تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1403 - 8:31

پاسخی به انتقادات نابجای سهم خواهان در وزارت نفت؛

انتقادهایی از روی زیاده خواهی به مدیرعامل جوان پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران

انتقادهایی از روی زیاده خواهی به مدیرعامل جوان پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران

“صبح خرد”،  پس از انتصاب محمدصادق عظیمی فر بعنوان معاون وزیر نفت و مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران  ، جار و جنجال معدود کسانیکه خود را وامدار جایگاههایی در نفت می دانند و همواره بدنبال دریافت سهم الارث خود از صندلی ها و جایگاه‌ها در وزارت نفت هستند بلند شده و سعی می کنند در فضای مجازی با غوغا سالاری و شارلاتان بازی رسانه ای و استفاده از ظرفیت رسانه های اجاره ای تحت امر خود انتصاب یک نخبه را در جایگاه مدیرعاملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی زیر سوال ببرند.

طی سالیان گذشته همواره افراد زیادی حتی با تحصیلات غیر مرتبط با این  حوزه  و سابقه در نفت در جایگاههای مختلفی (حتی بعنوان وزیر نفت) قرار گرفته اند که اتفاقا کارنامه موفق و قابل قبولی داشته اند که از جمله می توان به بیژن نامدار زنگنه اشاره داشت که وی قبل از وزیر شدنش در نفت در حوزه هایی غیر از نفت بوده و سپس وارد این حوزه شدند و بعنوان موفق ترین وزیر نفت و بعنوان ژنرال نفتی حتی در عرصه بین المللی از ایشان یاد می شود.

این در حالی است که محمد صادق عظیمی فر جوان دارای تحصیلات آکادمیک مرتبط  دانشگاهی در حوزه تخصصی نفت و در دانشگاههایی با رتبه بالای علمی  در کشور تحصیل کرده اند که اگر بگوییم با در نظر گرفتن سهمیه ای هم وارد این دانشگاهها شده اند ، اما تحصیل و فارغ التحصیل شدن از این دانشگاهها دارای  سطوح  علمی  بالا هم کار هر کسی نمی باشد و بی شک ایشان دارای هوش و استعداد بالایی بوده و هستند.

در موضوع جایگاههایی که وی داشته اند همین بس که ایشان فارغ از جریانات سیاسی در کشور ، بدلیل دانش علمی و تخصصی که داشته اند در دولت های مختلف نیز جایگاههای مهمی داشته اند و همین موضوع سند محکمی بر توانایی های علمی و تخصصی و قدرت مدیریت ایشان علیرغم جوان بودنشان می باشد پس با این اوصاف عظیمی فر دارای شایستگی هایی بوده اند که در این جایگاهها قرار داشته اند.

(جهت مشاهده رزومه کاری و علمی محمد صادق عظیمی فر اینجا کلیک کنید)

محسن پاک نژاد از معدود وزیران نفت هستند که خود از بدنه و جنس نفت و تحصیلات مرتبط با نفت داشته و پله های ترقی را از پایه تا وزارت در نفت طی کرده اند و درک عمیق و بالایی از همه شرایط دارند و مسلمأ در میان گزینه هایی که کاندیدای این جایگاه بوده اند توانمندترین را انتخاب کرده اند و بی شک هیچ وزیری با یک انتخاب و انتصاب  نابجا و ناشایسته تیشه به ریشه خود نمی زند و چالش برای خود ایجاد نمی کند .

هجمه های اخیر معدود کسانیکه که برای جایگاه‌ها در نفت دندان تیز کرده و کت و شلوار دوخته بودند ره بجایی نمی برد و شاید بهتر است اندکی سکوت و تأمل و به وجدان خود رجوع  کنند و بر اساس عملکرد های آینده  افراد را قضاوت کرده و قصاص قبل از جنایت نکنند .

اتفاقأ انتصاب فرد جوان و شایسته ای چون محمد صادق عظیمی فر می تواند فصل نوینی از آغاز اعتماد به جوانان دارای تخصص و دانش مدیریت در صنعت و مدیریت کلان کشور باشد که در سالیان اخیر در حد شعار و حلقه مفقوده باقی مانده بود و این مهم با تصمیم دلیرانه محسن پاک نژاد در وزارتخانه مهم نفت عملی و اجرایی شد .

به امید روزی که به جوانان پر انرژی ، متخصص و تحصیلکرده کشور اعتماد بیشتری داشته باشیم و فضا را برای حضور و مشارکت شان در اداره امور کشور فراهم سازیم .

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.