تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مرداد 1403 - 15:29

نشست خبری مدیر عامل با رسانه ها؛

از پتروشیمی دهدشت چه خبر!؟

از پتروشیمی دهدشت چه خبر!؟
مدیر عامل پتروشیمی دهدشت در نشست خبری با رسانه ها از امید گفت و آینده روشن پتروشیمی دهدشت، از عدم همکاری بانک ها گفت و از نیاز به تامین اعتبار، از معارضات اجتماعی شهرستان گفت و گفت: دهدشت مردمان با فرهنگی دارد و پتروشیمی می تواند به توسعه همه جانبه شهرستان کمک کند.

به گزارش“صبح خرد”،  مهندس “محمد شکری” از ضعف زیر ساخت ها و سخت افزارها در حوزه راه و جاده گفت و ادامه داد؛ جاده پاتاوه به دهدشت اقدام مهمی بود ولی آیا مسیر ارتباطی دهدشت به بنادر ظرفیت عبور تریلرها و کامیون ها را دارد!

شکری مشکل نامناسب بودن جاده دسترسی را روشن بیان کرد و گفت:  همین الان برای آوردن برخی قطعات سنگین به دهدشت مشکل جدی داریم و این موضوع را به هلدینگ خلیج فارس هم گفتیم.

مدیر عامل  صنایع  پتروشیمی دهدشت از حمایت های هلدینگ خلیج فارس، مهندس نشان زاده مقدم و نماینده کهگیلویه به نیکی  یاد کرد و گفت؛ زحمات پیشینیان قابل تقدیر است اما در مدت سه سال اخیر با حمایت های مهندس نشان زاده مقدم و همراهی نماینده کهگیلویه اتفاقات خوبی در پتروشیمی دهدشت افتاد و مسیر و فرایند کار خوب و آینده روشن است.

وی از پیشرفت ۴۳درصدی پروژه گفت و ادامه داد؛  سختی ها و ناملایماتی فراوانی در مسیرمان است مثل عدم همکاری بانک های عامل ولی پروژه ای که حدود بیست سال طول کشید الان در مسیر درستی است..

شکری از اهمیت پتروشیمی دهدشت گفت و تصریح کرد؛ با احداث و بهره برداری  اتلین گچساران اهمیت دهدشت و پلیمر گچساران ارزش پیدا کرد و این یعنی پتروشیمی دهدشت اولویت مهمی برای هلیدنگ خلیج فارس خواهد بود.

مدیر عامل پتروشیمی دهدشت گفت؛  پلیمر دهدشت جزو چهار پروژه مهم مورد تاکید وزیر نفت است، معافیت مالیاتی دارد و امکان خوبی برای سرمایه گذاران است و در ضمن جزو پیشرفته تربن پلی اتلین های جهان نیز است.

شکری از یک چالش مهم در کهگیلویه پرده برداشت و ضمن گلایه از عدم همکاری بانک های عامل گفت:  تامین منابع مالی بزرگترین چالش پروژه ها است که در دهدشت از پتانسیل شرکت های داخلی استفاده شده و از بانک گلایه داریم که در انجام کار یاریمان نمی کنند و رسانه ها باید این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

وی از انعقاد تفاهم نامه ها با شرکت های داخلی گفت و گفت:  چندین تفاهم نامه واقعی با شرکت های داخلی   امضا کردیم، ۱۶کیلومتر انتقال اب از مارون انجام شد و به اتمام رسیدو  مشکلات برق پروژه با بررسی چندین سناریو با حمایت مسیولان به سمت نیروگاه خود تامین رفتیم و با حل مشکلات فنی و ارزیابی فنی شرکت ها شرکت مبپنا احتمالا با امضای قرارداد برسد.

مدیر عامل پتروشیمی دهدشت در مورد احداث نیروگاه خود تامین در دهدشت گفت: ظرفیت نیروگاه احداثی  ۸۰مگابات است  که بخش عمده ای از ان را به صنایع پایین دست و انشالله برای فاز دوم در زمین های اطراف در نظر گرفتیم که با اشتغال زایی بیشتر و کمترین مصارف انرژی کمک بزرگی به توسعه شهرستان خواهد کرد.

شکری در مورد میزان هزینه کرد در این پروژه مهم گفت؛ تا امروز قریب به  ۳۱۰۰میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن  بین  ۱۵تا۱۸همت اعتبار نیاز داریم و با توجه به تسهیل شدن همه شرایط با تزریق سالانه این بودجه پتروشیمی دهدشت قطعا نقش مهمی در صادرات محصولات، ارز آوری و حل مشکل اشتغال جوانان کهگیلویه بزرگ خواهد داشت.

حالی که گردش میلیاردی پتروشیمی دهدشت در بانک ملت باعث رونق اقتصادی این بانک شده است اما عدم همکاری بانک ملت از گلایه‌های مدیرعامل پتروشیمی بود.شکری گفت که بانک‌های داخلی از جمله ملت و تجارت هیچ گونه همکاری ندارند و به بهانه‌های مختلف چالش ایجاد می‌کنند؛این موضوع را در نشستی به دفتر رهبری گزارش دادیم.

مدیرعامل پتروشیمی دهدشت تصریح کرد: دانش فنی طرح حداقل این قابلیت را دارد که ۶۰درصد محصولات صادراتی باشد؛  فراهم نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل برای صادرات محصولات در آینده از دیگر دغدغه‌های مدیرعامل بود؛شکری گفت استان‌های همجوار به محصولات ما نیاز مبرم دارند که برای ارسال محصول باید جاده ارتباطی مناسب و برای ترافیک آن چاره‌اندیشی شود.

شکری هم چنین خط خوراک اتبیلن از گچساران را از عملیات پروژه برشمرد و افزود: مسیریابی خط انجام شده و در شرف برگزاری مناقصه است امیدواریم سریعتر پیمانکار معرفی و خط آغاز شود.

مدیر عامل پتروشیمی دهدشت ضمن گلایه مکرر از عدم همکاری بانک ها گفت:  امروز بزرگترین مشکل ما تامین منابع مالی است و بارها در جلسات متعدد این موضوع راگفتم و معتقدم در صورت همکاری بانک ها با تلاش رسانه ها میشود اتفاقات خوبی در این پروژه مهم رقم زد.

شکری با تاکید بر ایجاد و تاسیس زیر ساخت ها که از ملزومات مهم پروژه پتروشیمی دهدشت و سایر پروژه ها است گفت:  جاده پاتاوه به دهدشت بخش بزرگی از ظرفیت صادراتی پتروشیمی را حل می کند که باید توسعه یابد.

وی در مورد میزان نیروی لازم در پتروشیمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بومی  گفت:  اشتغال زایی مستقیم پتروشیمی ۳۰۰تا۴۰۰نفر وحدود ۵۰۰نفر نیروی حجمی نیاز است و این به غیر از اشتغال غیر مستقیم است که با اتمام و توسعه پروژه ده ها هزار نفر می تواند از قبل آن شاغل شوند.

شکری به موضوع مهم پیوست های زیست محیطی پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت:  پتروشیمی همه مجوز های زیست محیطی را دارد و الایندگی خاصی به لحاظ زیست محیطی پتروشیمی دهدشت ندارد و اساسا پروژه، پروژه آسیب زایی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.