تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 - 14:43

امام جمعه گچساران:

امام (ره) در دوران خود یکی از سر آمدان تاریخ بوده است

امام (ره) در دوران خود یکی از سر آمدان تاریخ بوده است
مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در شهرستان گچساران با حضور امام جمعه ،فرماندار ،مدیران ، کارکنان ادارات و جمع کثیری از مردم ولایت مدار شهرستان در کانون بسیج (حسینه ثارالله)برگزار شد.

به گزارش”صبح خرد”،

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه شهر گچساران در این مراسم اظهار داشت: روز رحلت جانگداز امام راحل است و این روزها غمی که بر دل ملت ماست هم غم سنگین نبود امام هست و  هم این روزها داغ شهدای خدمت و رئیس جمهور است.


حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش با اشاره به قیام ۱۵ خرداد و فرستادن درود به روح همه شهدا و امام شهدا عنوان کرد:سی و چند سال است که ما از نعمت وجود ظاهری امام بزرگوار محرومیم و این بزرگداشت امام و ۱۵ خرداد برای این است که ما با راه امام و یاد امام آشنا شویم هم جوانان به این جلسات نیاز دارند و بزرگان برای اینکه لحظه ای از یاد ونام امام  خارج نشوند لذا این مجلس و مثال این مجلس ها برای توسعه ،پیشرفت و ادامه راه امام لازم و ضروری است.


وی در باب شخصیت امام تصریح کرد :کتاب ها و تحلیل های متعدد گفته های دیگران  در این زمینه هست و آن شعر مشهور( خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در کلام دیگران) ما امام را باید از دید کلام دیگران باید معرفی کنیم.
امام شخصیت ذو ابعاد بود ابعاد مختلف شخصیت امام را شاید هنوز نتوانستند و نتوانستیم درک کنیم امام در دوران خود یکی از سرآمدان تاریخ بوده است و هیچ وقت کسانی که سرآمد باشند نام و یادشان تحریف نخواهد شد و از یاد نخواهد رفت.


وی افزود:امام شخصیتی که هم فیلسوف هم عارف وعالم ،فقیه هم سیاستمدار اسلام شناش حق شناس و پرچمدار حق بود.
هاشمی منش خاطرنشان کرد :امام سه کار مهم را در کشور ما به عنوان وظیفه انجام داد و سه کار بزرگ را به عنوان تحولات زمان خود تا به امروز دنبال کرد این ها برای ما درس و عبرت است
وی ادامه داد :اگر دنبال مسیر،راه و اندیشه امام هستیم  که هستیم باید بتوانیم خودمان را در صراط مستقیمی که امام بزرگوار برای رساندن به این انقلاب عظیم الهی اصلی اش تلاش کرد،خون دل خورد این را ادامه دهیم.
خطیب جمعه گچساران گفت :به عنوان امام تحول بزرگ ترین تحول را در درون خود به وجود آورد.آن کسی که امیر نفس نشود امام نفس خود شود او می تواند امام دیگران شود‌.این نکته مهمی بود که در زندگی امام شاهد بودیم ،امام تحول ظاهری ایجاد کرد.
وی با اشاره به تحولاتی که امام انجام داد اظهار داشت:امام،انقلاب اسلامی را در کشور ما به وجود آورد انقلاب را مردم به وجود آوردند و امام هم به مردم اعتماد داشتند و فرمودند انقلاب به دست مردم بود و امروز هم مردم هستند که این انقلاب را نگه داشتند اما امام‌ موسس و ایجاد کننده انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد:امام مردم سالاری را جایگزین حکومت سلطنت طلبی کرد.امام یک نظام دست نشانده و ذلیل در کشور را از زمین برداشت و از کشور دور کرد و یک نظام با عزت و اسلامی را حاکم کرد.یک حکومت اسلامی را پایه گذاری کرد و بنا نهاد.این انقلاب استبداد را از بین برد تبدیل به آزادی شد شرق و غرب را از کشور دور کرد و امروز شرق و غربند که به شکل دیگری به جمهوری اسلامی نزدیک شدند و می شوند و دارند منت جمهوری اسلامی در مسیرهای مختلف را می کشند.

هاشمی منش با اشاره به تحولات امام در منطقه تصریح کرد :امام امت های اسلام را بیدار کرد امام در کلام گوهربارشان در فیضیه امت اسلام و علمای اسلام را خطاب قرار داد.

وی با اشاره به تلاش های امام برای تثبیت انقلاب تصریح کرد:برای تثبیت انقلاب اسلامی امام خون دل خورد ،امام تشکیلات راه انداخت موسسات و نهادهای مختلف برای تثبیت جمهوری اسلامی تشکیل داد و در همین حال بود که مرحله سوم یعنی جنگ ۸ ساله رژیم بعثی بر علیه ایران اسلامی آغاز شد.وی بالاترین وظیفه امروز ما را شنیدن کلام امام دانست و خاطرنشان کرد؛ امام جسمش از بین ما رفته اما روح امام در کالبدی دیگر به نام خلف صالحش مقام معظم رهبری پدیدار است هر کس که می خواهد راه امام را بشنود و بشناسد باید دهانش،گوشش وجودش همه وقف این مسیری باشد که امام بزرگواربه عنوان میراث خودش برای ما مشخص کرده است و آن هم ولایت فقیه است.

وی افزود:امروز نظام جمهوری اسلامی نظام مقتدری است و این هم به برکت امام و رهبری عزیز است .این عزت را بعضی ها ندیدند بعضی ها دنبال بودند این عزت را به ذلت تبدیل کنند اما نتوانستند و به حول قوه الهی هم در آینده نخواهند توانست.وی درپایان گفت:انشاالله خداوند توفیق حرکت در مسیر اهل بیت و امام بزرگوار و عمل به وصیت نامه سیاسی-الهی این مرد بزرگ الهی به همه ما رحمت بفرماید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.