تاریخ انتشار : دوشنبه 28 خرداد 1403 - 0:48

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

تا رسیدن به خودکفایی کامل در گوشت مرغ فقط یک قدم دیگر باقیست

تا رسیدن به خودکفایی کامل در گوشت مرغ فقط یک قدم دیگر باقیست

به گزارش”صبح خرد”،جام رسانه‌ای امید با دعوت از مدیران ۱۳ دستگاه مهم دولتی در روز ۲۴ خردادماه و با میزبانی بسیج رسانه  این استان برگزار شد. رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که مجموعه تحت مدیریتش با ۵ اداره‌کل و چندین شرکت و موسسه تابعه، گسترده‌ترین و متنوع‌ترین وظایف و ماموریت‌ها را دارد، در

به گزارش”صبح خرد”،جام رسانه‌ای امید با دعوت از مدیران ۱۳ دستگاه مهم دولتی در روز ۲۴ خردادماه و با میزبانی بسیج رسانه  این استان برگزار شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که مجموعه تحت مدیریتش با ۵ اداره‌کل و چندین شرکت و موسسه تابعه، گسترده‌ترین و متنوع‌ترین وظایف و ماموریت‌ها را دارد، در این جشنواره و در جمع خبرنگاران گفت: که بعد از حذف ارز ترجیحی و افزایش هفت برابری هزینه‌های تولید به ویژه در بخش دام، بسیاری از واحد‌های تولیدی دام و طیور ما تعطیل شدند و فقط ۱۹ درصد آنها فعال بود اما با تلاش جهادی و همت خود دامداران، در حال حاضر ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی حوزه دام ما مجددا فعال شدند و اکنون در حال تولید هستند.

معتمدی‌پور همچنین از ثبات تولید و قیمت در گوشت مرغ هم خبر داد و تصریح کرد: نیاز استان ما به گوشت مرغ ۲۱ هزار تن بوده و قبل از دولت سیزدهم میزان ۸ هزار تن کمبود تولید داشتیم که از استان‌های همجوار تامین می‌کردیم و کاملا وابسته بودیم اما در دولت سیزدهم میزان تولیدات گوشت مرغ استان به ۲۰ هزار تن رسید و فقط ۱۰۰۰ تن کمبود تولید داریم.

وی گفت : تا رسیدن به خودکفایی کامل در گوشت مرغ فقط یک قدم دیگر باقیست.


متولی ارشد بخش کشاورزی در خبری خوش گفت که این در حالیست که واحد‌های متعددی در دست ساخت است که فقط با بهره‌برداری از واحد مرغ گوشتی و کشتارگاه زنجیره ارزش مرغ در گچساران، هشت هزار تن به تولیدات مرغ استان اضافه می‌شود که نه تنها خودکفا می‌شویم بلکه از یک استان کاملا مصرفی و وابسته در کالای پرمصرف مرغ به صادرکننده گوشت مرغ تبدیل خواهیم شد.

معتمدی‌پور در خبر خوش دیگری گفت: تولیدات شیلاتی استان را در ابتدای دولت با آمار ۱۹.۵ هزار تن در سال تحویل گرفتیم و اکنون که به شما گزارش می‌دهم این رقم در افزایش قابل ملاحظه‌ای به بیش از ۲۳ هزار تن رسیده است.

رکوردشکنی در خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبر خوش دیگری بود که معتمدی اعلام کرد و گفت: سال گذشته در مجموع خرید گندم بذری و سیلویی به رقم ۸۵ هزار تن رسیدیم که رکورد کل تاریخ استان در این شاخص مهم امنیت غذایی را شکست و امسال نیز با حفظ این رکورد و تثبیت تولید و پایداری در تامین گندم مورد نیاز استان، در آستانه شکستن رکورد سال قبلی خودمان هستیم و چون عملیات خرید همچنان ادامه دارد در پایان این عملیات، این خبر مسرت‌بخش را نیز اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به شاخص مهم گلخانه‌ها نیز اشاره کرد و توضیح داد که تا قبل از دولت سیزدهم کل فضای گلخانه‌ای استان ۳۳ هکتار بوده اما امروز که با شما صحبت می‌کنم ۱۳۷ هکتار زیرساخت آماده واگذاری به مردم در این دولت انجام و تکمیل شد و دو شهرک گلخانه‌ای بزرگ به طور کامل آماده واگذاری هستند و مردم و جوانان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری و تولید در این واحد‌های گلخانه‌ای ثبت‌نام کنند.

حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی شاخص دیگری بود که معتمدی‌پور در این میدان خدمت نیز، خبرهای امیدبخشی داشت.

معتمدی پور با اشاره به اینکه تا قبل از دولت سیزدهم حتی یک گرم خوراک ماهی که ۷۰ درصد هزینه تمام شده هر کیلوگرم ماهی است، در درون استان تولید نمی‌شد اظهار کرد : اما در دولت سیزدهم با اهمیت دادن به این خلا زیرساختی، ۸ کارخانه تولید خوراک آبزیان در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها به بهره‌برداری رسید و دو تای دیگر در هفته دولت وارد مدار تولید می‌شوند و مابقی نیز با پیشرفت ۳۰ تا ۷۰ درصد در دست ساخت هستند.

وی افزود : در شاخص مهم ظرفیت سردخانه‌ای نیز در این دولت به اندازه کل اقدامات انجام شده در ۴۴ سال گذشته کار شد و بیش از ۱۰.۷ هزار تن ظرفیت جدید سردخانه‌ای اضافه شد.

البته خبر خوش معتمدی در این حوزه این بود که استان کهگیلویه و بویراحمد که تا پیش از این فقط دو روز می‌توانست در بحران‌ها دوام بیاورد و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کند اما در دولت سیزدهم به ظرفیت‌های انباری و سردخانه‌ای توجه خوبی کرد، و امروز حتی اگر دو ماه هم تمام مرزهای استان ما مسدود شود و بحرانی پیش بیاید، تا دو ماه همه نیاز مردم به کالاهای اساسی ذخیره شده و جای هیچ نگرانی نیست.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: که تا قبل از دولت ظرفیت ذخیره کالاهای در دمای زیر صفر حدود ۱۲۰ تن بوده اما در این دولت به یک هزار و ۲۰۰ تن رسیده و فقط در یک پروژه یک هزار و ۳۰۰ تن فضای جدید در آستانه بهره‌برداری ست و این‌ها یعنی تامین امنیت غذایی مردمی که شایسته خدمت هستند.
وی اذعان داشت : برای بیان خدمات سازمان جهاد کشاورزی به وقت بیشتری نیاز دارد و در این فرصت ۲۰ دقیقه‌ای نتوانسته است خبرهای امیدوارکننده بخش‌های آب و خاک، سیستم‌های نوین آبیاری، عملکرد ادارات تابعه از دامپزشکی، منابع طبیعی، امور عشایر، تعاون روستایی، پشتیبانی دام، شرکت غله، صندوق حمایت از بخش کشاورزی،واحد ایثارگران، اقدامات خوب معاونت توسعه در همکاری بی‌نظیر با طرح نهضت ملی مسکن و ساخت خانه برای همکاران و همچنین رشد اعتبارات و تسهیلات عمرانی و اقتصادی در حوزه معاونت برنامه‌ریزی را مطرح کند.
معتمدی‌پور در پایان صحبت‌هایش خطاب به خبرنگاران گفت: که برای همه حرفهایش و تحولات بخش کشاورزی در دولت سیزدهم، سند و مدرک دارد و موفقیت‌های به دست آمده کاملا محسوس و ملموس هستند.

#گروه_خبری_خدمت_شهادت_گچساران
#خدمت_شهادت
#کهگیلویه_و_بویراحمد
#جام_رسانه‌_امید
#پیشرفت_دنا
#قله_پیشرفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.