تاریخ انتشار : سه شنبه 19 خرداد 1394 - 9:38

استیضاح وزیر آموزش وپرورش ۲۷خرداد!!

استیضاح وزیر آموزش وپرورش ۲۷خرداد!!

به گزارش “جمانیوز”وبه نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ خردادماه) مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را که توسط ۶۴ نفر نمایندگان مجلس امضا شده و به موافقت ریاست مجلس و نواب آن رسیده بود را به شرح زیر قرائت کرد. هیئت رئیسه

به گزارش “جمانیوز”وبه نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ خردادماه) عکس مجلس شورای اسلامی (Copy)مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را که توسط ۶۴ نفر نمایندگان مجلس امضا شده و به موافقت ریاست مجلس و نواب آن رسیده بود را به شرح زیر قرائت کرد.

هیئت رئیسه مجلس به استناد ماده ۲۲۲ و ۲۲۳ آیین نامه داخلی و اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی بدین وسیله طرح استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش را با ۶۴ امضا اعلام وصول کرد و نظر به مشکلاتی که در حوزه وظایف وزیراست، اینجانبان آقایان درخواست اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش را داریم.

-ناتوانی وزیر در جلب توجه جامعه به آموزش و پرورش

۲- ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به نقش آموزش و پرورش
۳- ناتوانی وزیر در جلب توجه و اختصاص عنایت به منابع مالی لازم جهت منابع مالی مورد نیاز برای مدارس کشور و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان برخلاف اصل ۳۰ قانون اساسی.
۴-  ناتوانی وزیر در جلب توجه عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آن به مراتب از سطح متوسط کشور کمتر است.
۵- ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت در جهت تأمین معیشت معلمان و بازنشستگان آن که به مراتب از سرانه کشور کمتر است
۶- ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت در حذف تمایزها در حقوق و امتیازات فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به آموزش و پرورش حساسیت شغلی کمتری دارند.
۷- عدم اقدام جدی و موثر در تدوین نقشه راه و راهکار و برنامه‌‌ریزی عملیاتی برای سند چشم‌انداز تحول بنیادین آموزش و پرورش علیرغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش برای رأی اعتماد
۸-  عدم وجود رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند مدت این دانشگاه
۹- نداشتن برنامه مدون موثر و عملیاتی برای غنی‌سازی و ارتقاء بهره‌وری برنامه‌های آموزش و پرورش و کیفیت بخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه آموزش و پرورش به ویژه در مدارس شبانه‌روزی، چند پایه، پیش دبستانی، در مناطق محروم، روستایی و عشایری ومرزی.
۱۰- نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و فعالیت‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و ارتقاء کیفی نیروی انسانی.
باهنر در ادامه گفت: ما با توجه به اصرار امضا کنندگان، موظف به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش شدیم.
وی افزود: چهارشنبه هفته آینده (۲۷ خرداد) موضوع استیضاح فانی را دستور کار مجلس قرار می‌دهیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.