تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1403 - 13:06

امام‌جمعه گچساران در نشست قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه کهگیلویه‌وبویراحمد:

نماز جمعه محل اتحاد و پیوند قلوب مسلمین است

نماز جمعه محل اتحاد و پیوند قلوب مسلمین است

به گزارش”صبح خرد”،نشست قرارگاه فرهنگی_اجتماعی شهید «سید علی نورالدینی» با حضور ائمه جمعه شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور حجت‌الاسلام عبودی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در گچساران برگزار شد. ابتدای این نشست با مرثیه‌سرایی حجت‌الاسلام هاشمی منش امام‌جمعه گچساران در عزای سرور و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام

به گزارش”صبح خرد”،نشست قرارگاه فرهنگی_اجتماعی شهید «سید علی نورالدینی» با حضور ائمه جمعه شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور حجت‌الاسلام عبودی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در گچساران برگزار شد.


ابتدای این نشست با مرثیه‌سرایی حجت‌الاسلام هاشمی منش امام‌جمعه گچساران در عزای سرور و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و ۷۲ تن از یاران باوفای آن حضرت همراه بود.
امام‌جمعه گچساران در ادامه هم گفت:باید برای دستیابی به هدف‌های  متعالی گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنیم.
وی با اشاره به ۵ مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور و گرامی داشت شهدای محراب و شهید آل هاشم افزود:نماز جمعه محل اتحاد و پیوند قلوب مسلمین است و امام‌جمعه زبان گویای مردم در تبیین دستاوردهای نظام اسلامی است. 


حجت‌الاسلام هاشمی منش در ادامه با اشاره به‌ویژه برنامه‌های گرامیداشت ۵ مردادماه در این شهرستان تصریح کرد:آذین‌بندی فضای شهر و مصلا با نصب بنر، تراکت و پوستر با محوریت بزرگداشت ۵ مرداد،آیین بزرگداشت ائمه جمعه دائم و موقت فقید شهرستان ، تبیین اهمیت نماز جمعه ، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود.
امام‌جمعه گچساران ادامه داد:همچنین آیین تجلیل  از ائمه جمعه موقت و پیشین شهرستان، برگزاری میز خدمت در محلات و ادارات با حضور مسئولان شهرستان، دیدار امام‌جمعه با جوانان و تقدیر از کادر درمان و سلامت از دیگر برنامه‌هایی هستند که به همین مناسبت در شهرستان گچساران برگزار خواهند شد.
در ادامه این نشست هم حجت‌الاسلام عبودی ، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برنامه‌های ابلاغ‌شده از سوی شورای سیاست‌گذاری کشور بیان کرد :تولید و انتخاب شعار نماز جمعه پایگاه خدمت و همچنین رویکرد محتوایی با محوریت نماز جمعه به عهده ستاد نماز جمعه دستگاه‌های فرهنگی خواهد بود.


وی افزود: ۵ مردادماه یک ظرفیت بسیار خوب برای بیان اهمیت نماز جمعه، فعالیت‌ها و کارکردهای نماز جمعه در هر شهرستان است که امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم، مسئولان و اعضای ستادهای نماز جمعه برنامه‌های متنوعی را برگزار کنیم.
گفتنی است در این نشست نیز در مورد مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد گفتگو و تبادل‌نظر صورت گرفت.
بر این اساس نشست قرارگاه فرهنگی_اجتماعی شهید «سید علی نورالدینی» هرماه یک‌بار به میزبانی یکی از شهرستان‌ها و بخش‌های استان برگزار می‌شود که تشکیل دو قرارگاه شهری در دو منطقه گرمسیری و سردسیری استان در قالب قرارگاه شهید نورالدینی (شهرستان‌های گرمسیری) و قرارگاه شهید خرسندیان (شهرستان‌های سردسیری) استان به همت ائمه جمعه تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.