تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1393 - 9:30

برف، یاسوج را سفید پوش کرد (+گزارش تصويري)

بارش برف همچنان در شهر یاسوج ملقب به پایتخت طبیعت ایران ادامه دارد و بنا به گفته ولی بهره‌مند کارشناس هواشناسی این بارش حداقل تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

نخستین برف زمستانی، یاسوج پایتخت طبیعت ایران را سفیدپوش کرد.

به گزارش سلام دنا؛مردم شهرهای سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج که از بارش برف در پاییز امسال و به خصوص آذرماه که به ماه بارش برف معروف است، قطع امید کرده بودند و در نخستین ماه زمستان هم رنگی از برف به چشم ندیدند، از امروز ۲۹ دی‌ماه یعنی درست آخرین روز از نخستین ماه زمستان و از ساعات اولیه صبح با بارش رحمت الهی به صورت برف مواجه شدند.

 بارش برف همچنان در شهر یاسوج ملقب به پایتخت طبیعت ایران ادامه دارد و بنا به گفته ولی بهره‌مند کارشناس هواشناسی این بارش حداقل تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلام دنا، سال گذشته یکی از بهترین سال‌های اخیر در زمینه بارش برف در استان بود، به طوری که بارش سه برف سنگین در طول پاییز و زمستان قسمت زیادی از سفره‌های زیرزمینی را که در سال‌های اخیر خالی از آب شده بود، سیراب کرد.

 استان کهگیلویه وبویراحمد با دو اقلیم متفاوت سردسیری و گرمسیری دارای هشت شهرستان است.

شهرستان های بویراحمد و دنا جزو مناطق سردسیری و شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام، باشت، لنده و گچساران نیز جزو مناطق گرمسیری استان هستند.

هوای شهرستان بهمئی با مرکزیت شهر ˈلیککˈ با ۴۳ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد نیمه ابری گزارش شده است.

کاهش بارش برف در یاسوج و سی سخت درسال جاری نسبت به مدت سال گذشته باعث نگرانی کشاورزان منطقه شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.