تاریخ انتشار : یکشنبه 7 تیر 1394 - 9:24

مدیرکل آموزش وپرورش:در مقطع ابتدایی با کمبودشدید نیرو مواجه هستیم

مدیرکل آموزش وپرورش:در مقطع ابتدایی با کمبودشدید نیرو مواجه هستیم

  پایگاه خبری -تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)   صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال تعداد ۵۴۷ معلم مقطع ابتدایی بازنشسته شده و از چرخه

 

پایگاه خبری -تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)  

صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال تعداد ۵۴۷ معلم مقطع ابتدایی بازنشسته شده و از چرخه کار خارج می‌شوند، افزود: با کمبود شدید معلم در این مقطع روبه‌رو هستیم.

هادی زارع‌پور عنوان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب اعتبارات آموزش و پرورش باید به سمت کم کردن هزینه‌ها برویم که یکی از آنها بحث تجمیع مدارس است.

وی گفت: بر اساس آماری که به‌دست آمده، جمعیت ۹۱۹ مدرسه دو تا پنج دانش‌آموز داریم از این میان دو مدرسه یک دانش‌آموزی و تعداد ۴۵۰ مدرسه دو تا پنج دانش‌آموزی در استان وجود دارد.

هادی با بیان اینکه این مدارس کم‌جمعیت هزینه سنگینی بر دوش دولت دارد، عنوان کرد: از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌خواهیم فکری به حال تجمیع این مدارس کنند تا بتوانیم طرح روستا مرکزی را در استان اجرا کنیم.

زارع‌پور تصریح کرد: تاکنون از ۴۱۱ مدرسه توانسته‌ایم تعداد ۱۸ مدرسه را تجمیع کنیم که این نیاز به کار و کمک همه دستگاه‌ها دارد.

فتاح محمدی در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش کارهای خوبی انجام داده است که این اقدامات نسبت به قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد باسواد شدن دانش‌آموزان در دورترین نقاط این استان هستیم.

وی در خصوص تجمیع مدارس در استان خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که ممکن است با آن روبه‌رو شویم اما راهی جز تجمیع مدارس نداریم.

محمدی افزود: مدارس کم‌جمعیت هزینه‌های سنگین و زیادی برای دولت ایجاد کرده اما باید همه فرزندان این استان تحت آموزش قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن همه شرایط باید راهی مناسب برای تجمیع و ساماندهی این مدارس اندیشیده شود که از یک طرف مدرسه‌ای در استان تعطیل نشود و از طرف دیگر هزینه‌های ایجاد شده برای دولت کاهش پیدا کند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.