تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1393 - 1:20

دولت می‌توانست با کارهای سطحی، رضایت زودگذر مردم را با خود همراه کند/ بهبود سلامت از حقوق مغفول‌شده‌ی مردم بود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت یازدهم در موضوع سلامت می‌توانست حداکثر با افزایش یارانه‌ی سلامت افراد، رضایت نسبی و مقطعی ایجاد کند، اما روح عقلایی حاکم بر دولت فعلی اجازه‌ی کارهای سطحی، احساسی و زودگذر را نمی‌دهد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام دنا، سید موسی خادمی در آیین بهره‌برداری از ۶۵ خانه‌بهداشت

خادمی موسی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت یازدهم در موضوع سلامت می‌توانست حداکثر با افزایش یارانه‌ی سلامت افراد، رضایت نسبی و مقطعی ایجاد کند، اما روح عقلایی حاکم بر دولت فعلی اجازه‌ی کارهای سطحی، احساسی و زودگذر را نمی‌دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام دنا، سید موسی خادمی در آیین بهره‌برداری از ۶۵ خانه‌بهداشت روستایی در استان، با بیان اینکه هنوز هم نسبت به وضعیت مطلوب فاصله داریم، اظهار داشت: خدمات گسترده‌ی دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی سلامت، از حقوق قطعی مردم است که از گذشته بر جای مانده بود و خوشبختانه در یک سال اخیر با تلاش فراوان بخش عمده‌ای از عقب‌افتادگی‌ها جبران شده است.

وی توسعه‌ی سلامت را از وظایف اولیه و ذاتی دولت‌ها و حکومت‌ها برشمرد و تأکید کرد: اگرچه ممکن است در برخی مقاطع این حق مسلّم مردم نقض شده باشد اما مطابق قانون اساسی، فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب و سخنان پربار مقام معظم رهبری، مقوله‌ی سلامت از رسالت‌های اصلی دولت‌ها محسوب می‌شود.

مقام ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه این وظیفه، تصدّی‌گری دولت و نقضِ فعالیت بخش خصوصی تلقی نمی‌شود، افزود: اصولاً دولت‌ها زمانی به حوزه‌ای ورود می‌کنند که بخش خصوصی یا نخواهد و یا نتواند وارد آن حوزه شود.

وی اضافه کرد: در برخی مقوله‌ها به یکی از دلایل سنگینی موضوع و یا سود‌دهی کم آن، ورود بخش خصوصی برای خود آنها به‌صرفه نیست و محول‌شدن وظیفه‌ی سنگین توسعه‌ی سلامت در جامعه در همین راستا صورت پذیرفته است.

دولت تدبیر و امید، حق مغفول‌شده‌ی ملت را احیا کرد

خادمی در ادامه کیفیت حداکثری خدمات سلامت را از جمله حقوق مردم بر نظام و حکومت دانست و تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید دست به کارهای بزرگی در این حوزه‌ی حیاتی زد و عملاً یک حق مغفول‌شده‌ی ملت را احیا کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اعلام رضایت از بهبود کیفیت خدمات سلامت در این استان، اذعان کرد: ضرورت توجه جدی به مسئله‌ی سلامت در مناطقی که فقر و محرومیت بیشتری دارند، باعث حساسیت بیشتر مدیران کشوری و استانی در اجرای طرح تحول نظام سلامت در این کهگیلویه و بویراحمد شده است.

خادمی افزود: خوشبختانه مدیریت علمی و درست این طرح در استان، نتایج قابل لمسی را برای مردم استان به بار آورده است که گواه آن، تحولات جدی در همه‌ی حوزه‌ها از جمله بهبود آشکار وضعیت عمرانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، ایجاد بخش‌های درمانی جدید، کاهش خروج بیماران هم‌استانی به استان‌های دیگر برای درمان، افزایش پزشکان متخصص در سراسر استان، کاهش قابل‌توجه هزینه‌های پرداختی مردم و احداث بیش از ۷۰خانه‌ی بهداشت در روستاهای این استان بوده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.