تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1393 - 23:23

نتیجه‌ی خط‌کشی‌های سیاسی، تنهایی و انشقاق است

سلام دنا؛ غلامرضا پناه، پیش از شروع سخنرانی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در جمع دانشجویان علوم‌پزشکی یاسوج، گفت: نتیجه‌ی بسیاری از خط‌کشی‌های سیاسی و اخلاقی، تنهایی و انشقاق خواهد بود. به گزارش سلام دنا، غلامرضا پناه در ابتدای این نشست که عصر امروز، در سالن جرجانی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: « سخن

پناهسلام دنا؛

غلامرضا پناه، پیش از شروع سخنرانی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در جمع دانشجویان علوم‌پزشکی یاسوج، گفت: نتیجه‌ی بسیاری از خط‌کشی‌های سیاسی و اخلاقی، تنهایی و انشقاق خواهد بود.

به گزارش سلام دنا، غلامرضا پناه در ابتدای این نشست که عصر امروز، در سالن جرجانی دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: « سخن گفتن از ایمان شاید کاری ساده و راحت باشد اما قرین ساختن ایمان با عمل به گونه‌ای که در زندگی و اندیشه‌ی انسان نمود پیدا کند کاری بسیار سخت و سنگین است».

باید به آزادی ملت، احترام بگذاریم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اهمیت احترام به آزادی شهروندان، گفت: «شهید بهشتی به درستی فرموده‌اند که (به مردم ایران فرصت بدهید آگاهانه و آزادانه خود را بر مبنای معیارهای اسلامی بسازند اما بر مردم چیزی را تحمیل نکنید چرا که انسان بالفطره خواهان آزادی است و مبادا برخلاف قرآن مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بر مردم تحمیل کنید چرا که اگر چنین کنید آنها علیه این تحمیل طغیان خواهند کرد). این جمله‌ی این شخصیت بزرگ، در بسیاری مسائل سیاسی و عقیدتی امروز، می‌تواند رهنمود و راهگشا باشد.

 

جوانان‌مان در زمینه ارزش‌های اخلاقی، سردرگم شده‌اند

وی افزود: «امروز در جامعه‌ی ما در زمینه‌ی ارزش‌ها، سردرگمی‌های بسیاری وجود دارد. امروز با تزلزل ارزش‌ها مواجه هستیم و از این رو نسل جوان ما، در اینکه چه‌چیزی را “خوب” بداند و چه چیزی را “بد” بسیار سردرگم شده‌است. متأسفانه به لحاظ هویت هم در درون خود جامعه چالش‌های فراوانی وجود دارد که نمونه‌ی آن در عرصه‌ی اخلاق و خط‌کشی‌های سیاسی متجلی می‌شود. به‌ویژه وقتی می‌بینیم کسانی روزی خودی هستند و فردای آن روز غیرخودی می‌شوند! باید یقین بدانیم نتیجه‌ی این خط‌کشی‌ها در انتها، تنهایی افراد جامعه خواهد بود چرا که این روند خط‌کشی‌ها پی‌در‌پی ادامه دارد تا به جدایی همه‌ی افراد جامعه ختم شود».

 

مشارکت سیاسی فقط در تأیید و انکار حکومت نیست

پناه تأکید کرد: «توسعه‌ی سیاسی مبتنی بر قدرت حکومت، هویت ملی و مشارکت سیاسی است. در اینجا ضروری است که بدانیم مراد از مشارکت سیاسی، باز بودن نظام سیاسی برای مشارکت عموم مردم در تصمیم‌گیری‌های کلان و نه صرفاً تأیید و یا انکارهایی است که حکومت از توده‌ی مردم می‌خواهد».

 

از مشخصه‌های مشارکت سیاسی، ادواری و موقت بودن تمامی مناصب سیاسی در کشور است

وی ادامه داد: «از سایر مشخصه‌های مشارکت سیاسی، ادواری و موقت بودن همه‌ی مناصب سیاسی، بدون استثناء و به رسمیت شناختن رقابت سیاسی در چارچوب قانون برای تقسیم قدرت‌های سیاسی است. بر این مبنا، هدایت سکان سیاسی جامعه، تعیین استراتژی‌ها و هدایت آن به سمت مطلوب در اختیار گروه و یا جریان خاصی نباشد و این حق را همگانی بدانیم».

پناه گفت: «اگر بشر را فطرتاً موجودی اجتماعی بدانیم و اقرار کنیم که برای تشکیل اجتماع با تدبیر امور، به اجبار همه‌ی ما باید سیاسی باشیم، غیرعقلانی و ناعادلانه است که به انسان بگوییم موجودی اجتماعی باش اما در سرنوشت اجتماعی خود، دخالتی نداشته باش».

این فعال سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: «در سایه‌ی این مشارکت سیاسی، همراهی و همدلی بین ملت و دولت در بالاترین سطح خود قرار می‌گیرد بنابراین مشارکت سیاسی از مهمترین شاخصه‌های توسعه‌ی سیاسی است».

 

حسین مرعشی، شخصیتی خردمند و پرورده‌ی عالم فرزانه‌ای است

مدیرکل اسبق کار و تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، سیدحسین مرعشی، میهمان برنامه را “صاحب‌خرد و پرورده‌ی دامن اندیشه‌های سترگی همچون آیت‌الله مرعشی” دانست و اذعان کرد: «بسیار خوشحال هستیم که دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی در دیاری که به میهمان‌نوازی شهرت دارد، میزبان یکی از فرزانگان و فرهیختگان کشور عزیزمان ایران است و امیدواریم از این فرصت‌ها بهره‌های لازم را ببریم».

 

انتهای پیام/ سجاد بنام

پناه 2

پناه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.