تاریخ انتشار : جمعه 29 خرداد 1394 - 12:02

مرکزمطالعات استراژیک آمریکا:موشک‌های ایران چگونه قادر خواهند بود معادلات منطقه‌ای را تغییر دهند؟

مرکزمطالعات استراژیک آمریکا:موشک‌های ایران چگونه قادر خواهند بود معادلات منطقه‌ای را تغییر دهند؟

مرکز امریکایی مطالعات استراتژیک و بین المللی با انتشار گزارش تازه‌ای به فناوری‌های ایران در عرصه ساخت موشک‌های بالستیک اشاره کرده است. به گزارش “جمانیوز“، این مرکز در گزارش خود با اشاره به اینکه “گرچه ممکن است به نظر برسد که ایران و گروه ۱+۵ به رهبری امریکا به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک شده‌اند”، مدعی

مرکز امریکایی مطالعات استراتژیک و بین المللی با انتشار گزارش تازه‌ای به فناوری‌های ایران در عرصه ساخت موشک‌های بالستیک اشاره کرده است.

به گزارش “جمانیوز“، این مرکز در گزارش خود با اشاره به اینکه “گرچه ممکن است به نظر برسد که ایران و گروه ۱+۵ به رهبری امریکا به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک شده‌اند”، مدعی شده است: توانایی دستیابی ایران به فناوری‌های پیشرفته ساخت موشک و همچنین وجود زرادخانه‌های وسیع موشک‌های بالستیک در ایران می‌توانند همچنان تهدید بالقوه علیه امریکا باشند.

 در بخشی از این گزارش آمده است: “موشک‌های با برد نزدیک ایران می‌توانند اهداف تاکتیکی نزدیک‌تر را هدف حمله قرار دهند و موشک‌های دوربرد می‌توانند به عنوان سلاح‌های مخرب و انتقام‌گیرنده علیه منافع دوربرد در سرتاسر مرزهای ایران با عراق و کویت استفاده شوند.

در این گزارش همچنین ادعا شده که خرید موشک‌های اس -۳۰۰ از سوی ایران از روسیه نیز می‌تواند تهدیدی علیه امریکا باشد./خرداد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.