تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1403 - 23:06

نخستین دوره آموزشی طرح ملی بشری در گچساران برگزار می شود

نخستین دوره آموزشی طرح ملی بشری در گچساران برگزار می شود

به گزارش “صبح خرد “،نخستین دوره آموزشی طرح ملی بشری ویژه قاریان و حافظان قرآن به صورت تخصصی در رشته صوت و لحن در شهرستان گچساران به مدت ۳ روز برگزار می شود. نخستین دوره آموزشی طرح ملی بشری ویژه قاریان و حافظان قرآن به‌صورت تخصصی در رشته صوت و لحن در گچساران به مدت

به گزارش “صبح خرد “،نخستین دوره آموزشی طرح ملی بشری ویژه قاریان و حافظان قرآن به صورت تخصصی در رشته صوت و لحن در شهرستان گچساران به مدت ۳ روز برگزار می شود. نخستین دوره آموزشی طرح ملی بشری ویژه قاریان و حافظان قرآن به‌صورت تخصصی در رشته صوت و لحن در گچساران به مدت سه روز در سالن اجتماعات تالار فرهنگیان این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در این آیین گفت: پیامبر اکرم (ص) در روایتی می‌فرمایند: وقتی‌که فتنه‌ها بر شما عارض شد آن زمان انسان دنبال نور و خروج از ظلمات می‌گردد لذا انسان باید در مسیر قرآن حرکت کند تا از انواع گزند و آسیب‌ها در امان باشد.وی افزود: بنابراین تنها را سعادت و خوشبختی حرکت در مسیر قرآن و معصومین علیهم‌السلام است و خوش به حال آن‌هایی که نه‌تنها در تاریکی‌ها به سمت قرآن می‌روند بلکه سعی می‌کنند قرآن را یاد بگیرند و به دیگران هم یاد بدهند.امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: قرآن شفاعت کننده‌ای است که شفاعتش پذیرفته می‌شود، وقتی‌که فتنه‌ها بر انسان هجوم آورد راهش این است که زیر چتر قرآن برویم چراکه اگر انسان قرآن را بفهمد در فردای قیامت همین قرآن سبب پرواز و صعود انسان به درجات بالاتر بهشت می‌شود.حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: بنابراین هراندازه که جوامع بشری در سایه قرآن اتحاد پیدا کنند همان‌جا برکات قرآن و وحدت را دیده‌ایم و هرجایی که خدای‌ناکرده هم‌پشت به قرآن کردیم، پس لطماتش را هم دیدیم.

وی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند که اگر دردی دارید به قرآن مراجعه کنید و دردتان را با قرآن درمان کنید. قرآن کتاب هدایت‌گر است و انسان را به‌سوی خوبی‌ها سوق می‌دهد همانا معیار عاقبت‌به‌خیری قرآن کریم است و انس با قرآن است که انسان را به‌سوی سعادت حقیقی رهنمون می‌سازد؛ بنابراین هرکسی با قرآن باشد هرگز گمراه نخواهد شد.

اورنگ نارکی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در خصوص برگزاری این طرح هم گفت: طرح ملی تربیت مربی قرآنی بشری از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود لذا این طرح نیز در شهرستان گچساران همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و با حضور فعالین قرآنی، مربیان پرورشی، معلمان دینی و قرآنی، طلاب حوزه علمیه، مراکز و مؤسسات قرآنی از ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه در محل باشگاه فرهنگیان شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.وی بیان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره ۳ روزه که با حضور اساتید مجرب کشوری اعزامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود می‌بایست در سامانه حمد ثبت‌نام کنند.نارکی اظهار کرد: این طرح یک روش نوین آموزشی قرآنی است که در این روش کتاب، جزوه و پیچیدگی آموزش نیز حذف‌شده است. وی اهداف این طرح را ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن، قابل‌درک بودن برای تمام اقشار و سنین، آموزش کاملاً شنیداری با مطالب استاندارد و علمی برشمرد.

نارکی ایجاد روحیه قرآنی در جامعه، پیشرفت قاریان و حافظان و همچنین ارتقای سطح دانش و فن قرائت را از دیگر اهداف برگزاری این طرح برشمرد و افزود: این طرح ملی در گچساران با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، آموزش‌وپرورش و شهرداری و موسسه فرهنگی قرآنی جنت الحسین (ع) برگزار می‌شود.رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران تصریح کرد: این طرح قرآنی با شعار «آموزش آسان» پیش‌بینی‌شده و به همین دلیل برای ورود هیچ محدودیت و مانعی وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.