تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 19:51

فرماندارلنده:شهرستان لنده فاقد خودرو یخچال دار برای حمل گوشت است

فرماندارلنده:شهرستان لنده فاقد خودرو یخچال دار برای حمل گوشت است

فرماندار شهرستان لنده گفت: خودرو یخچال دار برای حمل گوشت از کشتارگاه این شهرستان وجود ندارد. به گزارش”جمانیوز” محمد مرادی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی ضمن تاکید برلزوم ارتقایی سطح سلامت وبهداشت شهروندان در این شهرستان خواستار تلاش همه مسئولان در جهت نیل به این هدف شد. وی بیان کرد: مشارکت و همکاری

فرماندار شهرستان لنده گفت: خودرو یخچال دار برای حمل گوشت از کشتارگاه این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش”جمانیوز” محمد مرادی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی ضمن تاکید برلزوم ارتقایی سطح سلامت وبهداشت شهروندان در این شهرستان خواستار تلاش همه مسئولان در جهت نیل به این هدف شد.

وی بیان کرد: مشارکت و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه ای سالم و تبین عوامل موثر بر سلامت اجتماعی هشدار و آگاهی بخش به مردم و دست اندرکاران نظام سلامت است.

فرماندار شهرستان لنده خاطرنشان کرد: تامین و ارتقای سلامت افراد جامعه وظیفه مهم مسئولان است و در این خصوص دستگاههای اجرایی ذیربط و نهادهای نظارتی باجدیت بیشتری در صحنه باشد.

مرادی تصریح کرد: سلامت جامعه و هر شهرستانی به سلامت افراد آن جامعه بستگی دارد و نیاز اساسی پیشرفت جامعه است بنابراین رسیدن به رشد و توسعه مستلزم داشتن انسانهایی توانمند وسالم است.

وی به نبود خودرو یخچال دار برای حمل گوشت از کشتارگاه در شهرستان لنده اشاره کرد و ادامه داد: هنوز پس از سالها در شهرستان لنده خودرو یخچال دار برای کشتارگاه ها وجود ندارد و از شهرداری خواستار تامین اعتبار برای خودروهای یخچال دار شد.

فرماندار شهرستان لنده از دغدغه های مردم را بحث سلامت دانست و افزود: دولت مسأله سلامت را در دستور کار خود قرار داده و برنامه ریزی لازم و موثر را در راستای سلامت افراد دارد.

مرادی عنوان کرد: وجود سگ های ولگرد در شهرستان باعث نارضایتی مردم شده که محیط زیست باید آنها را جمع آوری کرده و هم چنین دامپزشکی برای واکسینه کردن آنها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر دغدغه های مردم شهرستان بهبود وضعیت درمانگاه و ارتقا کیفیت در راستای تامین پزشک وخدمات رسانی به مردم است.

همچنین موسی محتشم، بخشدار بخش موگرمون به کلرزنی آب در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: با توجه به رسیدن فصل گرما بحث کلرزنی آب از حساسیت بیشتری برخوردار است و نیاز است اداره آب و فاضلاب روستای در اسرع وقت کلرزنی آب را انجام دهند.

وی افزود: لازم است بهداشت ودرمان برای معاینات پزشکی و سلامت و بهداشت روستاییان اقدام کنند و به مناطق ییلاقی کوه سیاه، کوه سفید، دهلی خیار کار و دلی مهرجان این شهرستان سرکشی لازم و معاینات پزشکی را انجام دهند.

همچنین امراله خانی، رییس شبکه بهداشت شهرستان لنده نیز گفت: دهیاران روستاهای که فضولات حیوانی خود را در کنار مدارس می رها می کنند را با آگاهی بخشی از انجام این کار جلوگیری کنند.

وی با اشاره به گلایه ها و گزارشات مردمی در خصوص وجود حشرات «کَک» و گزیدگی آنها بیان کرد: مردم برای سمپاشی در این زمینه به شبکه بهداشت شهرستان مراجعه کردند اما بهترین روش از بین بردن آنها دور کردن فضولات از سطح روستاها و نزدیکی منازل مسکونی است.

خانی اضافه کرد: مخازن آب شهرستان باید لایه روبی شوند زیرا بیماری ها بیشتر از طریق آب انتقال می یابند و هم چنین لایه روبی تنها مخزن شهرستان لنده به موقع انجام شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.