تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مهر 1394 - 9:17

آغاز فصل سرد/رنج زنان ودرد جنگل/تصاویر

آغاز فصل سرد/رنج زنان  ودرد جنگل/تصاویر

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir) مدیون و بدهکار هر دو عالمى اگر فکر کنى این صحنه ها ساختگى است و آن دختر بچه شش ساله براى قرار گرفتن جلوى دوربین عکاسى هیزم به پشت خود دارد، واقعیت این است اگر این دختر بچه در همین سن عادت نکند و براى آوردن هیزم از جنگل هاى

پایگاه خبری – تحلیلی “جمانیوز”(jamanews.ir)
مدیون و بدهکار هر دو عالمى اگر فکر کنى این صحنه ها ساختگى است و آن دختر بچه شش ساله براى قرار گرفتن جلوى دوربین عکاسى هیزم به پشت خود دارد، واقعیت این است اگر این دختر بچه در همین سن عادت نکند و براى آوردن هیزم از جنگل هاى اطراف آموزش نبیند در آینده نمى تواند ادامه دهنده‌ی سنت دیرین جمع آورى هیزم توسط زنان براى مصرف روزانه و تولید گرماى نجات بخش در زمستان شود.
اینجا سرزمین شاه غالبى هاست، در همسایگى بختیارى ها. شاه غالبى ها همچون سایر طوایف تامرادى و زیلایى در مناطق مور زرد زیلایى، موشمى، اوچندار، سیلو کله وار و…. حیاط هایى ساخته شده و انباشته شده از ساقه و تنه درختان بلوط دارند، در این مناطق یارانه هاى نقدى علاوه بر اینکه نتوانست به رونق سوخت نفت و گاز تحت عنوان یارانه سوخت کمکى کند زحمت سه دهه تلاش براى جایگزین سوخت فسیلى به جاى سوخت نباتى را هدر داد و هیزم شکنان بیشترى را در نبود خدمات نفت و گاز رسانى به روستاها به سوى جنگلها کشاند، این وضعیت سود جویان و فرصت طلبان را در مسیر فروش هیزم و تولید زغال قرار داده است و بى‌شرمانه سرماى زمستان را بهانه کار خود مى‌کنند.
مسئول محترم استانى و ملى، نه تنها دیدن هیزم به پشتى این زنان مسلمان هم وطن براى شما شرم دارد بلکه بریده شدن شاخه درختان و نابودى شرایط زیست محیطى این مرز بوم در سرزمین نفت و گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به هر بهانه و دلیلى براى شما گناهى است نابخشوده.
 
عکس و مطلب: حسن غفارى
 
unnamed (1)unnamed (2)unnamed (3)unnamed (4)unnamed (5)unnamed (6)unnamed (7)unnamed (8)unnamed (9)unnamed (10)unnamed (11)unnamed (12)unnamed (13)unnamed (14)unnamed (15)unnamed (16)unnamed (17)unnamed (18)unnamed (19)unnamed
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.