تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1403 - 14:46

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد :

اجرای ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در مناطق شهری و روستایی در دولت سیزدهم

اجرای ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در مناطق شهری و روستایی در دولت سیزدهم

به گزارش”صبح خرد”،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری روستاها و شهرهای استان گفت: در دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد ریال در زمینه ارتقا و توسعه زیرساخت های اینترنتی هزینه شده است. سید محمود رادمنش در نخستین رویداد جام رسانه امید کهگیلویه و بویراحمد افزود:

به گزارش”صبح خرد”،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری روستاها و شهرهای استان گفت: در دولت سیزدهم ۲۰ هزار میلیارد ریال در زمینه ارتقا و توسعه زیرساخت های اینترنتی هزینه شده است.
سید محمود رادمنش در نخستین رویداد جام رسانه امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون بیش از ۹۸.۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.


وی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۶۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۰۵ طرح به اینترنت پرسرعت متصل شدند که با اجرای این طرح ۱۹۰ روستا زیر پوشش ایرانسل و ۷۷ روستا تحت پوشش همراه اول قرار گرفته است.
رادمنش اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷۰۵ روستای استان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل هستند که دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم ۵۰ درصد افزایش داشته است.
وی به قرار داد ۱۷شهر استان در حوزه فیبرنوری اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای استان اجرا شد در حالی که قبل از دولت سیزدهم ۷۰ کیلومتر بود.
رادمنش تصریح کرد: در حوزه دفاتر پیشخوان شهری و روستایی ۱۷۷ دفتر در سطح استان در حال ارائه خدمت هستند که از این تعداد ۱۲۲ مورد در مناطق شهری واقع شده اند.

رادمنش با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش ارتباطات افزود: عملیات یکهزار متر فیبر نوری از سوی شرکت آسیاتک در شهر یاسوج هم اکنون آغاز شده است.
وی بهره برداری شبکه فیبرنوری کسب و کارهای شهرستان چرام در سال جدید را از اقدامات مهم این سازمان دانست و افزود: بیش از ۲۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد به شبکه پایدار فیبرنوری با ویژگی افزایش پایداری ارتباطی متصل خواهد شد.
اجرای ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری در مناطق شهری و روستایی در دولت سیزدهم
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان توسعه فیبر نوری را نقطه عطفی در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطی دانست و گفت: اجرای ۲ هزار کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی رهاورد مخابراتی دولت سیزدهم در این استان است.
رادمنش افزود: از این میزان یکهزارو ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری شهری است.
وی اعتبار اجرای فیبر نوری روستایی در استان را افزون بر هفت هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این طرح زیرساختی که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن آغاز شده در سه شهر دهدشت، گچسارن و چرام رو به اتمام است.
رادمنش تصریح کرد: با تکمیل این طرح ها پایداری شبکه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل تلفن های ثابت، همراه و اینترنت در یکهزارو ۲۰۰ روستا و آبادی و ۱۷ شهر تقویت خواهد شد.
بر اساس آخرین آمارها، جمعیت استان بیش از ۷۲۰ هزار نفر است.
۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

#گروه_خبری_خدمت_شهادت_گچساران
#خدمت_شهادت_باشت
#کهگیلویه_و_بویراحمد
#جام_رسانه‌_امید
#پیشرفت_دنا
#قله_پیشرفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.