تاریخ انتشار : جمعه 23 شهریور 1403 - 21:41

گزارش صبح خرد

علی یاری زاده

مثلثی که منجر به تعطیلی دانشکده چرام شد/چرا امام جمعه چرام واکنشی نشان نمی دهد

مثلثی که منجر به تعطیلی دانشکده چرام شد/چرا امام جمعه چرام واکنشی نشان نمی دهد
جالب اینجاست که در یک شوی تبلیغاتی کلنگ احداث خوابگاه دانشجویی این دانشکده در سال ۱۴۰۱هم به زمین زده شد اما مثلث دکتر کرمی رئیس کهگیلویه ای دانشگاه یاسوج؛فرماندار چرام و سیدمحمدموحد نماینده کهگیلویه بزرگ دست به دست هم دادند تا این دانشکده دولتی در شهرچرام تعطیل شود

دسته گل مدیریتی فرماندار چرام ؛کرمی رئیس دانشگاه باسوج و موحد و تعطیلی دانشکده دولتی صنعت و معدن چرام

به گزارش“صبح خرد”  ازچرام؛دانشگاه محل تحول و رونق علمی و فرهنگی است.

دانشکده صنعت ومعدن چرام با هدف تحصیل بخشی از علاقه مندان به‌این حوزه تاسیس شد.

شهرستان چرام که دارای معادن فسفات و بوکسیت و در واقع پایلوت معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد است تاسیس این دانشکده می توانست به ارتباط صنعت و علم رونقی مضاعف بدهد و باعث رونق علمی و اقتصادی شود.

دانشکده صنعت و معدن چرام که زیرمجموعه دانشگاه دولتی یاسوج است با همه مشکلات ساخت ولی به ناگاه در دوره مدیریت فرمانداری توفیقیان و همزمانی با نماینده مجلس همسو در اقدامی عجیب و ضدتوسعه ای تعطیل شد..

جالب اینجاست که در یک شوی تبلیغاتی کلنگ احداث خوابگاه دانشجویی این دانشکده در سال ۱۴۰۱هم به زمین زده شد اما مثلث دکتر کرمی رئیس کهگیلویه ای دانشگاه یاسوج؛فرماندار چرام و سیدمحمدموحد نماینده کهگیلویه بزرگ دست به دست هم دادند تا این دانشکده دولتی در شهرچرام تعطیل شود.

در حالیکه نه امام جمعه چرام و نه نیروهای سیاسی همسو با نماینده و دیگر فعالان اجتماعی و فرهنگی هیچ واکنشی به این موضوع تاکنون نشان نداند تا مظلومیت علم در شهر فرهنگی چرام بیشتر از این نمایان شود.

فرماندار چرام به عنوان نماینده عالی دولت تا اینجا نشان داده که جایگاه علم و دانشجو برای وی اهمیتی ندارد و هیچ واکنش رسانه ای به این موضوع نداشته است.

در حالیکه با رونق معادن چرام به موازات آن می بایست دانشکده صنعت و معدن چرام هم رونق دوچندانی می گرفت و با تربیت نسل جوان و متخصص در این حوزه به توسعه علمی و صنعتی شهرستان کمک می کرد اما متاسفانه باتعطیلی دانشکده چرام در سایه بی توجهی مسئولان شهرستان نشان دادند که مسائل سطحی و ظاهری بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان است.

به نظر می رسد در آینده ای نزدیک ساختمان این دانشکده مورد طمع سایر ادارات و نهادها قرار گیرد و یا شاید محلی برای نگهداری دام شود.

به نظر می رسد چرام در دوره مدیریت توفیقیان و همزمان با نماینده همسو و دولت همسو(دولت رئیسی) دوران نکبت بار و ضعیف خود را سپری می کند.

امیدواریم در دولت دکترمسعودپزشکیان که توجه ویژه ای به عدالت آموزشی و دانشگاه دارد از تعطیلی دانشکده چرام جلوگیری و با افزایش رشته های کارشناسی و فنی موجب رونق دوباره این دانشکده و تحصیل جوانان این دیار در دانشگاه دولتی شوند.

مالکی آیا ندارد این وطن(چرام) تا که بین آورد ملک از لجن!!!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.