تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 15:49

در حضور رئیس دستگاه قضا؛

استاندار ،نماینده ولی فقیه و نماینده کهگیلویه در مورد سد آبریز چه گفتند !؟

استاندار ،نماینده ولی فقیه و نماینده کهگیلویه در مورد سد آبریز چه گفتند !؟
استاندار ،نماینده ولی فقیه در استان و نماینده کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس دستگاه قضا موضوع احداث سد آبریز را مورد تاکید قرار دادند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:سد آبریز  ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده را سیراب و تنش کم‌آبی چهار شهرستان را برطرف کند.

“ٌصبح خرد”؛ سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار کرد: سد آبریز در کهگیلویه و بویراحمد که قرار است به‌عنوان دومین سد بر روی رودخانه مارون ساخته شود و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده را سیراب و تنش کم‌آبی چهار شهرستان را برطرف کند، سال‌هاست که مردم استان چشم‌انتظار ساخت این سد هستند.

احمدزاده افزود: عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز باهدف انتقال آب به ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام که مورد تأکید وزیر وقت نیرو در سفر مهرماه سال ۹۸ به این استان بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مطالبات به حق مردم استان سد آبریز کهگیلویه است که سبب تحول در کشاورزی و معیشت مردم خواهد بود.

وی عنوان کرد: با ساخت این سد، آب به‌صورت ثقلی از یک تونل به طول چهارهزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزار ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزار و ۴۵۰ متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.

این سد منافع زیادی برای استان دارد و به رونق و توسعه این منطقه کمک خواهد کرد، حتی استان‌های هم‌جوار نیز از مزیت‌ها و قابلیت‌های این سد بهره‌مند خواهند شد.

البته سال‌هاست که مردم این مناطق در کنار رودخانه پرآب مارون زندگی می‌کنند، اما برای گوجه چینی و برداشت محصول به استان‌های هم‌جوار می‌روند و زمین‌های خودشان در خشکی مطلق به سر می‌برد.

گلایه نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد حقابه این استان از سدهای ساخته شد

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه ساخت سد آبریز حق مردم شهرستان کهگیلویه است، گفت: امیدواریم مسئولان به حقابه استان کهگیلویه و بویراحمد از سدهای ساخته شده در این استان توجه کنند.
وی تأکید کرد: دشمن در صدد رواج بی‌حجابی و بی‌حیایی است.

آیت‌الله حسینی همچنین از رئیس قوه قضاییه خواست در مقابل بی‌حجابی با هیچ‌کسی تعارف نکنند، افزود: بی‌حجابی پایه‌های نظام را سست می‌کند و این موضوع نیازمند تدبیر است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد خدمات مربوط به انقلاب اسلامی است، گفت: خدمات زیادی در این استان در زمان انقلاب انجام گرفت؛ اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

آیت‌الله حسینی یکی از مشکلات این استان را جاده عنوان کرد و افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل وضعیت نامطلوب جاده‌های این استان و ناچیز بودن تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج (یک یا دو پرواز در روز) از سرمایه‌گذاری در این استان خودداری می‌کنند.

وی به مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: کارخانه کلوگز و آرد شهر یاسوج هنوز با مشکل مواجه است این در حالی است که در سفر دوم دولت به استان قرار شد مشکل این کارخانه برطرف شود.

نماینده کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده : ایجاد ۳۰ هزار شغل با احداث سد آبریز در کهگیلویه

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در شورای اداری استان با تأکید بر اینکه شهادت می‌دهم حجت‌الاسلام اژه‌ای برای نظام اسلامی نعمتی است که ارزانی داشته است، گفت: عملکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بسیار مطلوب است و انتظار هم همین است.

حجت‌الاسلام محمد موحد با تأکید بر اینکه ساخت سد آبریز مهم‌ترین مطالبه مردم کهگیلویه و چرام مسئولان است، افزود: با راه‌اندازی سد آبریز  ۳۵ هزار هکتار زمین در چرام و کهگیلویه زیر آب می‌رود همچنین حدود ۳۰ هزار شغل ایجاد می‌شود./منبع کبنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.