تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 تیر 1403 - 0:08

جشن بزرگ عید غدیر در روستای دیل گچساران برگزار شد

جشن بزرگ عید غدیر در روستای دیل گچساران برگزار شد

به گزارش” صبح خرد”،جشن بزرگ عید غدیر در روستای دیل  شهرستان گچساران با حضور باشکوه مردم روستا برگزار شد.همه مردم مسلمان با برپایی جشن‌های مختلف در سطح مساجد و محلات شهر و روستاها این عید را گرامی می‌دارند. برگزاری جشن‌های مختلف در شهر و روستاهای گچساران و اجرای برنامه‌هایی شاد از جمله سرود و نقاشی

به گزارش” صبح خرد”،جشن بزرگ عید غدیر در روستای دیل  شهرستان گچساران با حضور باشکوه مردم روستا برگزار شد.همه مردم مسلمان با برپایی جشن‌های مختلف در سطح مساجد و محلات شهر و روستاها این عید را گرامی می‌دارند. برگزاری جشن‌های مختلف در شهر و روستاهای گچساران و اجرای برنامه‌هایی شاد از جمله سرود و نقاشی با موضوع غدیر برای کودکان و نوجوانان را از برنامه‌هایی ست که در جشن‌های غدیر برگزار می‌شود.در این مراسم جشن که با حضور مردم روستای دیل برگزار شد، ضمن سخنرانی در مورد غدیر و مداحی، برنامه‌های شاد و متنوعی برای حاضران اجرا شد.این مراسم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد و متنوع، پرده خوانی جذاب غدیر و اجرای سرود و طرح موضوعات ترویجی و آموزشی ویژه کودکان و مادران و خانواده ها، با موضوع عید غدیر خم و اجرای مسابقه توسط ه‍ئیت محبین اهل بیت روستای دیل گچساران اجرا شد.

مراسم جشن عید غدیرخم در مسجد امام صادق(ع) روستای دیل توسط کانون فرهنگی وهنری مدافعان حرم با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران و همچنین حمایت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی برگزارگردید.
این مراسم باحضور مردم ولایت مدار روستای دیل وسخنرانی دبیر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر شهرستان حجت الاسلام شکوهیان ومداحان اهل بیت (ع) واجرای برنامه های فرهنگی وهنری با شور ونشاط انجام گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این آئین ضمن تبریک عید امامت و ولایت غدیرخم اظهار کرد: غدیر پدیده‌ای از زمان، گذشته نیست بلکه جریانی است که همیشه جاری است و فراروی ما قرار دارد.
اورنگ نارکی اضافه کرد: در واقعه غدیر پیامبر اکرم (ص) راه و مسیری را برای انسان‌ها مشخص کردند که تا رسیدن به مقصد و هدف نهایی ادامه دارد.
لازم به ذکر است جشن عید سعید غدیرخم دردیگرکانون های فرهنگی وهنری شهرستان(شهر و روستا) گچساران برگزار گردید.
سخنرانی درباره واقعه غدیر، مولودی خوانی، برگزاری مسابقه فرهنگی از جمله برنامه های این مراسم بود.
گفتنی است در شهرستان گچساران تعداد ۶۵ کانون فرهنگی وهنری مساجد مشغول به فعالیت می باشد که در طول سال این فعالیتها در قالب برنامه های مختلف اجرا می گردد.
واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌ آنان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.