبح یکشنبه امام جمعه دهدشت، دادستان، شهردار، مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه و دامپزشکی شهرستان از این محل بازدید و به بررسی معضلات و مشکلات کشتارگاه پرداختند.

در این بازدید امام جمعه دهدشت در گفتگویی  با اشاره به مشکلات عدیده این کشتارگاه اشاره کرد و افزود: تاکنون چندین مرتبه از این کشتارگاه بازدید شده و امروز با حضور مسئولین مربوطه مجدداً بررسی انجام شد.

حجت الاسلام علی وحدانی فر مشکلات مجموعه را نوردهی، برق کشی و بحث ماشین حمل لاشه عنوان کرد.

وی ابراز داشت: در این بازدید مصوب شد این مشکلات حل تا از نظر کیفی و بهداشتی ارتقای ظرفیت‌ها را داشت.

روح الله عزیزی در حاشیه بازدید از کشتارگاه دهدشت بیان کرد :پس از صدور اخطاریه‌های متعدد از سوی محیط زیست شهرستان و استان و همچنین طرح شکایت علیه شهرداری به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، اقدامات قابل توجهی در کشتارگاه محلی دهدشت انجام شده است.

وی مشکلات اصلی را مربوط به دفع غیراصولی فاضلاب و پسماندهای ناشی از کشتار دام دانست و تصریح کرد: پیش از این، ضایعات در مخازن سپتیک تانک به شیوه‌ای نامناسب دفن می‌شدند که این امر خطر آلودگی منابع آب زیرزمینی و بروز مشکلات بهداشتی را به همراه داشت.

رئیس محیط زیست کهگیلویه با اشاره به اجرای اقدامات اصلاحی، خاطر نشان کرد: یک چاه جاذب بی‌هوازی با استفاده از آهک ساخته شده است که به بهبود فرآیند تصفیه فاضلاب کمک می‌کند.

عزیزی این روش را موجب کاهش بار آلودگی دانست و گفت: همچنین این مهم به کاهش بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب کمک می‌کند.

دکتر خسرو دیدارشهردار دهدشت  در این بازدید بااشاره به اقدامات اصلاحی در کشتارگاه دهدشت، افزود: شهرداری طی دو تا سه ماه اخیر، اقداماتی برای بهبود وضعیت کشتارگاه انجام داده است.

وی این اقدامات را شامل بروزرسانی دوربین‌های مداربسته کشتارگاه با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیون تومان هزینه دانست و تصریح کرد: در مجموع بیش از ۲۵۰ میلیون تومان برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت کشتارگاه صرف شد.

شهردار دهدشت این اقدامات را نشان‌دهنده تعهد شهرداری به رعایت استانداردهای بهداشتی و ارتقای کیفیت خدمات عنوان و خاطر نشان کرد: مشکلات باقی‌مانده کشتارگاه طی دو هفته آینده برطرف خواهند شد.

دیدار با بیان اینکه متأسفانه علیرغم اقدامات شاهد افزایش کشتار غیرمجاز در حوالی شهر دهدشت هستیم افزود: این امر موجب کاهش درآمد شهرداری و ایجاد مشکلات بیشتر برای پیمانکار آن شده است.

وی ابراز داشت: این مسئله چالش جدیدی برای شهرداری ایجاد کرده و تلاش‌ها برای بهبود وضعیت کشتارگاه را با موانعی مواجه ساخته است که جلوگیری از این امر مستلزم همکاری ادارات و دستگاه‌های مربوطه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.