تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 19:15

صادق حیدریان؛

قهرباصندوق رای و خطراضمحلال جامعه ایرانی/پزشکیان ادامه دهنده راه عقلانیت و تحول گرایی ایرانی

قهرباصندوق رای و خطراضمحلال جامعه ایرانی/پزشکیان ادامه دهنده راه عقلانیت و تحول گرایی ایرانی
در این وقت حساسی اگر چه مردم بخواهند به این قهر ادامه دهند، خطر اضمحلال جامعه ایرانی جدی است. بیایید یکصدا و برای ایران و برای آینده فرزندان مان یکبار دیگر به دستان توانمند اندیشمندان تحول گرای واقع نگر اعتماد کرده

باید جامعه را امیدوار کرد که ندای تغییر مسعود پزشکیان واقعی و در همین نظم سیاسی ممکن است.

صبح خرد-یادداشت سیاسی -صادق حیدریان -در روزی که گذشت یکی از رخدادهای مهم این دهه اخیر کشور عزیز و اهورایی مان را پشت سر گذاشتیم. این رخداد بزرگ و تأثیرگذار پیام ها و درس های مهمی برای نظام حکمرانی،مردم و همه کنش‌گران و الیت های سیاسی کشور داشت. اگر کمی عمیق به موضوع نگاه کنیم نیک می بینیم که واقعا پیام های تکان دهنده و بیدار کننده ای در این رخداد سیاسی بزرگ نهفته است. پیام های مهم منطقه ای در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، استانی و ملی که فاعل شناسای آگاه و فکور می تواند این پیام ها را درک کرده و از آن تحلیل های دقیق و درس های مناسبی بگیرد. میزان مشارکت اولین مولفه ای است که باید تحلیل کرد. میزان مشارکت در استان و حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ موید این مسأله است که مردم فکور استان و کهگیلویه بزرگ رشد و بالندگی سیاسی خوبی را پیدا کرده و در کنش وری سیاسی خود و توان تحلیل مسائل منطقه ای و ملی رشد مضاعفی داشته اند. مسأله دیگری که باید در تحلیل منطقه ای این رخداد حساس داشته باشیم آرا آقای قالیباف است که مورد تایید نماینده کهگیلویه بزرگ و دوستان اصولگرای حال نماینده و رقبا و دشمنان قسم خورده سابق ایشان است. براستی چطور ممکن است که سه ماه پیش در رقابتی که در منطقه شکل گرفت نتایج دیگر و متفاوتی از حال رقم خورده باشد، شاید با این اوصاف حاج آقای بزرگواری راست گفته باشد. سه تا رقیب قبلی که همیشه ادعای زیادی در کهگیلویه بزرگ داشتند و الان در ستاد آقای قالیباف با هم آشتی و ائتلاف کرده بودند وزن شان و محبوبیت شان کاملا معلوم و هویدا شد و کاملا مبرهن گردید که جامعه و حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ به بلوغ کامل رسیده است.

در سطح ملی اما قضیه فرق می کند. رای بالای آقای دکتر پزشکیان در مشارکت چهل درصدی و رای وحشتناک افتضاح دکتر قالیباف،در کنار رای دکتر جلیلی و عدم مشارکت شصت درصدی مردم، نشان می دهد که قطبش واضحی در جامعه ایرانی انفاق و تثبیت شده است.

در کنار این قطبش عمیق و خطرناکی که شکل گرفته است مسأله ای که می توان به آن فکر کرد این است که مردم از شرایط بد اقتصادی بشدت ناراحت و نگران هستند. روزنه امیدی اگر وجود دارد مواضعی است که آقای دکتر پزشکیان در این انتخابات پیش گرفته و توانسته است جمع کثیری را در این مشارکت نیم بند امیدوار کند. جامعه ایرانی راهی ندارد جز اینکه به ندای تغییر دکتر پزشکیان لبیک گفته و از افراط و تفریط که افت هر ملک و هر ملتی را نابود می کند، دوری کند.

در اضمحلال این نظم سیاسی معلوم نیست چه سرنوشت و تقدیری جامعه ایرانی را انتظار می کشد. عدم حضور و ناامیدی که در این روزها در اذهان و افکار عمومی جا خوش کرده است بسیار خطرناک و هولناک است. باید جامعه را امیدوار کرد که ندای تغییر مسعود پزشکیان واقعی و در همین نظم سیاسی ممکن است. جناب دکتر پزشکیان بارها در این مدت تبلیغات اندک با شجاعت اعلام کرده است که دولت من دولت سوم علامه محمد خاتمی رئیس جمهور محبوب است و این مسأله باید برای جامعه نویدبخش باشد.دولت خاتمی کبیر با اینکه دولتی فرهنگی بود اما با مدیریت درست و استفاده از کارشناسان زبده توانست در تمامی مولفه های توسعه خوش بدرخشد و رفاه را برای ایرانیان به ارمغان بیاورد. مردم باید به دکتر پزشکیان به واسطه افراد کارشناس و اندیشمندی که ایشان را در ستاد همراهی می کنند اعتماد کرده و این وضعیت بلبشو در کشور را خاتمه دهند. دکتر پزشکیان از افراد امتحان پس داده در مدیریت کشور است. ایشان سابقه درخشانی در حوزه مدیریت کلان دارد. سنجه های شخصیتی و رفتاری دقیقی دارد. شجاعت مثال زدنی ایشان در بین الیت های کشوری بی نظیر است. صلابت و قاطعیت مدیریتی ایشان زبانزد است و می تواند در این وضعیت اسفبار اقتصادی، سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و اداری و … کشتی این ملک زرین را به ساحل آرامش برساند. ارگ چه قهر مردم با صندوق رأی قابل فهم است و به دلیل وضعیت وحشتناک اقتصادی حق دار هستند اما باید بدانند که اگر مشارکت نکنند، دولتی بر سر کار خواهد آمد که وضع از این چیزی که هست هم بشدت بدتر خواهد شد. دولتی بر سر کار خواهد آمد که بشدت ایدئولوژ بوده و جامعه را بشدت قفل خواهد کرد. جمعی افراد غیرواقع گرا و رادیکال ایده آلیست که با ایده های رادیکال جامعه را از این وضع موجود هم به عقب تر خواهند برد. در این وقت حساسی اگر چه مردم بخواهند به این قهر ادامه دهند، خطر اضمحلال جامعه ایرانی جدی است. بیایید یکصدا و برای ایران و برای آینده فرزندان مان یکبار دیگر به دستان توانمند اندیشمندان تحول گرای واقع نگر اعتماد کرده و در جمعه آینده با مشارکت بالا دکتر مسعود پزشکیان را که ادامه دهنده راه عقلانیت و تحول گرایی ایرانی خواهند بود را به ساختمان پاستور جلوس دهیم تا از این رهگذر از این شرایط اسفناک موجود به ساحل امن آرامش برسانیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

صادق حیدریان

فعال سیاسی اجتماعی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.