تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 14:26

آقای استاندار در جریان باشید؛

کوه “سفید” و “سمر” در آتش

کوه “سفید” و “سمر” در آتش
رئیس اداره منابع طیبعی شهرستان لنده گفت: آتش سوزی در جنگلهای کوه سفید این شهرستان همچنان ادامه دارد.

“ٌصبح خرد”، همزمان با آتش سوزی کوه سفید در شهرستان لنده ، جنگل‌های کوه «سمر» بخش دشمن زیاری در کهگیلویه نیز نیز دچار آتش سوزی گزارش شد.

آنگونه که منابع محلی گزارش می دهند حجم آتش سنگین و با توجه به پوشش گسترده گیاهان و درختان و خشکی طبیعت در کنار وزش شدید باد،تاکنون نیروهای امدادی موفق به مهار آن نشدند.

در این باره «خسرو محمدی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش‌سوزی کوه سفید لنده که از ساعت ۲۲ سه شنبه شب شروع شده بود بعد از گذشت ۱۵ ساعت همچنان ادامه دارد و زبانه می‌کشد.

وی با بیان اینکه ۷ نفر نیروی منابع طبیعی در حال تلاش آتش هستند، اظهارکرد: این آتش سوزی حدود دو ساعت طی امروز مهار شد که مجددا به دلیل وزش باد شعله ور شد و همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طیبعی شهرستان لنده با بیان اینکه برای رسیدن به محل آتش سوزی حدود سه ساعت را باید بصورت پیاده روی طی کرد، خاطرنشان کرد: بدلیل کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه در صورت اعزام بالگرد برای انتقال نیروها در کمترین زمان ممکن آتش مهار می شود. از مردم و دوستداران طبیعت و دستگاههای مختلف درخواست کمک برای مهار آتش داریم که البته نیاز به امکانات و تجهیزات از جمله آب، سوخت و تغذیه هم داریم.

محمدی در زمینه میزان خسارات وارده و دلیل این آتش سوزی تصریح کرد: میزان خسارات وارده مشخص نیست اما دلیل آتش سوزی اختلافات محلی بین برخی افراد محلی بوده است.

وی ادامه داد: پوشش جنگلی منطقه دچار حریق شده بیشتر از گونه های بلوط، زبان گنجشک، کیکم و زالزالک است.

رئیس اداره منابع طیبعی شهرستان لنده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کمترین آتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان لنده رخ داده بطوریکه تنها ۶ مورد آتش سوزی با میزان خسارات ۷۲ مورد به وقوع پیوست و البته خسارات وارده دو مورد آتش سوزی اخیر هنوز مشخص نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.