تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 9:33

برگزاری نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در استان

برگزاری نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در استان

کارشناس آموزش سلامت مرکز بهداشت استان آمار مربوط به سن ازدواج و طلاق را نگران‌کننده خواند و تصریح کرد: بر اساس آمار، سن ازدواج پسران و حتی دختران به سی سال نزدیک شده است و از هر ۶ ازدواج نیز یک مورد به طلاق منجر می‌شود

نشست هماهنگی به‌منظور برپایی نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت برگزار شد.

به گزارش جمانیوز، در این نشست که در مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران و مسئولان برخی از ادارات مرتبط با امور جوانان برگزار شد، مسئولان نهادهای مختلف به ارائه‌ی راهکار برای حل مشکلات جوانان از قبیل مسکن و بیکاری، کاهش سن ازدواج، کاهش آمار طلاق، اصلاح فرهنگ باروری مادران و کنترل روند کاهش جمعیت جوان پرداختند.

رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه باید برای جوانان برنامه‌های عملیاتی ارائه شود، گفت: مشکلات و عوامل گسترده‌ای در مشکلات مربوط به جوانان و جمعیت آنان در کشور و به‌ویژه استان ما وجود دارد که لازم است همه‌ی دستگاه‌های دولتی استان از وضعیت انفعالی نسبت به جوانان و اکتفا کردن به جلسه و شعارهای بدون عمل، خارج شوند.

سید رشید غفاری، برگزاری نمایشگاه را یکی از راهکارها برای ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی در جهت اهداف معین دانست و افزود: توقع ما این است که تمامی نهادها از هر روزنه‌ای برای کاهش معضلات پیش‌روی جوانان استفاده کنند و نمایشگاه ۱۰ روزه‌ی پیش‌رو می‌تواند از جمله فرصت‌های مناسب برای این امر باشد.

کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت استان نیز به آمار جمعیتی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر وضعیت کاهش جمعیت در کشور ما به همین روال ادامه داشته باشد در سال ۲۱۰۰ با کاهش شدید جمعیت روبرو خواهیم شد که این موضوع نیاز به سیاست‌های پیشگیرانه را مضاعف می‌کند.

سید فاضل زینت‌مطلق آمار مربوط به سن ازدواج و طلاق را نگران‌کننده خواند و تصریح کرد: بر اساس آمار، سن ازدواج پسران و حتی دختران به سی سال نزدیک شده است و از هر ۶ ازدواج نیز یک مورد به طلاق منجر می‌شود که همین عوامل در کاهش باروری و کاهش جمعیت جوان کشور نقش اصلی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت از آخر اردیبشهت‌ماه، یادآور شد: این نمایشگاه از سی‌ام اردیبهشت‌ماه مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت تا نهم خردادماه، مصادف با روز جوان با حضور ادارات و نهادهای مختلف دولتی مرتبط برگزار خواهد شد.

در این نشست مدیران و کارشناسانی از دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر و کتابخانه‌های عمومی حضور داشتند.

گزارشات تکمیلی در ساعات آینده منتشر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.