تاریخ انتشار : جمعه 3 مهر 1394 - 13:47

عدل هاشمی:کمبود نقدینگی دلیل اصلی توقف مجور پاتاوه -دهدشت/اقتصاد باید خصوصی شود

عدل هاشمی:کمبود نقدینگی دلیل اصلی توقف مجور پاتاوه -دهدشت/اقتصاد باید خصوصی شود

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) دلیل راکدن مانده پروژه پاتاوه ـ دهدشت، کمبود نقدینگی است معاون بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور گفت: دلیل اصلی توقف پروژه پاتاوه ـ دهدشت کمبود نقدینگی است و بخشی از توقف هم به مدیریت برمی‌گردد. عدل هاشمی امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به هفته دفاع مقدس

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)
دلیل راکدن مانده پروژه پاتاوه ـ دهدشت، کمبود نقدینگی است

معاون بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور گفت: دلیل اصلی توقف پروژه پاتاوه ـ دهدشت کمبود نقدینگی است و بخشی از توقف هم به مدیریت برمی‌گردد.

عدل هاشمی امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به هفته دفاع مقدس و با بیاhashmi34ن اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان در صدد براندازی نظام بودند، اظهار کرد: آنان جنگ تحمیلی را طراحی کردند و وقتی به نتیجه دلخواه خود نرسیدند، ساز و کارهای جدیدی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی طراحی کردند.

معاون بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور، اضافه کرد: در جنگ هشت ساله، همه قوا، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها تلاش داشتند و با تقدیم کردن شهیدان والا مقام و جانبازی جانبازان و استقامت رزمندگان امنیت پایدار نصیب ملت ایران شد.

وی افزود: دشمنان پس از اینکه از جنگ تحمیلی هم نتیجه نگرفتند، در فاصله هشت سال سازمان مجاهدین خلق را طراحی کرده و فرزانگان زیادی از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری، شهدای هفت تیر و شهدای محراب را از ملت گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه آنان تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را شروع کردند، عنوان داشت: دشمنان نظام، میلیاردها تومان در این زمینه هزینه کرده، تحریم‌ها را تشدید کردند و برای به بن‌بست کشیدن نظام، پروژه‌های عمرانی و صنعتی کشور را دچار مشکل کردند که مردم این نظام را تسلیم کنند اما باز هم مردم ایران، تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

هاشمی در بخش بعدی از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر جاده پاتاوه به دهدشت، خاطرنشان کرد: کریدور جنوب به شمال، یعنی محور پاتاوه به دهدشت بالای ۱۲۰ کیلومتر بوده و کاری که قرار است قرارگاه انجام دهد، حدود ۶۳ کیلومتر است، یعنی سخت‌ترین قطعه که دارای کوه‌های صعب‌العبور بوده و برای باز شدن مسیر نیاز به انفجار دارد.

مدیرعامل سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا با متذکر شدن این مطلب که هزاران کار در کشور انجام شده ولی این پروژه با ۶۳ کیلومتر هنوز راکد مانده است، خاطرنشان کرد: این جاده ارتباطی با ما نداشت ولی به دلیل تعصبی که داشتیم و تعصب هم اگر همراه با عدالت باشد اشکالی ندارد، با توفیق الهی در سال ۹۰ پروژه را با ۹ درصد پیشرفت فیزیکی طی هشت سال از یکی از موسسات تحویل گرفتیم.

وی افزود: قرارداد این پروژه سال ۸۵ منعقد شد و با اینکه می‌دانستم چه آسیبی دارد ولی محاسن آن را بیشتر از معایب دیدم و دو هدف را برای شروع کار در نظر گرفتم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در کارهای تولیدی، مدیریت بر زمان و مدیریت بر منابع مالی دو اصل مهم و حیاتی است، تصریح کرد: هدف اولم این بود که اگر پولی جابجا می‌شود اول آن را هزینه تونل کرده و گلوگاه را باز کنیم که به لطف خداوند توانستیم این پروژه را طی ۵ سال به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسانیم.

