تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مرداد 1394 - 4:40

استاندار در گچساران/بازدید از پروژه ها

استاندار در گچساران/بازدید از پروژه ها

پایگاه  خبری -تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)  استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل استانی از پروژه‌های عمرانی گچساران بازدید کرد. پروژه آبرسانی به دشت امام زاده جعفر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به گزارش “چمانیوز” استاندار کهگلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از

پایگاه  خبری -تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل استانی از پروژه‌های عمرانی گچساران بازدید کرد.

پروژه آبرسانی به دشت امام زاده جعفر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داردموسی خادمی22

به گزارش “چمانیوز” استاندار کهگلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از روند اجرای طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کردند.

 سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از معاونان و مدیران کل استانی از پروژه‌های عمرانی و در دست احداث گچساران بازدید کرد.

در این بازدید از پروژه‌‎های انتقال آب از رودخانه زهره به اراضی امامزاده جعفر(ع)، فازهای نخست و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب گچساران و جاده آبریگون گچساران بازدید و مراحل و روند تکمیل این پروژه‌ها بررسی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آبرسانی به زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر شهرستان گچساران ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سید موسی خادمی عصر سه شنبه در آیین بازدید از طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر گچساران گفت: عملیات اجرایی آبرسانی از رودخانه زهره به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دهستان امامزاده جعفر از توابع گچساران در حال اجراست.
وی تصریح کرد: پروژه آب رسانی به زمین های کشاورزی امامزاده جعفر دارای ۴۶ کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی است که در صورت بهره برداری ۳۶ میلیون متر مکعب آب از رودخانه زهره را انتقال خواهد داد.
خادمی گفت: هدف از اجرای این طرح تامین آب ۹۲هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر، ۵۸۸هکتار سربیشه، ۹۰۷ هکتار سراب ننیز، ۱۵۲ هکتار پاکوه، ۷۰۵ هکتار ماهور باشت، ۵۷۲ هکتارخربل و ۴۸۰ هکتار بیدزرد است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری کامل از این پروژه سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت اما مزاده جعفر گچساران زیر کشت آبیاری نوین می رود.
خادمی اظهار کرد: در صورتی کار اجرای این پروژه به همین صورت پیش رود تا پایان امسال تمام اراضی کشارزی این مناطق زیر کشت آبیاری خواهد رفت.
وی عنوان کرد: اجرای این طرح ملی علاوه بر ایجاد اشتغال نقش اثرگذاری در کاهش اتکای به اقتصاد تک محصولی نفت و کاهش برداشت آب از منابع زیر زمینی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: ۳۵۰ هکتار از اراضی دشت امامزاده جعفر تا یک ماه آینده زیر کشت آبیاری نوین خواهد رفت.
علی لطفی افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه ملی ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح نیاز است.

۲۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب شهر دوگنبدان هزینه شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال تاکنون برای تکمیل طرح ملی فاضلاب شهر دوگنبدان هزینه شده است.

 غلامرضا تاجگردون در آیین بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب گچساران افزود: میزان پیشرفت فیزیکی فاز اول طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان ۹۸ درصد است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان در سال ۸۲ آغاز شد.
تاجگردون با بیان اینکه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه فاز اول تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان هزینه شد گفت: با اجرای فاز اول این پروژه ملی شش هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره مند شده اند.
وی میزان پیشرفت فیزیکی فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب دوگنبدان را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون برای اجرای فاز دوم این پروژه ملی ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
تاجگردون ابراز داشت: در صورت بهره برداری کامل از این طرح ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره مند خواهند شد.
وی افزود: متوسط تولید سرانه فاضلاب در انتهای دوره طرح برای شهر دوگنبدان و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به ترتیب ۱۶۰ و ۳۵۰ لیتر برای هر نفر در شبانه روز در نظر گرفته شده است.
تاجگردون دبی متوسط فاضلاب را ۲۴۶ لیتر در ثانیه و دبی حداکثر این طرح را ۶۰۰ لیتر در ثانیه ذکرکرد.
وی گفت: برای تصفیه خانه این پروژه خط انتقال به طول هفت کیلومتر، شبکه اصلی به طول ۲۱ کیلومتر و شبکه فرعی به طول ۸۳ کیلومتر طراحی شده است.
به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از روند اجرای طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کردند.

روستاهای پاکوه، کلاغ نشین،ماهور باشت و امامزاده جعفر از توابع دهستان گرمسیری دهستان امامزاده جعفر به ترتیب در ۳۰ تا ۱۵ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.