تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1403 - 9:48

مجلس؛

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب شد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب شد
نمایندگان مجلس نصرالله پژمان‌فر را به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود انتخاب کردند.

“صبح خرد”، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز یک‌شنبه ۱۴ مردادماه نمایندگان نصرالله پژمان‌فر را با ۱۵۶ رأی به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی انتخاب کردند.

هیئت‌رئیسه مجلس آقایان نصرالله پژمان‌فر و سید محمد موحد را به عنوان کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ به صحن علنی معرفی کرد که این موضوع در دستور جلسه هفته جاری مجلس قرار گرفت تا تکلیف رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در اولین سال فعالیت مجلس دوازدهم مشخص شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر پیش از این رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس یازدهم بوده و اکنون نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی است.

اعضای این کمیسیون به شرح زیر است:۱- از هرکمیسیون تخصصی یک ‌نفر با معرفی کمیسیون مربوطه۲- هشت نفر از نمایندگان که توسط رؤسای شعب و هیأت رئیسه به عنوان اعضای ثابت انتخاب می‌شوند.تبصره ۱- رئیس کمیسیون با پیشنهاد حداقل دو نفر توسط هیأت رئیسه مجلس از بین اعضای ثابت کمیسیون و با رأی مجلس برای مدت یکسال انتخاب می‌شود.»

شایان ذکر است که در جلسه روز گذشته هیئت‌رئیسه مجلس اعضای اصلی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دوازدهم انتخاب شدند که اسامی آن‌ها بدین شرح است؛ نصرالله پژمان‌فر، فرهاد بشیری، محمد امیر، محمد معتمدی‌زاده، علی کشوری،‌ سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی دلیگانی و مصطفی معینی آرانی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.