هاشمی در ادامه صحبت‌های خود با متذکر شدن این مطلب که توسعه فکری و ذهنی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، گفت: تا زمانی توسعه ذهنی و فکری نداشته باشیم، امکان توسعه واقعی را نداریم، بنابراین از تنگ نظری‌ها بپردازیم.

این سردار جبهه و جنگ دلیل اصلی توقف پروژه پاتاوه ـ دهدشت را کمبود نقدینگی دانست و با بیان اینکه بخشی از توقف هم به مدیریت برمی‌گردد، تصریح کرد: اینکه چراغ پروژه در زمان ما روشن بود دلیلش این نبود که وزارت راه همینطور پول خرج می‌کرد، بلکه از جاهای دیگر پول گرفته و محرومیت‌زدایی می‌کردیم تا چراغ پروژه روشن باشد.

وی با اشاره به اینکه قرارداد حدود ۵۰ میلیارد تومان طلب دارد، عنوان داشت: بالای ۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه این پروژه شده و حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده که همه تلاش دارند تا به پایان برسد.

 

مشاهده موج عظیم بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد / ضرورت فعال شدن بخش خصوصی در استان

معاون بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور گفت: سیل جمعیت بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد به راه افتاده است و راهی نداریم مگر اینکه اقتصاد را به دست مردم داده تا بخش خصوصی را فعال کنند.

،هاشمی با اشاره به سونامی بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد و با تأکید بر اینکه اقتصاد باید به دست مردم باشد، اظهار کرد: فعالان اقتصادی هستند که می‌توانند اقتصاد را به معنای واقعی توسعه دهند و بسیج هم یک شاخه از آن است.

معاون بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور با مقایسه استان‌های دیگر نسبت به کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اشتغال، عنوان داشت: نرم بیکاری در جهان ۵ درصد بوده و این در حالی است که در استان یزد این نرم زیر ۵ درصد بوده، چراکه بخش خصوصی در آنجا فعال است.

وی با اشاره به این مطلب که با جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی می‌توانیم به توسعه برسیم، تصریح کرد: سیل جمعیت بیکاری در استان به راه افتاده و راهی نداریم مگر اینکه اقتصاد را به دست مردم داده تا بخش خصوصی را فعال کنند.

این مسئول ادامه داد: یکی از برکات نظام و دستاوردهای انقلاب این بود که امام همه چیز را به دست مردم داد.

هاشمی در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه دو افتخار در کارنامه خود دارد، عنوان داشت: در طول ۳۵ سالی که در این نظام خدمت می‌کنم، جز ۳ سال، در کهگیلویه و در کنار همشهریانم خدمت کردم و بنا هم دارم تا آخر عمر در کنار مردم اینجا بمانم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به این مطلب که در حالی وظیفه‌ای نداشتم از فرصت‌ها استفاده کرده و در جهت محرومیت‌زدایی تلاش کردم، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت، امام، رهبری، خون شهدا و با دعای خیر ملت، توفیق خدمت رسانی در کشور را پیدا کردم و از سال ۶۷ کار در تخریب، سد، نیروگاه و شهرداری را تجربه کردم و همه به برکت نظام بود.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تاثیر تحریم‌ها بر پروژه‌های عمرانی و نقش اقتصاد مقاومتی، گفت: متأسفانه همکاران ما نتوانستند خواسته‌ها، توصیه‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری را با دقت مطالعه و عملیاتی کنند.

هاشمی، تصریح کرد: اگر توصیه‌های معظم‌له پیرامون اقتصاد مقاومتی عملیاتی می‌شد همین کمبودها را هم نداشتیم، تمام مسائل و بحران‌ها پیرامون اقتصاد مقاومتی در دستورالعمل‌های رهبری دیده می‌شد ولی متاسفانه امروز ما نتوانستیم پاسخ مثبت دهیم.

معاون بنیاد توسعه و همران موقوفات کشور، ابراز کرد: نمی‌گوییم تحریم‌ها ۱۰۰ درصد اثر منفی بر پروژه‌ها نداشته بلکه تأثیر زیادی داشته است.

کبنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.