تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1403 - 14:08

شهردار دهدشت خبرداد؛

برای اولین بار دبیرخانه جشنواره دیوارنگاره شهردهدشت راه اندازی می شود/رونمایی از سه نماد فرهنگی در شهردهدشت

برای اولین بار دبیرخانه جشنواره دیوارنگاره شهردهدشت راه اندازی می شود/رونمایی از سه نماد فرهنگی در شهردهدشت
برای اولین بار دبیرخانه جشنواره دیوارنگاره شهر دهدشت راه‌اندازی می‌شود؛این جشنواره شرایطی برای هنرمندان تجسمی در استان فراهم می‌سازد که خلاقیت خود را در معرض نمایش قرار دهند.

برای اولین بار دبیرخانه جشنواره دیوارنگاره شهردهدشت راه اندازی می شود.

به گزارش“صبح خرد”،دکتر خسرو دیدار شهردار دهدشت در نشست خبری با بارسانه ها از اقدامات شهرداری دهدشت در حوزه فرهنگی خبرداد.

شهردار دهدشت از رونمایی سه نماد فرهنگی تا پایان مرداد ماه جاری خبر داد و گفت: هم چنین طی روزهای آینده برای اولین بار دبیرخانه جشنواره دیوارنگاره شهر دهدشت راه‌اندازی می‌شود؛این جشنواره شرایطی برای هنرمندان تجسمی در استان فراهم می‌سازد که خلاقیت خود را در معرض نمایش قرار دهند.

شهردار دهدشت گفت: به شخصه عقیده دارم مردم در باره همه مسئولین سه نگرش دارند؛ دوستان برای مسئولین کف میزنند، مخالفان چشم به روی حقیقت می‎بندند و هر اتفاق خوبی بیفتد را نمی‌خواهند ببینند و گروهی نیز صادقانه و بدون غرض قضاوت می‌کنند

:به گزارش صبح خرد راه انداری دبیرخانخ جشنواره دیوارنگاره در شهر دهدشت نشان می دهد که شهردار جدید دهدشت در کنار فعالیت های عمرانی و توسعه عمران شهری از حوزه فرهنگ و هنر غافل نشده و به خوبی ظرفیت های هنرمندان شهردهدشت و استان را در این حوزه با مشورت از اهل فن می داند.

اما دیوار نگاره که سالهاست در شهرداری های کلان شهرها رواج دار چیست ؟دیوارنگاری یا گِرافیتی به تصویر کردن نقش‌ها، اشکال، حرف‌ها، نشانه‌ها، نمادها، الگوها و کلمه‌ها بر روی دیوارها یا هر مکان عمومی که بتوان از آن به عنوان مکانی برای نوشتن، نقاشی، کنده‌کاری و خط‌کشی کردن استفاده کرد، گفته می‌شود. دیوار نگاشته‌ها، هرگونه علامت‌گذاری‌ای به حساب می‌آیند که می‌توانند در شکل‌های نوشتن ساده حرف‌ها تا نقاشی‌های استادانه ظاهر شوند. دیوار نوشته‌ها از دوران باستان به عنوان مثال یونان باستان، امپراتوری‌های روم، چین و ایران وجود داشته‌اند. دیوارنگاری را می‌توان در طبقه‌بندی مدرن، به مثابهٔ هنر عمومی تعریف کرد‌.

امیدواریم شهردار دهدشت با استفاده از ظرفیت های هنرمندان هم استانی و شهر دهدشت فضای تازه ای به شهر دهدشت در حوزه هنر اجرا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روزگار جمعه , ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۱۶

آشغال های شهر رو جمع کن بقیه پیش کش جناب شهردار