تاریخ انتشار : شنبه 28 شهریور 1394 - 10:30

دوراهی بویراحمدی ها ؛ تفکر سیاسی یا صندلی مدیریتی

دوراهی بویراحمدی ها ؛ تفکر سیاسی یا صندلی مدیریتی

جمانیوز: کمتر از ۶ ماه دیگر به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است و به تبع آن تحرکات انتخاباتی و فعالیت نامزدها نیز پر رنگ تر شده است. به گزارش « جمانیوز »، بکی از محوری ترین فعالیت کاندیداها در زمان فعلی جذب افراد تاثیر گذار در حوزه های مختلف از جمله رسانه ها؛ امور

جمانیوز:

کمتر از ۶ ماه دیگر به انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است و به تبع آن تحرکات انتخاباتی و فعالیت نامزدها نیز پر رنگ تر شده است.

زارعی موسوی

به گزارش « جمانیوز »، بکی از محوری ترین فعالیت کاندیداها در زمان فعلی جذب افراد تاثیر گذار در حوزه های مختلف از جمله رسانه ها؛ امور فرهنگی؛ بدنه دولتی و معتمدین طوایف و اقوام است.

فارغ از همه موارد، یکی از طیف اثرگذار در انتخابات، مجموعه مدیران هستند که یقینا از پشتوانه ی خاصی برخوردار هستند و می توانند نقش مهمی در جذب آرا برای هر کاندیدایی ایفا کنند و از همین طریق در دوره بعد نیز صندلی خود را حفظ کنند کما اینکه شاهدیم اکثر مدیران در استان، هر کدام به نماینده ای منتصب هستند.

در این میان اما برخی از مدیران که در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا حضور دارند و داعیه اصلاح طلبی نیز دارند و حتی برخی در این جریان برند هستند، به احتمال زیاد با انتخاب دشوار و بحث برانگیزی مواجه خواهند بود.

این دسته از مدیران – و کسانیکه به سمت مطلوب خود در سطوح مختلف رسیده اند – دور گذشته در میدان خالی از اصلاح طلبان، مشی میانه رو تر زارعی اصولگرا را نسبت به هدایتخواه اصولگرای تندرو ترجیح دادند و البته منطقی هم عمل کردند و در قبال حمایت خود نیز به مقام و صندلی دلخواه خویش رسیدند و در واقع زارعی مزد زحمات آنان را داد.

از این رو در صورت حضور همزمان موسوی و زارعی در رقابت های انتخاباتی باید منتظر بود و دید که این طیف از مدیران از چه کسی حمایت می کنند و تا قبل از انتخابات در یارگیری های نامزدها به چه کسی تمایل نشان می دهند، هر چند بعید نیست برخی تلاش کنند تا دو هر دو طرف را داشته باشند!

از این رو مدیرانی که مدعی اصلاح طلبی هستند، بسیار زیر ذره بین قرار خواهند گرفت که آیا بر مشی و ادعای سیاسی خود پایبند می مانند و از سیدباقر حمایت می کنند، یا به زارعی وفادار می مانند و قدرشناس وی هستند که صندلی دلخواهشان را به آنان داد هر چند که ممکن است این تحلیل را داشته باشند که از زارعی حمایت کرده اند و سمت مطلوبشان را گرفته اند و اکنون با وی بی حساب هستند.

این نگاه در صورت حضور یک چهره اصلاح طلب اصیل در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز صدق می کند، چرا که شناخته شده ترین اصلاح طلبان گچساران و باشت بشدت منتقد تاج گردون هستند و وی را از این جریان سیاسی نمی دانند.

همچنین فعالان سیاسی اصلاح طلب که از قبل نمایندگان به امتیازی رسیده اند و جوانان فعال اصلاح طلب که به نمایندگان بنوعی مدیون هستند و یا تعلقات قومی و … دارند نیز در انتخابات آینده باید وزن سیاسی خود را نشان می دهد.

منبع:بویرنیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.