تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مرداد 1394 - 14:15

کمبود معلم در مقطع متوسطه اول/معلمان متوسطه اول ودوم شناور می شوند

کمبود معلم در مقطع متوسطه اول/معلمان متوسطه اول ودوم شناور می شوند

مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۳۰ هزار معلم با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه اول گفت: با کمبود ۱۶ هزار کلاس درس مواجهیم که تدابیر مختلفی اتخاذ شده است. به گزارش “جمانیوز”  عظیم محبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی

مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۳۰ هزار معلم با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه اول گفت: با کمبود ۱۶ هزار کلاس درس مواجهیم که تدابیر مختلفی اتخاذ شده است.

محبی متوسطه

به گزارش “جمانیوز”  عظیم محبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر ساماندهی فضا و نیروی انسانی دوره متوسطه اول با توجه به اضافه شدن پایه نهم به این دوره اظهار داشت: با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه اول ۳۰ هزار نیرو کمبود داریم و به همین نسبت به دلیل نبود پایه اول دبیرستان در پایه متوسطه دوم نیروی آزاد خواهیم داشت.

وی افزود: در ساماندهی نیروی انسانی پیش‌بینی کرده‌ایم که معلمان دوره متوسطه اول و دوم به صورت شناور باشند همچنین در تهران پیش‌بینی شده است تا نیروهایی که سابقه کار بیشتری دارند در دوره متوسطه دوم باقی بمانند و آن‌ها‌ که سابقه کار کمتری دارند به دوره متوسط اول هدایت شوند.

مدیرکل دوره متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این‌که پایه پنجم و ششم ابتدایی نیز قرار است به صورت چند معلمی اداره شوند تعدادی از نیروهای متوسطه نیز به این پایه هدایت می‌شوند به عنوان مثال ممکن است معلمی که در پایه هفتم درس ریاضی را تدریس می‌کند در پایه ششم نیز این درس را تدریس کند. پس از اتمام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و انجام کلاس‌بندی‌ها ابلاغ معلمان صادر خواهد شد.

محبی ادامه داد: در بحث فضا نیز با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه دوم ۱۶تا ۱۸ هزار کلاس درس در این دوره کم خواهیم داشت. بنابراین به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا فضا را مدیریت کنند. به عنوان مثال ممکن است در منطقه ۵ تهران سه مدرسه در دوره متوسط دوم داشته باشیم که این مدارس در مجموع ۶۰۰ دانش‌آموز در پایه اول دبیرستان نخواهند داشت چرا که در سال تحصیلی جدید پایه اول دبیرستان را نداریم.

وی عنوان کرد: در مناطقی که ممکن است می‌توان دو دبیرستان دوره متوسطه دوم را با یکدیگر ادغام کرد که براین اساس یک مدرسه آزاد شده و می‌توان آن را به دوره متوسطه اول اختصاص داد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.