تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:26

امام جمعه قلعه رئیسی: ثبت احوال در تغییر نام ها محدودیت ایجاد کند!!!

امام جمعه قلعه رئیسی: ثبت احوال در تغییر نام ها محدودیت ایجاد کند!!!

جمانیوز:   به گزارش « جمانیوز » از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی صبح امروز در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که در امر جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند به مسئولان کمک کند، ثبت احوال است. امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: ثبت احوال یکی از متغیرهای اصلی و بهترین

جمانیوز:

 

به گزارش « جمانیوز » از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی صبح امروز در نشست با مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکی از دستگاه‌هایی که در امر جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند به مسئولان کمک کند، ثبت احوال است.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: ثبت احوال یکی از متغیرهای اصلی و بهترین ظرفیت برای توسعه کشور است.

وی افزود: شناسنامه در تعیین هویت افراد ضروری است از این رو کارکنان این سازمان مرزبانان هویت ملی هستند.

صلواتی با بیان اینکه ثبت احوال حفظ هویت فرهنگی است، تأکید کرد: هیچ سندی در جامعه به اندازه سند هویت ملی دارای ارزش نیست و به همین سبب برای حفظ این هویت‌ها در استان شهدای هویتی تقدیم نظام اسلامی کرده‌ایم.

خطیب جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: ثبت احوال سازمانی مردم محور است که فعالیت‌های آن در زمینه ثبت به موقع وقایع، نقش و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارد، از این رو این سازمان سند، شناسنامه و هویت اصلی سرزمین و یک ملت را با خود به یادگار دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره ثبت احوال اداره‌ای پایه است، خاطرنشان کرد: این نهاد به دلیل اینکه از اول زندگی تا پایان زندگی در هویت افراد سر کار دارد می‌توان نهادی پایه دانست.

صلواتی متذکر شد: ثبت احوال در نامگذاری افراد باید دقت بیشتری کند و تغییر نام افرادی که نام معصومین را با نام‌های غیررسمی تغییر می‌دهند باید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید تأسف خورد برای افرادی که مراجعه می‌کنند و نام معصومین را تغییر به نام غیررسمی می‌دهند، اضافه کرد: با وجود اینکه استان ما استانی شیعه نشین است در جهت نامگذاری افراد باید فرهنگ‌سازی شود.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان از زحمات کارکنان این نهاد تقدیر کرد.

منبع: فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.