تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 شهریور 1403 - 13:33

بازمانده از روز تاریخی همکاری مجلس و دولت چهاردهم؛

نقش پررنگ معاون پارلمانی رئیس جمهور

نقش پررنگ معاون پارلمانی رئیس جمهور
نقش پررنگ معاون پارلمانی رئیس جمهور در رای اعتماد به کابینه چهاردهم از مهمترین نکته های است که چندان مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت.

به گزارش“صبح خرد” از تهران، نقش پررنگ معاون پارلمانی رئیس جمهور در رای اعتماد به کابینه چهاردهم از مهمترین نکته های است که چندان مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت.

دیروز ۳۱مرداد ۱۴۰۳ یکی از روزهای ماندگار در تاریخ سیاسی ایران بود؛ روزی که کابینه وفاق دکتر پزشکیان پس از چند روز معرفی، توجیه و توضیح موافقان و مخالفان، تشریح دلایل معرفی از سوی رئیس جمهور و ارائه برنامه از سوی وزرای پیشنهادی با تایید کامل راهی ساختمان وزارت خانه ها شدند.

رییس جمهور همان گونه که وعده داد عمل کرد؛ از تمام گروه ها، جریانات و دولت های گذشته در کابینه چهاردهم استفاده کرد، تخصص و تجربه در کنار کارآمدی برای حل مشکلات مردم را اولویت قرار داد و با شجاعت و خردمندی و با بهره گیری از نظرات کارشناسی تیم راهبری کابینه را راهی بهارستان کرد تا در سنجه بررسی از سوی نمایندگان کار دولت رسما آغاز، شود.

در میان همه این چالش ها از نقش پررنگ، اثر گذار و مستمر معاون پارلمانی رئیس جمهور نباید ساده گذاشت؛ دکتر شهرام دبیری با انبوهی از تجربیات و سوابق با رایزنی گسترده و لابی فراگیر با نمایندگان مجلس و ترتیب جلسه رئیس جمهور با مجمع نمایندگان استان ها، نشست بدون حاشیه با برخی مخالفان وزرای پیشنهادی خصوصا چند وزیر مورد بحث نمایندگان و دوری از حاشیه نقشی مهم در خلق این روز تاریخی برای نظام سیاسی ایران داشت.

شهرام دبیری به واسطه حضور در شورای عالی استان ها با بیشتر نمایندگان مجلس آشنا بود و تیزبینی رئیس جمهور در انتخاب وی به عنوان معاون پارلمانی به واسطه بلندای از لیست تجربیات و تحصیلات قوی از نقاط قوت ماه های آغازین دولت چهاردهم است که شایسته تقدیر است.

دکتر دبیری کانال ارتباطی مسلط، قوی و بدور از حاشیه بین دولت چهاردهم و مجلس شورای اسلامی است و یقینا نقش کارآمدی در کاهش تنش ها و افزایش همکاری ها خواهد داشت چرا که با رعایت قانون تفکیک قوا و احترام به وظایف محوله در ایجاد بستری مناسب برای همکاری دولت و مجلس با بهره گیری از مشاوران توانمند برای حل مشکلات کشور و مردم معاونت پارلمانی می تواند بازوی قدرتمند رئیس جمهور باشد.

ختم و جان کلام اینکه دکتر پزشکیان نشان داد با مردم صادق است و حل مشکلات آنها اولویت مهم دولت چهاردهم است و انتخاب دکتر دبیری و تیم همکار نهاد رئیس جمهوری با ایجاد بستر مهم همکاری دولت و مجلس در رای کامل به همه وزرا پیشنهادی چراغ روشنی برای آینده است و انشالله با استقرار و نهادینه شدن شعار وفاق ملی؛ توسعه، آبادانی، رفاه، آرامش و آسایش با همکاری همه جانبه تمامی ارکان و نهاد ها ارمغان و هدیه قشنگ دولت چهاردهم برای وطن و ملت خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.