تاریخ انتشار : جمعه 23 مرداد 1394 - 2:38

بیش از ۶۰ هکتار از جنگل‌های بویراحمد در آتش سوخت

بیش از ۶۰ هکتار از جنگل‌های بویراحمد در آتش سوخت

جمانیوز: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برآورد اولیه در پی وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل‌های بویراحمد بیش از ۶۰ هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان در آتش سوخت.   سرهنگ محمد رحیم برزمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه

جمانیوز:

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس برآورد اولیه در پی وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل‌های بویراحمد بیش از ۶۰ هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان در آتش سوخت.

 

سرهنگ محمد رحیم برزمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: آتش‌سوزی در منطقه «رهمالی» شهرستان بویراحمد از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه شروع شد و ساعت ۱۲ مهار شد، اما ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه آتش مجددا شعله ور شد که احتمالا عمدی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این آتش سوزی با کمک نیروهای مردمی روستاهای چیتاب، نقاره خانه، فیروزآباد، تولگهی، رهمالی، تولگاه و آبزالو، نیروهای سپاه پاسداران، بسیج، هلال احمر، فرمانداری، بخشداری، آتش نشانی، منابع طبیعی شهرستان و استان و ستاد بحران در ساعت ۲۴ بطور کامل مهار و خاموش شد.

سرهنگ برزمند با بیان اینکه پوشش گیاهی این منطقه درخت و درختچه‌های بلوط، شن و ارزن است، تصریح کرد: این آتش سوزی در منطقه‌ی صعب العبور و کوهستانی از ارتفاعات رهمالی شروع و تا ارتفاعات فیروزآباد بویراحمد رسید. متاسفانه نیروهای محیط زیست برای مهار آتش سوزی همکاری نداشتند.

وی با اشاره به نبودن امکانات و تجهیزات برای مهار آتش سوزی‌ها در استان ادامه داد: مهار آتش سوزی جنگلها و مراتع این استان با امکانات اولیه و به کندی صورت می‌گیرد.

برزمند در خصوص علت آتش سوزی عنوان کرد: این آتش سوزی عمدی بوده است.

وی بیان کرد: از صدا و سیما و اصحاب رسانه و مطبوعات استان تقاضا داریم برای حفاظت و نگهداری از جنگلها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد به کمک منابع طبیعی بیایند و ما را یاری دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طی سالجاری در پی ۴۸ فقره آتش سوزی بیش از ۵۷۰ هکتار از جنگلها و مراتع این استان طعمه حریق شدند.

این آتش سوزی در منطقه رهمالی شهرستان بویراحمد و در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوقوع پیوست.

به گزارش ایسنا، ۸۵ درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل (عمدتا بلوط) و مرتع پوشانده است، این استان ۲۰ درصد جنگلهای زاگرس را به خود اختصاص داده است و بعداز استان‌های شمال کشور رتبه اول جنگل کشور را داراست.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.