تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 12:22

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جمع رسانه ها؛

صداقت در سیاست سرلوحه ما در دانشگاه است / هیچگاه آقای کسی نبودم

صداقت در سیاست سرلوحه ما در دانشگاه است / هیچگاه آقای کسی نبودم
آیین تجلیل رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در سالن رشد پردیس دانشگاهی یاسوج برگزار شد .

به گزارش“صبح خرد” و به نقل از وب دا یاسوج، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه وبویراحمد؛ دکتر سعید جاودان سیرت ضمن تسلیت اربعین حسینی به پاسداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی از خبرنگاران استان تجلیل کرد.

دکتر جاودان سیرت در این نشست به جایگاه و اهمیت و ارزش خبرنگاری در سطح استانی و ملی اشاره کرد و اظهار داشت: روز خبرنگار فرصت ارزشمندی است برای پاسداشت مقام شامخ خبرنگاران و اهل قلم و انسان های فرهیخته ای که به راستی باید تجسم امانت ،مسئولیت و وظیفه شناسی باشد.

جاودان سیرت ابراز داشت: شما گوش شنوایی برای مشکلات مردم بودید و دردها و آلام اقشار جامعه را به گوش مسئولیت رساندید در عین حال که خاموش بودید باعث شدید اندیشه و قلمتان با مسئولان منتقل شود،به تنویر افکار عمومی توجه کردید به استقبال خطر رفتید و بعضا تحقیر شدی، ولی از رسالت خود دست نکشیدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: شما خبرنگاران چشم و گوش رویدادها و وقایع بودید و این مسائل باعث شد که شایسته تجلیل و تکریم باشید.

وی در این نشست بیان داشت: خبرنگاران مهندسین افکار بشریت هستید که هم حرمت و ادب و آگاهی به جامعه را به عنوان ابزار خودتان پاس داشته اید.

دکتر جاودان سیرت تصریح کرد: :ما باید به شما درود بفرستیم که در قبال مردم و کشور مسئولیت پذیر بودین و به دنبال منافع ملی و اخلاق در جامعه هستید،قلم شما از جنس تفکر و اندیشه و شعور است و جا دارد از همه اصحاب رسانه از صدا و سیمای عزیز تشکر و قدردانی نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه بیان داشت: لازمه خبرنگار خوب بودن داشتن علم و آگاهی و تجربه و جسارت است این‌ها باعث می‌شوند تا با دقت و سرعت بتوانید به نحو مطلوب مطالب را به مردم ارائه دهید.

 دکتر جاودان سیرت اضافه کرد :نکته مهم دیگر که در حوزه خبرنگاری باید مورد توجه قرار گیرد رعایت اصول اخلاقی است. 

 

وی در ادامه نشست ابراز داشت: :مسئولیت اجتماعی ما در قبال خبری که نشر می‌دهیم بسیار مهم است که باید رسانه به آن توجه داشته باشد.

مراجعه بیش از ۸۹۷ هزار نفر به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی

دکتر جاودان سیرت در ادامه در ارائه خدماتی که به مردم استان طی سال گذشته صورت گرفته است اشاره کرد و اظهار داشت: ۸۹۷ هزار و ۸۴۹ مراجعه به مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی در استان انجام شده است.

وی گفت: در سال گذشته تعداد مراجعین به مراکز سرپایی و کلینیک ها و بیمارستان ها بالغ بر ۵۱۳ هزار و ۵۸۱ بار بوده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۴۰ هزار و ۹۳ نفر تحت عمل جراحی در بیمارستان های استان قرار گرفتند .

 

وی در ادامه افزود: در ایام نوروز بالغ بر ۸۰ هزار و ۳۹۵ نفر مراجعه به مراکز درمانی استان داشته ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان به تماس های گرفته شده به اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و اذعان داشت :بالغ بر ۱۵۷ هزار و ۱۵۸ تماس تلفنی گرفته و ثبت شده است.

 

صداقت در سیاست، سرلوحه ما در دانشگاه 

 

دکتر جاودان سیرت با بیان اینکه صداقت در سیاست و عدم عدول از قانون سرلوحه کار ما در دانشگاه بوده افزود: در طی مدیریت اینجانب آقای هیچ کس نبوده ام و آقای خود بوده ام و خودم تصمیم گرفتم و خودم عمل کردم.

دکتر سعید جاودان سیرت با تاکید بر اینکه دانش و ارتقاء آن در هر سطحی قطعی ترین اساس شادی هر جامعه ای است گفت: می طلبد شما رسانه ای ها تلاش تان را در این مسیر افزایش دهید.

 

 وی گفت: در ابتدای ورود و ریاست ما به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، هدف همکاری و مشارکت با خبرنگاران بود علی رغم حجمه های زیادی که در این ایام به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وارد شد ولی ما با رعایت قانون و با رسالت و وظیفه خود درصدد برداشتن گام‌هایی در جهت مشارکت ‌با رسانه ها و برداشتن گام هایی در جهت حل معضلات دانشگاه بودیم.

 دکتر جاودان سیرت گفت: علی رغم همه فعالیت‌ها و تلاش‌ها و کمک‌ها و مساعدت‌هایی که در دولت‌های مختلف به دانشگاه علوم پزشکی انجام شد اما ما راه درازی داریم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.