تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 - 21:08

امام جمعه گچساران:

اجازه ندهیم راه و خط مشی امام دچار تحریف شود

اجازه ندهیم راه و خط مشی امام دچار تحریف شود
امام‌جمعه گچساران گفت: نمایندگان مجلس باید در مدار و مسیر قانونی خودشان حرکت کنند و صادقانه به عهدی که با موکلان خودشان بسته‌اند نیز عمل کنند و نکند خدای‌ناکرده بی‌وفایی کنید و به رأی مردم پشت کنید.

به گزارش”صبح خرد”،امام‌جمعه گچساران گفت: نمایندگان مجلس باید در مدار و مسیر قانونی خودشان حرکت کنند و صادقانه به عهدی که با موکلان خودشان بسته‌اند نیز عمل کنند و نکند خدای‌ناکرده بی‌وفایی کنید و به رأی مردم پشت کنید.حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال امام (ره) است، روزی که خورشید وجود امام عزیزمان غروب کرد دل امت و بشریت هم داغدار شد و این روزها هم ملت داغدار شهادت آیت‌الله رئیسی شاگردی از مکتب امام راحل هستند.

وی افزود: امام (ره) در مکتب قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام رشد کردند و دین و حق را به‌خوبی شناختند امام (ره) ذوب در دین شده بودند و عالم را محضر خدا می‌دانستند و با همین نگاه الهی بود که حرکت عالم را تغییر دادند با پیروزی انقلاب اسلامی عزت و سرافرازی را برای مسلمانان و آزادی خواهان به ارمغان آوردند.
امام‌جمعه گچساران گفت: امروز یکی از مهم‌ترین وظایفمان این است که اجازه ندهیم راه و خط‌مشی امام دچار تحریف شود، بنابراین وصیت‌نامه الهی سیاسی امام یک سرمایه ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی است. خروج از اندیشه و خط امام (ره) مساوی با انحراف خطرناکی است چراکه جمهوری اسلامی یادگار ارزشمند و میراث گران‌بهای امام (ره) است و باید برای صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم و امروز باید مکتب امام (ره) بیش از هرزمانی دیگر تبیین شود و به‌ویژه نسل جوانمان را با این مکتب آشنا کنیم.
حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: امام ویژگی‌های بارزی داشتند که انقلاب را در بهمن ۵۷ به پیروزی رسانید امام (ره) اعتماد و باور به مردم داشتند و امروز هم مقام معظم رهبری باور و اعتماد به مردم را از اصول اولیه اندیشه نظام اسلامی می‌دانند. امام (ره) سیاست‌مدار بسیاری قوی بودند و با تأسی از مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام پایه‌های استکبار را در هم شکستند و فرمود که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
خطیب جمعه گچساران گفت:۱۴ خردادماه اگرچه ملت ما داغ سنگینی را تجربه کردند اما خداوند متعال توجه ویژه‌ای به ملت بزرگ ایران اسلامی داشتند و با انتخاب هوشمندانه مجلس خبرگان رهبری نیز حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای انتخاب شدند، رهبری عزیز که امروز دشمنان هم ایشان را دوراندیش‌ترین رهبر جهان می‌دانند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تدبیر توانسته است توطئه‌های مختلف دشمنان نظام را خنثی کنند و به فضل الهی تا رساندن این پرچم به دست صاحب اصلی‌اش (مهدی موعود) ملت بزرگ ایران تبعیت محض از امر ولایت دارند. امروز مفسر اصلی اندیشه و خط امام (ره) رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی هستند و هرکسی که می‌خواهد در مسیر امام (ره) گام بردارد باید در مسیر رهبر انقلاب گام بردارد.
حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: امروز باید برای ادامه راه امام (ره) دنبال تحول و جهش باشیم؛ برخی متأسفانه دنبال این هستند که مردم را از مسیر و اندیشه امام (ره) دور کنند و برخی هم می‌خواهند طبق سلیقه خودشان امام (ره) را معرفی کنند درحالی‌که راه درست همان بازخوانی اندیشه و اصول امام (ره) است.
امام‌جمعه گچساران گفت: امروز خط امام (ره) در حال رشد است و ظلم نابود شدنی است و طبق وعده الهی حق برپا خواهد شد؛ بنابراین آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم اوج ذلت و خواری صهیونیست‌ها را می‌رساند و قطعاً محور مقاومت جواب دندان‌شکنی به این جنایات خواهد داد و این روسیاهی هم برای مدعیان حقوق بشر در تاریخ ماندگار خواهد شد.
وی ادامه داد: آغاز به کار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را تبریک عرض می‌کنم و مقام معظم رهبری در پیامی مهم فرمودند که مجلس باید امیدآفرین و آرام‌بخش باشد و مجلس باید دعوت‌کننده به همدلی و برابری در محیط همدلی کشور باشد. برخی‌ها در همین ابتدا متأسفانه تلاش کردند که آرامش مجلس را برهم بزنند که خلاف نظر و منویات مقام معظم رهبری است. نمایندگان استان و کشور باید بدانند کار اصلی آن‌ها تأمین منافع ملی است، کار اصلی آن‌ها پیگیری مسائل حوزه انتخابیه خودشان آن‌هم در چارچوب سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در مدار و مسیر قانونی خودشان حرکت کنند و صادقانه به عهدی که با موکلان خودشان بسته‌اند باید عمل کنند چراکه مردم به شما اعتماد کرده‌اند و نکند خدای‌ناکرده بی‌وفایی کنید و به رأی مردم پشت کنید. مجلس مظهر وحدت و انسجام ملی است و همه باید برای پیشرفت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی جهاد کنند.
خطیب جمعه گچساران در پایان هم گفت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم لذا خوب انتخاب کنیم و با حضور باشکوه پای صندوق‌های رأی دشمنان را مأیوس کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.