تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 9:53

تکمیل کارخانه آجر دهدشت در پیچ و خم کاغذبازیهای اداری

تکمیل کارخانه آجر دهدشت در پیچ و خم کاغذبازیهای اداری

جمانیوز: دهدشت –احداث کارخانه آجر دهدشت درکهگیلویه وبویراحمد به اتمام رسیده اما برای راه اندازی به تسهیلات بانکی نیاز دارد ولی باگذشت دوسال از وعده مسئولان، همچنان درپیچ و خم کاغذبازیهای اداری معطل مانده است. به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه ها و صنایع تولیدی نقش فزاینده ای در ایجاد اشتغال پایدار داشته و یکی از

جمانیوز:

IMG14444843.JPG

دهدشت –احداث کارخانه آجر دهدشت درکهگیلویه وبویراحمد به اتمام رسیده اما برای راه اندازی به تسهیلات بانکی نیاز دارد ولی باگذشت دوسال از وعده مسئولان، همچنان درپیچ و خم کاغذبازیهای اداری معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه ها و صنایع تولیدی نقش فزاینده ای در ایجاد اشتغال پایدار داشته و یکی از نهاد های توسعه اقتصادی در هر جامعه ای هستند.

کارخانه آجرپزی دهدشت در سال ۸۷ در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار در روستای “چنگلوا”  از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه کلنگ زنی شد اما پس از گذشت شش سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

این کارخانه در نوع خود بزرگترین کارخانه آجرپزی در جنوب کشور است که با بهره برداری از آن تأمین دو نوع آجر سفال بام و آجر کف در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد رفع شده و حتی استان های هم جوار نیز از تولیدات آن بهره مند می شوند.

علاوه بر این، بهره برداری از این کارخانه می تواند کاهش هزینه ساخت و ساز مسکن و رونق آن در سطح شهرستان کهگیلویه را در پی داشته باشد.

در حالیکه قرار بود فاز اول این کارخانه بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری برسد اما تاکنون این امر محقق نشده است.

این پروژه به گفته سرمایه گذارش هم اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهره برداری است اما زمانی تولید خود را شروع خواهد کرد که تسهیلات مورد نیاز برای حل مشکل برق و اتوماسیون آن از سوی بانک صنعت و معدن پرداخت شود.

۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث پروژه آجر هزینه شده است

مدیرعامل کارخانه آجر و سفال دهدشت در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بهره برداری از این کارخانه تأثیر بسزایی در رشد صنعتی و اقتصادی این منطقه دارد.

نصرت الله رئیسی زاده با بیان اینکه پیش بینی شده بود این پروژه در سال ۹۲ به بهره برداری رسیده و تولید خود را شروع کند، افزود: اما به دلایل متعدد از جمله تحریم های اقتصادی هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی این طرح هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۱۲۰ میلیارد ریال سهم سرمایه گذار است.

راه اندازی کارخانه معطل ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات

رئیسی زاده یادآور شد: از سال ۹۲ تاکنون با رایزنی های صورت گرفته قرار شد بانک صنعت و معدن پنج میلیارد تومان به این پروژه پرداخت کند اما هر بار که پرداخت این مبلغ در پروسه اداری قرار می گیرد اجازه کار را نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ می بایست در بهمن ماه سال گذشته به طور کامل پرداخت شده تا پروژه در فروردین سال جاری به بهره بردای می رسید، بیان کرد: اما با وجود گذشت حدود یک ماه از زمان پیش بینی شده برای بهره بردای، هنوز ۱۷ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت نشده و راه اندازی پروژه را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل کارخانه آجرپزی دهدشت با بیان اینکه در حال حاضر فاز اول این کارخانه تکمیل و آماده بهره برداری است، عنوان کرد: اما به علت کمبود اعتبار مشکل برق و اتوماسیون آن حل نشده و در صورت پرداخت مبلغ ذکر شده و انجام اتوماسیون و حل مشکل برق این فاز تولید خود را شروع خواهد کرد.

رئیسی زاده اضافه کرد: فاز دوم این پروژه نیز تکمیل و آماده راه اندازی است.

تولید روزانه ۸۰۰ تن آجر و اشتغال زایی برای ۵۰۰ نفر

وی میزان اشتغال زایی مستقیم این کارخانه در بخش تولید را حداقل ۱۰۰ نفر عنوان و تصریح کرد: در صورت تولید روزانه ۸۰۰ تن آجر، برای ۴۰۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

مدیرعامل کارخانه آجرپزی دهدشت با تأکید بر اینکه با راه اندازی این کارخانه آجرهای با کیفیت جایگزین آجرهای بی کیفیت در سطح شهرستان کهگیلویه می شود، بیان کرد: آجر تولید شده علاوه بر استان های همجوار به خارج از کشور نیز صادر خواهد شد.

خدمت رسانی دولت به مردم از طریق حمایت از بخش خصوصی

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید خدمت رسانی به مردم از طریق حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی است.

سید کرامت الله کریمی با بیان اینکه پروژه کارخانه آجرپزی دهدشت در ۲۵ هکتار زمین شروع به کار کرد، افزود: فاز اول این پروژه قرار بود در سال ۹۳ افتتاح شود اما به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبار تاکنون این امر محقق نشده است.

وی علت عدم راه اندازی این پروژه را عدم پرداخت کامل تسهیلات از سوی بانک صنعت و معدن دانست و در خصوص میزان تسهیلات باقیمانده، اظهار داشت: برای پرداخت این تسهیلات به منظور بهره برداری سریعتر از این پروژه تلاش می شود.

کریمی احداث کارخانه آجرپزی دهدشت را گامی مثبت در راستای افزایش اشتغال زایی در این شهرستان عنوان و تصریح کرد: در صورت بهره برداری از این پروژه ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می توانند به فعالیت مشغول شوند.

وی یادآور شد: خطوط تولید این پروژه می توانند روزانه حدود ۸۰۰ تن آجر تولید کنند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه بیان کرد: در شهرستان های و استان های کوچک فرصت های خوبی برای سرمایه گذاران وجود دارد تا بتوانند در راستای گسترش بخش خصوصی در کشور و همچنین کمک به پیشرفت اقتصادی این مناطق سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به سیاست کشور بر کوچک کردن دولت و میدان دادن به بخش خصوصی، دولت می تواند با فراهم کردن زیرساخت ها و ارائه تسهیلات ارزان قیمت بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف یاری دهد.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.